Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

„Ria skvěle startuje diskusi o produktu a pozici“

Reklama na vložky Ria vyvrací klišé o menstruaci, kati jí ohodnotili jako nejlepší. T-Mobile své Chytré auto špatně komunikuje. ČSOB nepochopitelně smíchala bankovnictví a vaření.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 50. týden 2016

  1. Symbio Digital: Nemusíš (53 %)
    značka: Ria, klient: Hartmann-Rico
  2. Ogilvy: Dopis mamince (50 %)
    značka, klient: Tesco
  3. MUW Saatchi & Saatchi: Ty pravé Vánoce (34 %)
    značka: Pilsner Urquell, klient: Plzeňský Prazdroj
  4. Havas Prague, Saatchi & Saatchi, Proboston Creative, Peppermint Digital: Chytré auto (33 %)
    značka, klient: T-Mobile
  5. Storytlrs: Refinancování půjček – personalizované video (24 %)
    značka, klient: ČSOB

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 13 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Ria vyvrací klišé o menstruaci (53 %)

Značka dámských hygienických potřeb Ria firmy Hartmann-Rico spustila novou kampaň, v níž se na základě svého repositioningu vymezuje vůči reklamním a společenským klišé a snaží se o menstruaci mluvit otevřeně. „Nechtěli jsme udělat další reklamu s modrou tekutinou a tančícími holkami v bílých kalhotách. Dlouho jsme hledali správný insight a cestu, jak být upřímní,“ říká Tomáš Hrábek, kreativní stratég agentury Symbio Digital, která kampaň připravila.

Během podzimní kampaně Ria zveřejnila na Facebooku takzvané hero video, na které bude navazovat další komunikace na sociálních sítích. „Cílovkou jsou mladé holky, a tak jsme se hlavně snažili nebýt trapní – o to víc nás těší, že už po prvním dni jsou ohlasy super. Slečny se pod videem navzájem tagují a už se začíná sdílet. I kdyby ale přišly hejty, budeme vlastně rádi. Jakákoliv reakce je zdravá. O tom to celé je – nemusíš nic, nemusí se ti líbit ani tohle video. Každá holka je přece jiná,“ tvrdí account manažerka Symbia Anna Řeháková.

Jak zmínila moje gender kolegyně, je skvělý, že tohle téma někdo otevřel. Není to úplně reklamní spot, ale za to téma dávám like.
Milan Černík (Nestlé)

Girl Power! Už zase! Ale fajn: pěkné manifesto, silné sdělení, hezká exekuce, hezká hudba (musel jsem si zkontrolovat jestli mi to náhodou nehraje přes Spotify). Chybí tomu pointa, ale to se dá odpustit. Pro mě vítěz týdne.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Nenechte si namluvit, že je vaše krev modrá. No, Alžběta II. by s tim asi nesouhlasila, ale pro ostatní Alžběty je to asi v cajku.
Adam Roučka (Saatchi&Saatchi)

Insight je v pořádku, reklama vystihuje mnohem lépe, s čím se ženy v realitě musí vyrovnat než kterákoliv jiná reklama na produkty v této kategorii, ale soustředí se hodně na problém, bohužel ne na řešení.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Že se to hrozně líbí mně, asi není podstatný. Ale už teď je vidět, jak se v komentářích dělej holky na dva tábory, který spolu docela konstruktivně diskutujou nad vaším produktem a jeho pozicí – což je asi tak to nejlepší, co si jako značka můžete v digitálu přát. Držím palce!
Martin Svetlík (Mustard)

Velmi slušný insight. To jsem zvědavá, co bude dál.
Ivana Šedivá (McDonald‘s)

Tady někdo přecenil sázku na odvahu – ta nemusí být vždycky k užitku. Pochybuji, že Ria ženy přesvědčí, aby jásaly nad svou přirozeností a dělily se svými blahými pocity z menstruace. Stěží někoho zajímají a stěží jim samy ženy chtějí věnovat více pozornosti než je nezbytně potřeba. Je opravdu nutné takto znásilňovat intimitu ? Jde o reklamu a nebo psychoanalýzu ? A na konci veškerá odvaha pryč a všechna snaha vniveč a staré ošuntělé ‚buď sama sebou‘ … proč ?!
Jana Kubištová (Budvar)

