Ve čtvrtek proběhla v sídle Microsoftu konference Content marketing 2017. Kromě Johna Wilperse zaujal Jakub Mařík z Bsnapu, svou typologií vlivných českých postav na Instagramu.

Reklamní výdaje do televize a rádia rostou

Český reklamní trh meziročně vzrostl v březnu o 9 %, za první kvartál o 4 %.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, březen 2015 Zdroj: Admosphere

Letošním tahounem reklamního trhu v Česku je televize a rádio. Tisk, venkovní reklama a bannery na internetu zajímají inzerenty míň než loni. Ukazují to aktuální čísla monitoringu Admosphere. Ta znamenají hlavně trend – monitoring totiž vychází z ceníkové hodnoty reklamních ploch, reálně proinvestovaných peněz je míň.

Zlepšování televize lze vysvětlit hlavně dalším zotavováním se vedoucí Novy po předloňském katastrofickém roce. Pokles u internetu nepopisuje celý trh, mimo monitoring totiž stojí celá oblast výkonnostní reklamy, u zadavatelů čím dál populárnější.