Český startup Sens získal prodejní pozice v řetězci se sportovní výživou Vitaland a s outdoorovým vybavením Hudy. Prodejny tak budou nabízet proteinové a energetické tyčinky s takzvanou cvrččí moukou. Jedna tyčinka stojí 79 Kč, respektive 59 Kč.
Sens už v květnu nabídl várku chleba z cvrččí mouky do téměř 400 supermarketů Penny po celém Česku. To zopakoval v srpnu a znovu to chystá začátkem příštího roku. Sens momentálně expanduje do německy hovořících zemí. V Rakousku se mu už podařilo dostat do supermarketů Billa a Merkur. Z Německa, kde se pokouší prorazit nyní, se rekrutovalo při dosavadním prodeji přes internet rekrutovalo nejvíc zákazníků.
Sens nejprve založila firmu ve Velké Británii, nyní už může legálně prodávat i v Česku. „Podařilo se nám společně s ministerstvem zemědělstvím inovovat výklad evropského zákona o potravinách nového typu a zlegalizovat tak užívání pěti různých druhů hmyzu na území Česka,“ prohlásil spoluzakladatel startupu Radek Hušek. Teď už tedy jakákoliv firma může pracovat s cvrčkem domácím nebo moučným červem.