Asi spousta holek si řekne: ‚Konečně!‘ A já k tomu řikám to samý. Kromě světa vložek mě vždycky štval i svět pracích prášků. Oba je spojovalo, že bylo všechno umělý, načančaný a svázaný nesmyslnejma pravidlama. Běda když chtěl kreativec přijít jenom s malým posunem od strategie vzniklé odhadem tak v roce 1980. Přiletěla přísná paní z headquarters a plácla vás přes prsty. Vypadá to, že tyhle časy pomalu odcházej pryč. To je hrozně dobře pro všechny. Vítězovi hurá!
Ondřej Souček (Luftballon)

Tohle je takový reklamní folklór. Vždycky po několika letech standardních kampaní na vložky přijde někdo s tím, že krev není modrá, že takhle komunikovat přece není potřeba a že ten jejich upřímný přístup je úplně jiný. A ten jediný správný. Pak to zase běží několik let v tom běžném módu. Já nevím, je to nějaká generační záležitost, nebo co? Každá generace reklamních tvůrců si musí prožít svou revoltu proti ‚vložkovým‘ reklamám? Kdo bude další?
Martin Charvát (Remembership)

Se scénkami na začátku s vámi bude každá souhlasit. Uspořádal jsem promítání v accountu a rezonovalo to. Ale všem cílovým holkám chyběl nějaký konec. Ria si jen rýpne do konkurence a nedá své řešení. ‚Tak aspoň měli ukázat krvavej tamón!!‘ zaznělo. ‚Nebo měla mít triko MÁM KRÁMY, 4 DNY NA MĚ NEMLUV.‘ Ale v jiných kancelářích nepostižených komunikací značek bude stačit ta první část. A ta se povedla.
David Suda (WMC Grey)

Wow! Nikdy bych nevěřil, že mě zaujme reklama na vložky. Konečně se do toho někdo opřel a pečlivě seškrábal všechen ten zázračně sající běloskvoucí patos. Tady všechno funguje – skvěle napsaná a hlavně uvěřitelná zpověď mladé ženy, decentní kamera, letenské reálie, dobrý casting, voice i hudba. Takhle vypadá skutečný svět!
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Pokud bylo záměrem změnit vnímání zákazníků, tak se to povedlo. Je to jiné. Moc toho sice o menstruaci nevím, ale vím určitě, že to není ani o dokonalé čistotě nebo duhách, ani o holčičkách hopsajících s jednorožci.
Mario Carpe (Scholz & Friends Praha)

2. Tesco před Vánoci děkuje maminkám (50 %)

Obchodní řetězec Tesco spustil integrovanou vánoční kampaň Tesco děkuje maminkám. Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou Ogilvy & Mather, poběží v Česku, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Tesco se v ní prezentuje sérií produktových a imagových spotů, které se budou na televizních obrazovkách postupně objevovat během listopadu a prosince a podpoří je tištěná inzerce. Tím prvnímbyl vánoční spot Hračky.  Druhý je teď Dopis mamince. Podlinková část kampaně zahrnuje POS materiály, letáky nebo speciální katalogy. Režie spotů se ujal Mikko Lehtinen, produkčně natáčení zastřešila společnost Filmservice. Fotografie pro podlinkovou komunikaci nafotil Stanislav Merhout.

Kreativní zpracování kampaně měli v agentuře Ogilvy & Mather na starosti kreativní ředitelé Jakub Mráz a Robin Weeks a tým accountů vedl account director Tomáš Fanta.

