A je to tady! ČTK zveřejnila hromadné foto ze své říjnové oslavy z pražského Žofína, kde slavila svých 100 let. Najít na snímku šéfredaktora Médiáře není těžké. Najdete se taky?

Rencar neuspěl se stížností kvůli reklamě v MHD

  • ČTK
  • 19. 07. 2018 16:30

Ústavní soud odmítl stížnost společnosti Rencar proti tomu, aby pražský dopravní podnik pronajal reklamní plochy na 60 tramvajích 15T ForCity konkurenční společnosti BigBoard. Upozornila na to Česká televize. Vrchní soud v Praze na jaře zamítl návrh na předběžné opatření. Podal jej právě Rencar, s nímž dopravní podnik pře o platnost starší smlouvy na reklamu v MHD.

Městský soud v Praze původně návrhu Rencaru vyhověl a skutečně vydal předběžné opatření, jímž dopravnímu podniku zakázal uzavřít smlouvu s BigBoardem vybraným v poptávkovém řízení. Vrchní soud ale rozhodnutí změnil, a právě proti jeho verdiktu směřovala stížnost Rencaru.

Podle vrchního soudu Rencar dostatečně neprokázal, že jí náleží práva k designovému manuálu pro umístění reklamy v tramvajích Škoda 15T ForCity. Podle ústavních soudců rozhodl vrchní soud při znalosti spisu i stanovisek účastníků sporu. “Samotné hodnocení, podle něhož předložené podklady s dostatečnou měrou pravděpodobnosti rozhodné okolnosti neosvědčují, není svévolné a tedy ústavně významným způsobem vadné,” stojí v usnesení.

“Ústavní soud bohužel neshledal zásadní zásah do našich ústavních práv. Rozhodnutí Ústavního soudu musíme respektovat, nicméně je evidentní, že jde o věc názoru a názory soudů se různily,” sdělil generální ředitel Rencaru Pavel Slabý. Rozhodnutí podle něj narušuje duševní vlastnictví Rencaru a výsledky její dlouholeté práce, které přenechává konkurenční firmě. BigBoard nechce kauzu komentovat. “BigBoard nemá k celé záležitosti relevantní informace, protože spor vedou dvě firmy, s nimiž nemá žádnou spojitost,” uvedla mluvčí firmy Pavlína Stránská.

Dopravní podnik Praha v minulosti uvedl, že důvodem pronájmu reklamních ploch jiné firmě je snaha zvýšit zisky. Od BigBoardu prý obdrží osminásobek toho, co dříve dostával od Rencaru. Dlouhodobý spor vedou DPP a Rencar zejména o platnost smlouvy na provoz reklamy v MHD z roku 1997. Podle DPP je smlouva neplatná a po firmě chce peníze za neoprávněné využívání ploch. S tím Rencar nesouhlasí. Firmy na sebe vzájemně podaly žaloby.