Proč děláme web, denní newsletter, týdenní Katovnu a nově též měsíční souhrny? Poslechněte si.

Zdravotnictví konečně vypsalo tendr za 50 milionů

Vládní kampaň k očkování má být ve všech médiích a mířit na obyvatele od 18 do 55 let.

  • ČTK
  • 21. 02. 2021 13:05

Reklamní kampaň k očkování proti covidu má být v televizích, rádiích, novinách, na webech i na billboarech. Ministerstvo objedná mediální prostor za 50 milionů Kč včetně DPH. Stojí to v dokumentaci veřejné zakázky vypsané v pátek. Kampaň má trvat od března do září letošního roku a cílit na lidi ve věku 18 až 55 let. Nabídky mohou zájemci podávat do 26. února.

Celostátní kampaň na podporu očkování proti covidu připraví iniciativa komunikačních agentur a expertů Cesta ven, která uspěla v zadávacím řízení úřadu vlády. Hlavní slogan kampaně je Udělejme tečku za koronavirem. Ministr Jan Blatný na Twitteru uvedl, že se dnes sešel se zástupci Asociace public relations agentur (APRA) a dohodli se na obrysech možné spolupráce.

Polovinu částky, zhruba 25 milionů Kč, chce dát ministerstvo za reklamní čas na televizních kanálech. Za reklamu v tisku bude vydáno 10,7 milionu Kč, v rádiích čtyři miliony korun a na webu osm milionů korun. Za půl milionu korun chce ministerstvo objednat také deset PR článků. Zaplatit chce také přibližně 2,3 milionu za reklamu na billboardech a 1,5 milionu za reklamní bannery. Venkovní reklamní plochy budou objednány půl na půl v obcích nad 100.000 obyvatel a do 100.000 obyvatel.

Zájemci musí v nabídce předložit seznamy médií, ve kterých nabízejí úřadu reklamní prostor. U televizí a rádií to musí být přímo stanicí potvrzený plán s konkrétními daty a časy uveřejnění videí. Musí vyhodnotit i předpokládaný dosah podle sledovanosti.

Dodavatele ministerstvo poptává v takzvaném jednacím řízení bez uveřejnění. Tuto mimořádnou formu veřejné zakázky je podle zákona možno vypsat „v důsledku krajně naléhavé okolnosti, kterou zadavatel nemohl předvídat a ani ji nezpůsobil“. Umožňuje přímo oslovit několik vybraných dodavatelů. Zájemci musí mít zkušenost s kampaní, která byla najednou alespoň ve čtyřech různých médiích. Ministerstvu mají předložit seznam významných prací z posledních tří let.

Vytvoření kampaně zadával úřad vlády, zvítězila iniciativa Cesta ven nabídkou za 4,2 milionu korun (s DPH). Do iniciativy se zapojilo 28 organizací či firem.

Za nedostatečnou komunikaci kolem epidemie nového typu koronaviru, a zejména tématu očkování, kritizovala ministerstvo už dříve opozice i někteří odborníci. Ministerstvo zdravotnictví v prosinci vyhlásilo výběrové řízení na kampaň o koronaviru a očkování proti němu za zhruba 38 milionů Kč. Měla začít v polovině ledna. Nakonec ale ministerstvo řízení zrušilo a místo toho začalo před Vánocemi spolupracovat s úřadem vlády a zástupci komunikačních agentur a dalších profesionálů působících v public relations. Kritiku úřad vlády sklidil také za zapojení influencerů Anny Šulcové a Jakuba Gulaba. Úřad chtěl jejich videa zveřejňovat na sítích Instagram, Twitter, Facebook, Youtube a TikTok, kde si nově také zřídil profil.