Až moc sladký, až moc milý..nepasuje mi to s návštěvou Tesco Express v Hnuslích.
Milan Černík (Nestlé)

Mother power! Už zase! Tahle maminka co dětem určitě dává musli od Emca je multitasker jak víno (a doufám, že to víno i pije, protože mít tak neskutečně otravné dítě přirozeně vede k lehkému alkoholismu). Já ale nevím jestli základem reklamy by neměla být nezaměnitelnost…
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Nejvíc mi v hlavě utkvělo, že u štědrovečerního stolu sedí ten nevěrník, co v jiný reklamě říká jiný ženský, že je fantastická milenka. A tady dělá, jako by se nechumelilo. To se dělá, na Vánoce? Hambáři!
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Necítím, žádné emoce, chybí totiž příběh.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Ano, poděkovat mamince za Vánoce je důležitý i po stoosmdesátý. Ale jedinej důvod, proč z toho copy není fyzicky slyšet šustění papíru je ten, že ho překrejvá, jak nedobře je to namluvený.
Martin Svetlík (Mustard)

Možná i slzička ukápne.
Ivana Šedivá (McDonald‘s)

Dojemné vánoční klišé, při němž slabší povahy i slzu uroní – milé, lidské, vánoční, takové, jaké si člověk přeje pod stromeček. Pořád to funguje, jen značka tím kouzlem kdesi zaniká.
Jana Kubištová (Budvar)

Toto je pro mě politicky nekorektní reklama. Hlavním problémem je pro mě fakt, že všechnu slávu spolkne matka. A kde je otec? Jaksi se zapomnělo na to, že role partnerů se stírají. Pokud tedy nejde o matku samoživitelku. Ale v tom případě bych to zmínil v titulku.
Ondřej Souček (Luftballon)

Děti jsou nažehlené, maminka kouzelnice, tatínek skromně neviditelný, Tesco dodává materiál. Předvánoční emoce v plném běhu. Jenom by to chtělo trošku odstup, nadhled a větší režijní invenci.
Martin Charvát (Remembership)

Za kouzlo Vánoc může maminka (a Tesco) a ne Ježíšek. Odvyprávěno dopisem mamince (ala Ježíškovi). Hezká myšlenka s hezkou exekucí. Mohlo to být silnější, kdyby se tam nevkládala ještě jedna vrstva kreativy, tedy intro s kouzelnickou knihou a scénu s čarodějnickým kostýmem.
David Suda (WMC Grey)

Skvělé řemeslo, sugestivní detaily tenhle rok prostě frčí. Trochu mě irituje ta generická hollywoodská hudba a sdělením je to takové naivisticky devadesátkové (ve stylu ‚dík za to, že jsi‘), ovšem vánoční atmosféra tam bezpochyby je a o to myslím tvůrcům šlo.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Česko tohtoročné Vianoce asi preplače. Uznávam, že oproti produktovým spotom je to o niečom inom, matka získala aspoň nejaký charakter (slúžka), holčička dostala rozum o 15 rokov skôr ako ja, ženy sa v reakciách v komentároch idú rozpustiť od dojatia… takže to asi funguje. Ale ja sa nemôžem zbaviť toho pocitu lacnoty, zameniteľnosti a absolútnej zabudnuteľnosti.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Téma Harryho Pottera jako vánoční poděkování všem maminkám. To vše očima dítěte. Proč ne?
Mario Carpe (Scholz & Friends Praha)

3. Pilsner Urquell použil Hapkovu píseň (34 %)

Plzeňský Prazdroj spustil k 1. prosinci 2016 novou televizní kampaň značky Pilsner Urquell. Apeluje v ní na uchovávání rodinných tradic a rituálů. „Chceme lidem připomenout, o čem ve skutečnosti ty pravé Vánoce jsou. Vánoce jsou hlavně o tom, že lidé stráví čas se svými nejbližšími a investují svůj čas a energii do toho, aby jim udělali radost. My chceme všechny vybídnout k tomu, aby si tohle hýčkali, uchovávali v rodině a předávali i dalším generacím,“ tvrdí marketingový manažer značky Pilsner Urquell Luděk Baumruk.

Vánoční spot z dílny agentury MUW Saatchi & Saatchi z Bratislavy režíroval Juraj Janiš v produkci Boogie films, o jeho postprodukci se postarala společnost R. U. R. Postproduction. Reklamu natáčel štáb v průběhu dvou dní v centru Prahy, část se odehrála na vánočních trzích na Náměstí Republiky. Hudební doprovod tvoří píseň Petra HapkyDívám se, dívám.

