Průběh říjnového semináře o České televizi, kam poslanci nevpustili veřejnost, je volně k přehrání. Na YouTube ho zveřejnil moderátor Luboš Xaver Veselý, zde první a zde druhý díl.

Replechuj, vyzývá kampaň k recyklaci plechovek

Ukonči s námi neplechu, začali nabádat tři výrobci nápojů Secco+, Vi Wine a Smarty.

V Česku odstartovala osvětová kampaň Replechuj zaměřená na ekologickou recyklaci plechovek. Do příprav projektu se zatím nezapojila žádná kreativní ani mediální agentura, kampaň probíhá s nulovým mediálním rozpočtem. „Veškerý prostor, který kampaň dosud získala, vzniká z vlastního přesvědčení zapojených partnerů, influencerů a médií. Bezplatně,“ uvádí Přemysl Adamec, který se stará o medializaci kampaně. Kromě PR komunikace v médiích kampaň využívá ve spojení s influencery sociální sítě Facebook a Instagram a multiplexy Cinema City.

Ze známých lidí se v kampani už objevili Mariana PrachařováMartin RotaWeefVladimír HronPavel ČernýTokhiMikoláš TučekVoxelJan SolfronkMarta KratochvílováDaniela ChoděrováJakub Ouvín alias BubaHonza VodičkaMichal KamermeierLukáš KučaMartin BučekKristýna KohoutováTeru MenclováPetr ŽilevTomáš PchálekSuvereno, Terez BebeVojtěch HolýKatka SyblíkováJakub Kudláček alias JcopSilly ToonsNicola Vavírková.

Veškeré přípravy ke spuštění projektu obstaraly producenti nápojů Secco+ a Vi Wine. Třetím, kdo se hned na začátku do iniciativy vložil, je výrobce drinků Smarty spojený s Dominikem Haškem. Zmíněné tři firmy utvořily Wine in a Can Association (WIACA), jejímž základním cílem je umožnit zákazníkům právě vracení nápojových plechovek, od vína i od jiných nápojů. Společnosti AGS Trade, která v Česku zastupuje německou značku vín Secco+, pomohla komunikaci nastavit a realizovat agentura New Age Advertising v čele s country manažerkou pro Česko a Slovensko Renátou Ben. New Age Advertising se stará o kompletní kinoreklamu právě v síti Cinema City. Ta promítají spoty a umožňují návštěvníkům recyklovat plechovky nápoje Secco+ přímo ve svých prostorech kina.

Hlavní myšlenkou projektu je zavedení celoplošné zálohy na nápojové plechovky v Česku a zvýšení podílu vytříděných a zrecyklovaných plechovek. Výrobce a prodejce nápojových plechovek motivuje ke konkrétním krokům. „Chceme ukázat trhu, že zálohování plechovek je možný a správný krok zodpovědný směrem k životnímu prostředí a jeho ochraně. Stačí chtít a začít pro to něco dělat. Ve vyspělých státech Evropy je zálohování a recyklace plechovek běžným standardem. Pokud tedy společnosti vyváží své produkty do zahraničí, nebo ze zahraničí pocházejí, o zálohování a recyklaci plechovek vědí. V Česku však směrem k celoplošnému zálohování plechovek neudělal nikdo nic. Ani stát, ani soukromý sektor,“ tvrdí Jan Langhans, výkonný ředitel Vi Wine.

Replechuj

  • Klient: Wine in a can association (WIACA)
  • Značka: Replechuj
  • Mediamix: online (Facebook, Instagram), kino, PR 
  • PR, copywriting: Přemek Adamec
  • Režie: Milan Kabelka Creative Studio 
  • Nasazení: od listopadu 2018