V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

Řízení Astratexu od zakladatele Víta přebírá Bárta z Rohlíku

Ladislav Bárta

Ladislav Bárta

E-shop se spodním prádlem a plavkami Astratex rozšiřuje vedení. Novým generálním ředitelem se stane Ladislav Bárta. Přichází po dvou letech strávených v online supermarketu Rohlik.cz, kde zastával pozici provozního ředitele. Předtím čtyři roky pracoval v energetické společnosti ČEZ a byl také konzultantem Ernst & Young. Ve funkci střídá zakladatele a minoritního akcionáře Petra Víta, který zůstává jednatelem firmy.

Nejvyšší management Astratexu pak doplňují Miroslav Tesař, Karol Gulaš a Martin Svoboda. Tesař je obchodním ředitelem, dřív pracoval jako ředitel prodejní sítě a péče o zákazníky největšího českého e-shopu Alza.cz. Gulaš je ředitelem marketingu, přišel z e-shopu s teniskami Footshop. Svoboda se zkušenostmi z online supermarketu Rohlik.cz je personálním ředitelem.

Miroslav Tesař

Miroslav Tesař

Karol Gulaš

Karol Gulaš

Martin Svoboda

Martin Svoboda

Rozšíření managementu a změna na nejvyšším postu přichází nedlouho poté, co se většinovým vlastníkem Astratexu stal investiční fond Hartenberg, který operuje s penězi premiéra a šéfa hnutí ANO Andreje Babiše a exmanažera Penty Jozefa Janova. „Posílení managementu je logickým krokem pro další fázi rozvoje společnosti a její priority pro následující období. To znamená zejména stabilizaci společnosti, její struktury a firemní kultury na všech úrovních, dokončení východní expanze nebo posilování zákaznického přístupu a retence. Klíčová bude též implementace nové brand strategie, inovace v oblasti IT a práce s daty,“ uvedl Jozef Kováč, zástupce Hartenbergu.

Plánovaný rozvoj společnosti si vyžádal zásadní posílení managementu, na kterém se shodli všichni akcionáři. „Hledali jsme lidi, kteří mají bohaté zkušenosti s e-commerce, digitálním marketingem, expanzí a prozákaznickým přístupem,“ dodal Tomáš Fikar, který z pozice akcionáře pomáhal s realizací personálních změn.

Nynější minoritní akcionář Astratexu Petr Vít zakládal e-shop před 19 lety. V současnosti firma působí na 10 trzích. V roce 2018 se její obrat dostal skoro k 800 milionů Kč, přičemž 55 % tvořily tržby z Česka, zbytek ostatní evropské země, především Slovensko, Polsko a Rumunsko. Obrat meziročně roste tempem zhruba 25 %.