Redakce zpravodajství České televize přichází s novou formou zpravodajského obsahu – komiksem. Každý den přidá nový. Obrazové příběhy vznikají ve speciálních aplikacích podle reportáží odvysílaných v pořadech ČT a cílem je přilákat především mladší generaci. Výrobit jeden díl trvá několik hodin, na projektu se podílí šest lidí – redaktoři, editoři, grafici a korektorky.

Režisér Ivan Zachariáš bude předsedat porotě filmové sekce reklamního festivalu v Cannes

Znalost filmového řemesla bude na letošním ročníku mezinárodního festivalu reklamní kreativity v Cannes posuzovat porota, které bude předsedat český režisér Ivan Zachariáš. Oznámili to zástupci festivalu, jehož 59. ročník letos proběhne od 17. do 23. června.

Zachariáš má s kolegy rozhodovat, kdo získá lví trofeje v kategorii Film Craft. Tvůrce českého původu bude reprezentovat pod hlavičkou londýnské agentury Stink [viz jeho tamější portfolio]. Sám má z Cannes sedm zlatých lvů, celkem pak víc než stovku cen z celého světa.

K jeho nejvýraznějším dílům patří Impossible Dream pro automobilku Honda, Born Free pro Land Rover, Smile pro značku VW Beetle či Doctor pro Stella Artois. Režíroval též herce Gaela Garciu Bernala ve spotu pro Levi’s či Harveyho Keitela, Johna Malkoviche nebo Jude Lawa ve znělkách karlovarského filmového festivalu.