Vydavatel českého Blesku či Aha! a slovenského Nového Času zavedl integrovaný newsroom, redakci společnou pro tiskové a online verze svých titulů. Na letošním českém dni Googlu to v říjnu předeslala šéfka místní pobočky Ringier Axel Springer Libuše Šmuclerová, dnes otevřené (open space) prostory představila i slovenská pobočka.
Slovensko na přípravě newsroomu - rekonstrukci prostor a zavádění technologií - dělalo 15 měsíců, rok a čtvrt. „Spojujeme printové redakce deníku Nový Čas, sobotní přílohy Nový Čas víkend, týdeníku Nový Čas Nedeľa, měsíčníku Nový Čas špeciál Krížovky a obsahové online produkty Čas.sk, Lesk.sk, Adam.sk a Tivi.sk,“ přiblížila firma.
Podle tamního šéfa Petera Mertuse je cílem „nabídnout uživatelům multimediální obsah kdykoliv, kdekoliv a bez rozdílu, zda jde o tištěné či digitální médium“. Ústředním prvkem newsroomu je tzv. rozhodovací centrum a obrazovka, kterou tvoří 12 velkých průmyslových monitorů s HD rozlišením.
„Redakce na monitorech může nepřetržitě sledovat průběh výroby novin i aktualizované grafy návštěvnosti portálu Čas.sk a jiných internetových stránek, aktuální podobu Čas.sk na webu či vysílání vybraných televizních stanic,“ uvedl slovenský Ringier. Podobně je tomu v Česku. „Na obrazovce nám permanentně běží statistiky,“ vyprávěla v říjnu Šmuclerová.
Redakce na Slovensku používá od letošního září redakční systém Woodwing, redaktoři dostávají výkonné počítače, notebooky, monitory, nové smartphony, malé kamery, fotoaparáty, aby byli schopni publikovat co nejrychleji. Podobné vybavení sliboval Ringier svým lidem v Česku už před třemi roky.