Ikona. Nicméně už jsem viděl i lepší spoty. Tohle ve mě nevyvolává vůbec nic.
Milan Černík (Nestlé)

Já dávám 50 %, ale vlastně nevím jestli nemám dát víc. Plzeň (myšleno Urquell) dělá dlouhodobě super věci byť je to občas jak na houpačce (ale u které značky není). Tento spot jde ve stopách loňské Edeky, všech těch Johnů Lewisů nebo letošního Vodafonu, ale proti běžným plzeňským Vánocům je to fakt změna. Myslím, že na Edeku a na Johna Lewise to nemá, je to ale výrazně lepší než Vodafone. Vadí mi, že tam není jasná role značky, že je to trochu křeč a trochu moc útok na city: kdyby se ten dědeček na konci tak strašně nerozbrečel, bylo by to 15 bodů k dobru. Ale na druhé straně: je to jediná česká reklama za poslední 2 měsíce o které jsem se s někým aktivně bavil, už proto, že jsem vlastně nevěděl jestli se mi to líbí nebo ne.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Tohle je hezkej nápad, ale exekučně nedotaženej. Podle mě to chtělo mnohem větší build up, abychom pochopili, proč má vlastně táta slzy na krajíčku, a mohli se rozbrečet s ním. A ten klíčovej záběr s fotkou před stolem se dá sotva stihnout – přitom that’s where you make the money, bro! Na takovouhle příběhovou věc je to prostě krátký. Ale zase, je to fakt neskutečně těžkej žánr. Takže palec spíš hore.
Martin Svetlík (Mustard)

Asi zatím nejlíp zpracovaný vánoční sentiment na českou notu. I když podezřele moc připomíná hodně sdílené vánoční reklamy posledních let. Ta inspirace je zřejmá.
Ivana Šedivá (McDonald‘s)

Není fér hodnotit konkurenci, ale když oni ty krásné lidské příběhy tak umí! Komu nekápne slza, nemá srdce. A značka je tam jako vždycky tak nějak samo sebou. Krásné vánoce, lidi!
Jana Kubištová (Budvar)

Vánoce jsou svátky radosti. Narodil se Ježíš Kristus. Slavte lidi! Bohužel z tohoto kusu na mě dýchá atmosféra srovnatelná se Jménem Růže od Umberta Eca. Je to i díky herci ve vedlejší roli, který jako by vypadl z oka Vilémovi z Baskervillu a to včetně svetru, který vypadá spíš jako mnišská kutna. Chuť Plzně miluju, ještě kdyby ty reklamy byly stejně skvělý.
Ondřej Souček (Luftballon)

Jo, Vánoce jsou založené na tradicích. Jo, Prazdroj taky. Jo, rodina patří na Vánoce k sobě. Jediná drobná výtka k vítací scénce, snacha s rozpřaženou náručí spíše děsí, než aby rozněžnila. Prosím střihnout jinak, jistě máte v zásobě dost natočeného materiálu! Jinak výborné!
Martin Charvát (Remembership)

Dosavadní hry na originál mě nebraly za srdce. Tohle je po dlouhé době silný spot. Velice pěkně rozehrává malý, ale silný příběh. Plzeň do toho zapadá velice přirozeně. Je to i na slzičku.
David Suda (WMC Grey)

Hledání ztraceného, ztrácení hledaného… co s tím všichni letos mají? I když se téma liší, mám pocit, že koukám na další vánoční reklamu od Vodafone. Tklivá etuda beze slov, opět s brilantním vizuálem, citlivě zvolený hapkovský motiv… ale nějak jsem u toho nedostal chuť na pivo. Rodina je konečně pohromadě, já se však coby divák necítím být uspokojen, motivace postav mi přijdou slabé a tak si s pánem holt nepoplakám.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Stávka na istotu. Spájanie rôznych tradícií dáva u plzne zmysel, verím aj tomu, že to nejakú tú slzičku vydojí. Ale ja som už na to asi moc otrlý a tých dojáčikov je tohto roku viac než dosť.
Tomáš Hrábek (Symbio)

#Classic #Overused #Christmas #Ad
Mario Carpe (Scholz & Friends Praha)

