Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

Reklamu pro děti je nejlepší navázat na jejich oblíbeného hrdinu a animovat, míní marketéři

Výsledky studie Děti a reklama, který provedla Ogilvy & Mather

Agentura Ogilvy & Mather realizovala další ze svých studií mezi manažery marketingu předních firem působících v České republice, tentokrát na téma „děti a reklama“.

Skoro polovina zdejších firem nabízí výrobky pro děti a zhruba třetina má dokonce speciální rozpočet na marketingové aktivity pro tento segment spotřebitelů. Přesto oslovení dětí reklamou považují za neetické, více než polovina marketérů by nezačala k dětem komunikovat dřív, než na druhém stupni základní školy.

Takové jsou hlavní závěry studie. Zde další:

  • 44 % firem má ve své nabídce produkt či službu určenou dětem
  • 28 % firem má rozpočet na marketingové aktivity pro tento segment
  • 56 % tohoto rozpočtu by mělo být určeno na oslovení dětí prostřednictvím jejich rodičů
  • 92 % marketérů uvedlo, že pro oslovení dětí předškolního věku je nejvhodnější televizní reklama, u dětí na druhém stupni ZŠ už jen 44 %.
  • 48 % respondentů doporučuje používat internet k oslovení dětí na prvním stupni ZŠ, u dětí na druhém stupni ZŠ je to až 96 %
  • 68 % marketérů by využilo oblíbené hrdiny z filmů a seriálů, aby zaujalo dětského zákazníka
  • 60 % marketérů považuje merchandising za spíše neúčinný nástroj pro oslovení dětí
  • 100 % manažerů marketingu považuje reklamu ve školkách za (spíše či zcela) neetickou
  • 8 % respondentů by s dětmi z důvodu rozporu s etikou raději vůbec nekomunikovalo, 80 % ne dříve než na druhém stupni ZŠ
  • 44 % marketérů považuje současnou legislativu upravující podmínky komunikace s dětmi za nedostačující
  • 40 % firem má vlastní etický kodex

„Zatímco pro děti předškolního věku si marketéři vystačí se sděleními v televizi, protože děti ještě neumí číst, o deset let později už je potřeba investovat i do direct mailů, mobilního marketingu, reklamy v rádiích a sponzoringu. Za pozornost stojí také úloha internetu a nových médií. Děti jim totiž rozumní mnohem lépe než dospělí,“ uvedl v úvodu studie Ondřej Obluk z Ogilvy & Mather.