Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Řetězce Vitaland a Hudy zalistovaly produkty Sens z cvrččí mouky

Zakladatelé startupu Sens Daniel Vach (vlevo) a Radek Hušek

Zakladatelé startupu Sens Daniel Vach (vlevo) a Radek Hušek

Český startup Sens získal prodejní pozice v řetězci se sportovní výživou Vitaland a s outdoorovým vybavením Hudy. Prodejny tak budou nabízet proteinové a energetické tyčinky s takzvanou cvrččí moukou. Jedna tyčinka stojí 79 Kč, respektive 59 Kč.

Sens už v květnu nabídl várku chleba z cvrččí mouky do téměř 400 supermarketů Penny po celém Česku. To zopakoval v srpnu a znovu to chystá začátkem příštího roku. Sens momentálně expanduje do německy hovořících zemí. V Rakousku se mu už podařilo dostat do supermarketů Billa a Merkur. Z Německa, kde se pokouší prorazit nyní, se rekrutovalo při dosavadním prodeji přes internet rekrutovalo nejvíc zákazníků.

Chléb z cvrččí mouky se prodává v Penny

Chléb z cvrččí mouky se nárazově prodává v Penny

Sens nejprve založila firmu ve Velké Británii, nyní už může legálně prodávat i v Česku. „Podařilo se nám společně s ministerstvem zemědělstvím inovovat výklad evropského zákona o potravinách nového typu a zlegalizovat tak užívání pěti různých druhů hmyzu na území Česka,“ prohlásil spoluzakladatel startupu Radek Hušek. Teď už tedy jakákoliv firma může pracovat s cvrčkem domácím nebo moučným červem.