4. T-Mobile komunikuje chytré auto (33 %)

T-Mobile od prvního prosince komunikuje bezpečnou jízdu pomocí Chytrého auta

T-Mobile od prvního prosince komunikuje bezpečnou jízdu pomocí Chytrého auta

Mobilní operátor T-Mobile spustil 1. prosince kampaň a prodej svého nového řešení pro bezpečnou automobilovou jízdu pod názvem Chytré auto. Krabička vybavená SIM kartou se nainstaluje do takzvaného OBD portu, který mají všechny vozy vyrobené od roku 2001, a přes mobilní síť se propojí s aplikací Motion. Gadget nazvaný jednoduše Zařízení čte z vozu data a posílá informace o stylu jízdy, pohybu, poruchách  a bezpečnosti přímo do aplikace v mobilním telefonu. Řešení stojí standardně 2.599 Kč s tarifem za 75 Kč měsíčně. V rámci předvánoční promo nabídky získají všichni zájemci se smlouvou na dva roky na Zařízení slevu 1.150 Kč, zaplatí tedy jen 1.449 Kč (plus tarif 75 Kč měsíčně). Nabídku mohou využít zákazníci všech operátorů – stačí stáhnout aplikaci a propojit se Zařízením v autě. Umístění OBD konektoru v konkrétním vozidle lze vyhledat na webové stránce Chytré auto.

Kampaň běží od 1. do 31. prosince na YouTube, na Facebooku, na Twitteru a bude mít i televizní podporu v pořadech Applikace, Autosalon Extra, Snídaně s Novou a ve dvou dílech cyklu Rady ptáka Loskutáka. Dále zahrnuje tiskovou inzerci a online bannery. Kreativní řešení nadlinkové kampaně měla na starost tradičně Saatchi & Saatchi, podlinku Havas Prague a Proboston Creative a komunikaci v sociálních médiích Peppermint Digital. Hraný spot režíroval Max Turek v produkci Boogie Films, o animovaný spot se postarala zmíněná agentura  Havas, o voiceover pak Zbyšek Horák.

https://www.youtube.com/watch?v=1I7UbPaPwwk https://www.youtube.com/watch?v=R5qIAOFZ6m4

K tomu spotu: T-Mobile standard, levou rukou za pravým uchem ale zasmál jsem se docela od srdce, proč ne. K tomu nápadu na aplikaci: část funkcí umí Google Maps (zapamatování parkovacího místa), výrazně větší část mám už ve svém autě/telefonu skrze aplikaci od Volkswagenu. Pospojovat to takhle dohromady zní v teorii dobře, nejsem si ale jist jestli je operátor přirozený poskytovatel takové služby a jestli nová auta (v době kdy všechny velké značky letí v konektivitě) neudělají tu aplikaci irelevantní dřív než se pořádně dostane ven. Já osobně nemám důvod si jí instalovat a to jsem docela aktivní řidič.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Sexistické, nudné, nic neříkající… Proč bych si to měl koupit? po té reklamě bych si to nekoupil už vůbec.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Chytrý auto, jednu z největších inovací příštích deseti let, prodáváme vyprávěním vtipu ‚pane doktore, moje žena mi nerozumí‘. Ok, akorát se pak nedivte, že to chytrý auto působí víc jako Wartburg, než jako Tesla. Hero video za mě fakt ne, zbytek už je dobrej.
Martin Svetlík (Mustard)

Prima služba. Z prvního spotu chápu, že mi nabízejí nějakou appku. Z druhého spotu chápu, že i moje auto může být chytré. Jen nevím jak – o appce ani zmínka. Ale to se určitě dozvím na webu. Komunikačně by to mohlo být dotaženější.
Ivana Šedivá (McDonald‘s)

Kéž bych mohla také říct ‚Aspoň že tobě rozumím‘, ale bohužel. První část slibovala starou dobrou všemi očekávanou legraci, ale nevyšlo to, škoda.
Jana Kubištová (Budvar)

Já vám nevim, ale já bych asi ocenil víc přiblblej spot o mluvícím autu. Chápal bych aspoň od začátku, o co jde. Tady jsem ztracenej mezi chia semínkama.
Ondřej Souček (Luftballon)

Skvělý produkt, špatná komunikace. Proč je to tak upachtěně popisné? Copak jsou řidiči tupci? Kam se ztratil vtip a nadhled z ostatní ‚tý-mobajlí‘ komunikace? Jasně, ne vždy se zadaří, ale tady chybí především strategická myšlenka.
Martin Charvát (Remembership)

Scénka to je vtipná. Muži se v tom najdou. Autu teď rozumí lépe než čemukoliv jinému.
David Suda (WMC Grey)

Tý ženský to nevěřím – chce bejt chytrá, ale šustí to papírem. Chlap má dobrej kukuč, ale u samomluvy s telefonem se mi útroby přímo zakroutily trapností. Od mobilního operátora bych čekal víc.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Produkt som z toho nakoniec pobral, ale prečo to pridlhé intro? Prečo je niekto so ženou, ktorej nerozumie? Prečo je žena zase tá upindaná blbka a chlap jej obeť? Ja viem, že v reklame pracujeme so stereotypmi, inak by to nešlo, ale nemôžeme s nimi začať pracovať inak než udržiavaním tých primitívnych z predminulého storočia? Nemohol tam byť namiesto ženy napr. Maďar?
Tomáš Hrábek (Symbio)

Tahle nová appka pro řidiče je asi užitečná. Ale použít pro komunikaci klasickou ‚válku pohlaví‘ a pak k tomu přilepit ‚aspoň někdo mi tu rozumí‘ je už trochu provařené. Snad jim online bude fungovat.
Mario Carpe (Scholz & Friends Praha)

5. ČSOB sází na personalizaci reklamy (24 %)

ČSOB má nový web s personalizovanou reklamou

ČSOB má nový web s personalizovanou reklamou

Československá obchodní banka má nový web, na němž prodává refinancování půjček netradičním způsobem. Tím je video, které se zobrazuje v závislosti na denní době, tedy ráno, v poledne a večer jsou připravené odlišné klipy. V nich banka připodobňuje půjčky k různým pokrmům. V závěru dojde na konkrétní nabídku, případně možnost sjednání půjčky na pobočce. Video připravila digitální agentura Storytlrs. „Kulinářské pořady a soutěže začínají být oblíbenější, lidé je s velkým nadšením sledují, a tak nás napadlo naši myšlenku zobrazit právě v tomto oboru,“ vysvětluje použití personalizovaného videa Radovan Kuštek, ředitel divize Digitálního marketingu ČSOB. 

Agentura Storytlrs vychází z faktu, že vizuální obsah, navíc pohyblivý, je na sociálních sítích sdílen násobně častěji než ostatní informace, obrázky přitom poutají víc než text. „Graficky atraktivní videa však nejsou jediným cílem naší práce. Zaměřili jsme se na videa, která budou přizpůsobena konkrétním potřebám zákazníka, a to pokud možno hravou formou. Interaktivnost naší nabídky spočívá ve vytvoření video obsahu, který nemá jasně daný scénář, ale je závislý na volbě zákazníka,“ přibližuje Piero Šesták ze Storytlrs.

„Personalizovaná interaktivní reklama otevírá možnost nabídnout zákazníkovi finální produkt ještě dříve, než po něm sám zatouží. Detailně cílená videa pracují s informacemi z online prostředí – pohlaví, poloha, zájmy, osobní preference, denní doba – nebo přímo konkrétními daty od klienta, které vedou k maximálnímu zacílení nabízeného produktu. Samotná personalizace prokazatelně cílí na zákazníka více než reklama ‚tradiční‘. Z těchto důvodů jsme se rozhodli posunout klasické videokampaně na další úroveň,“ pokračuje Šesták. „Inspirovali jsme se například personalizovanou kampaní od Barclays,“ přiznává, „která zaznamenala velký úspěch právě s oslovením uživatelů jejich skutečnými jmény.“ Samotná aplikace využívá vedle standardních technologií podporovaných prohlížeči zejména nejnovější technologie z HTML5. „Projekt z technologického hlediska stavíme tak, abychom jednotlivé komponenty mohli v budoucnu využít znovu jako jednotlivé funkce interaktivity a personalizace. Za největší problém můžeme považovat zajištění stejné funkcionality na mnoha rozdílných zařízeních, prohlížečích a platformách, které standard HTML5 splňují,“ dodává kreativec ze Storytlrs.

