Letos v dubnu v porovnání s loňským dubnem, prvním celým měsícem, kdy naplno udeřil covid, reklamní útraty v televizi stouply o 2 %, v tisku o 25 % a v rádiu dokonce o 30 %. Naopak venkovní reklama zaznamenala propad o 5 %. Ukazuje to pravidelný monitoring reklamních výdajů výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Ten nepočítá reálné inzertní útraty, ale obsazený reklamní prostor a kombinuje to s cenami uvedenými v cenících. Výsledek nazývá ceníkovou hodnotou reklamního prostoru.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | duben 2020 | duben 2021 | změna |
televize | 5,30 | 5,40 | 2 % |
tisk | 1,15 | 1,44 | 25 % |
rádio | 0,42 | 0,55 | 30 % |
venkovní | 0,26 | 0,25 | -5 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Za první čtyři měsíce letoška jsou reklamní útraty v televizi, tisku a rádiu zhruba na stejné úrovni jako loni, rozdíly činí do 2 %. Jen venkovní reklama zaznamenává výrazný pokles, téměř o třetinu (31 %).
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | leden-duben 2020 | leden-duben 2021 | změna |
televize | 18,70 | 18,76 | - |
tisk | 4,82 | 4,85 | 1 % |
rádio | 2,04 | 2,01 | -2 % |
venkovní | 1,36 | 0,94 | -31 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Největším inzerentem v dubnu byla sázková kancelář Sazka, jež obsadila reklamní prostor v hodnotě 137 milionů Kč. Následovaly Lidl a Beiersdorf.
Top 10 zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, duben 2021
pořadí | zadavatel | útrata |
1 | Sazka | 137 |
2 | Lidl Česká republika | 134 |
3 | Beiersdorf | 134 |
4 | Albert Česká republika | 132 |
5 | Alza.cz | 131 |
6 | Vodafone Czech Republic | 130 |
7 | Kaufland Česká republika | 125 |
8 | Billa | 119 |
9 | Mountfield | 111 |
10 | Česká lékárna holding | 104 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Inzertně nejviditelnější kategorií v dubnu byly řetězce s potravinami, pak ty s elektronikou, za nimi prodejci úvěrů.
Top 10 kategorií podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, duben 2021
pořadí | kategorie | útrata |
1 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin | 495 |
2 | Široký sortiment s převahou elektroniky | 276 |
3 | Úvěry, obchodní úvěry | 239 |
4 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou hobby, potřeby pro kutily | 206 |
5 | Bankovní a spořitelní služby | 174 |
6 | Běžné, spořicí účty | 168 |
7 | Široký sortiment | 166 |
8 | Široký sortiment zboží s převahou oděvů a módních doplňků | 148 |
9 | Terénní automobily a SUV | 144 |
10 | Alkoholické pivo | 144 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Parlamentní listy mění majitele, přebírají je Pavlíček a Španěl do firmy Naše média

Vznikla agentura BF Company, založili ji bývalí manažeři Zootu

Livesport začne oficiálně měřit návštěvnost, reklamu bude prodávat Arbomedia

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu
