Společnost Project Agora pořádá 19. listopadu internetovou Session pro vydavatele, virtuální fórum pro inovace a prodejní partnery dostupné pro pozvané. Několik dní před touto akcí mluví ředitel obchodního vývoje pro Česko ve společnosti Project Agora Josef Kovář o letošních změnách situace vydavatelů, stavu programového nakupování reklamy v Česku, technologii header bidding a bezpečnosti značek.
Je to neuvěřitelný rok s mnoha nepředvídatelnými změnami. Jak jste změnili své priority, abyste se přizpůsobili nejnovějších tržním podmínkám?
Nepochybně žijeme v neobvyklé době. Covid-19 změnil způsob, kterým pracujeme a obchodujeme. Všichni pracovníci ve společnosti Project Agora pracují už od března na dálku a toto bude pokračovat až do dalšího oznámení, protože hlavní prioritou je pro nás zdraví a bezpečnost našich lidí. Navzdory tomu odhodlaně nadále investujeme do uvádění nových produktů a rozšiřování spolupráce. Rok 2020 byl pro nás klíčovým, protože jsme se stali zakládajícím členem celoevropské videoplatformy Union, která pomáhá místním poskytovatelům prémiového obsahu přistupovat k útratě mezinárodních značek za reklamu. Tyto značky chtějí podporovat místní média v době, kdy jejich čtenáři potřebují důvěryhodný obsah ještě víc než kdykoliv dřív.
Mohl byste se trochu více rozhovořit o tom, co se děje na straně poptávky byznysu? Jaké trendy se podle vás vyvíjí?
Na straně poptávky vidíme na českém trhu hodně trakce se společností Taboola. Ta je globálním lídrem objevování obsahu a exkluzivním partnerem společnosti Project Agora. Nabízíme její služby prostřednictvím spravovaných a programatických způsobů nákupu a také prostřednictvím naší samoobslužné platformy. Se společností Taboola mohou inzerenti oslovit spotřebitele přímo v okamžiku, kdy aktivně vyhledávají nový obsah, zážitky nebo služby. Technologie doporučování obsahu od společnosti Taboola umožňuje inzerentům oslovit uživatele personalizovaným způsobem přesně ve správném okamžiku, který přinese skutečné obchodní výsledky.
Mezinárodní tisk uvedl, že programatické obchodování má díky své flexibilitě a přizpůsobitelnosti lepší výkon než ostatní reklamní možnosti. Myslíte si, že to platí i pro náš trh? Je to něco, co je pro vydavatele výhodné?
Očekáváme, že programatické nakupování bude v průběhu příštích let určitě růst. Ve společnosti Project Agora monetizujeme návštěvnost vydavatelů pomocí mnoha spravovaných, programatických a automatizovaných zdrojů poptávky. Naší prioritou je maximalizovat monetizaci nabídky tak, že každou impresi prodáme za správnou cenu. Náš tým optimalizace výnosů se nachází v technologickém hubu a usilovně vyvíjí způsoby, jak automaticky potřebné upravovat přesně podle tohoto rámce a jak chránit vydavatele před prodejem inventory za nižší ceny, než je jeho skutečná hodnota.
Hodně se hovoří o rychlé evoluci postupů objevování obsahu. Jak to posuzujete ohledně vývoje návštěvníků a monetizace?
Objevování obsahu je osvědčeným a nepostradatelným nástrojem pro vydavatele pro organickou recirkulaci a příjmy z reklam. Společnost Taboola provedla rozsáhlý výzkum online chování uživatelů, aby mohla vyvíjet jedinečná nová řešení, která zvýší zapojení uživatelů. Naše nejnovější funkce Prozkoumat více je navržena tak, aby mobilní uživatele, kteří na stránky vydavatele přijdou ze sociálních sítí a aplikací, zůstali na stránkách déle. Provádí to tak, že před odchodem je znovu osloví a poskytne jim příslušná doporučení obsahu. Funkce Prozkoumat více dokáže zvýšit příjmy za tisíc zobrazení (RPM) průměrně o 60 %, CTR u organické návštěvnosti na chytrém telefonu zvýší o 100 % a RPM o 45 % a CTR u organické návštěvnosti na tabletu zvýší o 30 %.
Jaký druh nástrojů a metod monetizace se chystáte uvést v nadcházejících měsících?
Naše řešení Header Bidding je vrcholný kousek na technologické platformě společnosti Project Agora pro vydavatele. Je navrženo pro maximalizaci výnosů, aby se zvýšila konkurence ohledně poptávky, a zároveň šetří cenné interní zdroje na provozování a vývoj reklam. Je to řešení, které se neustále vyvíjí s každou novou vlnou inovací a pomáhá vydavatelům získat z každé dostupné imprese maximální hodnotu. Snažíme se naše řešení obohatit o nové funkce, které lze použít pro různé technologie reklamních serverů a integrace.
Jaké jsou hlavní služby, které svým strategickým partnerům nabídnete v roce 2021 a dalších letech?
Ve společnosti Project Agora jsme hrdí na to, že se nacházíme v pozici všestranného dodavatele technologií pro vydavatele s nejlepšími řešeními pro monetizaci displejové reklamy, videí a objevování obsahu. Naše přepracované rozhraní pro kupující poskytuje rozšířenou analytiku stránek, zatímco naše nabídka Taboola Newsroom slučuje redakční a komerční týmy pro další podporu zobrazení stránek a obratu. Náš tým podpory mezitím pracuje 365 dní v roce, abychom našim klientům pomohli začít využívat naše řešení a řešit problémy. Naši manažeři jsou zaměřeni na úspěch zákazníků a jednají jako konzultanti pro naše partnery, abychom mohli růst společně!
Připojte se 19. listopadu v 9.30 k této akci dostupné na pozvání, která spojí značky digitálního obsahu s předními mezinárodními odborníky v příslušných oborech. Partneři společnosti Project Agora budou mít příležitost poslechnout si globální reklamní značky jako The Coca-Cola Company, prémiové vydavatelské značky jako El País a přední organizace jako IAB Europe, získat náhled na nově vznikající trendy, nové postupy a hlavní vývoj v monetizaci nabídek. Akci doplní také diskuze a debata s předními místními vydavateli napříč CEE a MEA a přehled nejnovějších nabídek společnosti Project Agora a plánů pro blízkou budoucnost.
Pokud máte zájem o účast, zaregistrujte se nyní!
Text je placenou propagací společnosti Project Agora

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu

Lenka Černá: Economia je na cestě k zisku. Respekt byl stát ve státě

Čestmír Strakatý bude pro CzechCrunch uvádět nový podcast o moderním Česku