Přesně tak by to mělo být, personalizace jakéhokoliv obsahu.
Milan Černík (Nestlé)

Co má společného svíčková a refinancování půjček?
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Jídlo, za který by se nemusel stydět ani Babica. Když nemáte housku na hambáč, šoupněte tam vobyčejnskou. A natočený to je, že jen sebevrah by se proklikal až na konec. Takže nemám chuť ani na jídlo, ani na půjčku.
Adam Roučka (Saatchi&Saatchi)

Oceňuji použitou technologii, ale je to neuvěřitelně nudné, ani nápad, ani provedení, to není marketing, to nechápu vůbec co je, to je za trest.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Proč něco vysvětlovat jednoduše, když můžete použít naprosto nesouvisející a nefunkční analogii? Jo tak, já si můžu vybrat, jestli mi refinancování půjčky vysvětlíte na svíčkový, nebo na salátu, tak to pak jo, to na mě pojď zboku, táto! Asi by mi to tak moc nevadilo, kdybych si k tomu nepřečetl tu průvodku od Storytlrs – protože jestli si takhle představujete personalizaci v roce 2016…
Martin Svetlík (Mustard)

Přeslazené, až mne z toho brní zuby. Měla jsem problém to dokoukat.
Ivana Šedivá (McDonald‘s)

Není nad to okopírovat to, co funguje – ERA byla nezapomenutelná. Nápad je to výborný, ale jako bych prošvihla repositioning ČSOB. Slušelo by jiné zpracování, videa jsou nesnesitelně dlouhá, než se doberete k pointě, už jste stokrát z webu pryč. A slabší povahy by si mohly myslet, že z nich někdo dělá blbce.
Jana Kubištová (Budvar)

Už začátek by mě odradil, já jdu na stránku ne kvůli dobrému stravování ale kvůli refinancování. Pořád se mele o jídle a twist je, že svíčková je nejlepší, když se servírují všechny ingredience dohromady. Hm. Produkt by měl bejt v hlavní roli, ale tady máme pouze triviální analogii, což je zbytečný mrhání časem.
Ondřej Souček (Luftballon)

Po politicích už vaří i banka. Proč?
Martin Charvát (Remembership)

Jednoduchá, kreativně ohraná analogie, která vysvětluje slučování půjček. Každá banka má snahu tento produkt stále dokola vysvětlovat. Opravdu ho cílovka stále nezná?
David Suda (WMC Grey)

Ježiš, tohle je divný. POV video ne vždycky funguje, interaktivita za každou cenu nešlape a tento web je toho živoucím důkazem. Navíc všechny větve jsou víceméně na jedno brdo. Jakýsi hybrid kuchaře Svatopluka a křečovitého briefingu nepřesvědčivého cesťáka… ne děkuji, již jsem obědval!
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

28 dní. Toľko pocitovo trvalo, kým som sa dostal cez objednávanie jedla až k tomu, o čom to skutočne má byť. Prešiel som popieraním, hnevom, obviňovaním, depresiou i hnevom. Bolo to potrebné? Musíme na ľudí stále pozerať ako na totálnych idiotov, ktorým i zlučovanie pôžičiek musíme vysvetľovať na sviečkovej? Bolo nutné, aby som sa pri sledovaní cítil ako úplný debil? Inak, rozumiem tomu, že pár ľudí v republike ešte nevidelo tak zaujímavý a inovatívny formát, akým je interaktívne video, ale v tomto prípade je použitý len a len na škodu. Neverím tomu, že sa cez to niekto dostane až k úplnému koncu. Zaujímali by ma čísla po ukončení kampane. Prehra týždňa.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Dobře využitá šance. Slušný mix módní kulinářské show a personalizované reklamy s využitím dostupné technologie. Vypadá to přirozeně a má to blízko k zákazníkům. Líbí!
Mario Carpe (Scholz & Friends Praha)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.