Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Řízení Fragile přebírá Pelánek, Kafka bude stratég

Nový ředitel agentury Radim Pelánek přichází z H&M, klienta, pro nějž agentura pracovala.

Radim Pelánek a Daniel Kafka

Radim Pelánek a Daniel Kafka

Digitální agenturu Fragile od dubna řídí Radim Pelánek, který předtím pracoval jako marketingový manažer švédské oděvní značky H&M, u níž strávil sedm let. Ve Fragile bude zodpovědný primárně za řízení a rozvoj firmy. Zakladatel agentury a její dosavadní ředitel Daniel Kafka bude nově zastávat pozici stratéga a věnovat se jak směřování agentury, tak péči o klienty. Pelánek s Kafkou se znají asi 15 let. „Svoji kompatibilitu a důvěru jsme také několikrát otestovali při extrémním potápění v jeskyních a na vracích, kde je sehranost týmu klíčová,“ podotýká Pelánek. Ten v H&M působil od roku 2012, předtím čtyři roky dělal mediálního konzultanta v síťové mediální agentuře Starcom MediaVest Group.

„Už delší dobu jsem cítil, že v pozici výkonného ředitele agentuře nepřináším tolik, co bych sám chtěl. Dá se říct, že celou svoji více než dvacetiletou kariéru jsem byl sám sobě pánem a neměl jsem se moc od koho učit. Proto jsem už delší dobu uvažoval nad tím, že potřebuji zkušeného partnera, který přinese svěží vítr zvenku,“ vysvětluje změnu v čele firmy Daniel Kafka. O tom, že se vzdá řízení agentury, uvažoval dlouho: „S touto myšlenkou jsem více či méně koketoval přes dva roky. Když jsem ale koncem loňska ucítil při rozhovorech s Radimem velký hodnotový a názorový match, samotná domluva už netrvala dlouho a plácli jsme si.“

Proč se Pelánek rozhodl přejít z klientské strany do agentury? „Chtěl jsem vyzkoušet jiné prostředí, jinou kulturu a potřeboval jsem už další výzvu. Zároveň je pro mě velmi důležitý kolektiv, protože s lidmi v práci trávíte pomalu víc času než s rodinou a Fragile vnímám jako ‘firmu za odměnu’, jak pro klienty, tak pro zaměstnance. Svoji roli hrála i kvalita odvedené práce a nasazení, které lidé z Fragile předváděli na kampaních H&M.“ Zakladatel Kafka se neobává radikálního otřesu, byť firma, kterou budoval 10 let, je s ním silně spojena. „Celou věc řešíme už několik měsíců a snažíme se eliminovat negativní dopady na minimum. Pokud se bude muset Fragile nějak změnit, tak jen proto, aby mohla dlouhodobě plnit schválený byznys plán, udržet kvalitu práce a spokojenost klientů,“ říká nový ředitel Pelánek.

Fragile by podle něj měla dál pro inovativní klienty působit jako strategický konzultační partner, a to nejen pro digitální marketing. Sám chce z pozice šéfa podnítit ve firmě větší systematičnost, procesní efektivitu a rychlejší interní rozhodování a věnovat víc času pro podporu středního managementu. „Radim bude mnohem víc k dispozici střednímu managementu, než jsem byl já,“ věří Daniel Kafka, „zároveň je oproti mně výrazně systematičtější a procesně orientovaný.“

Obrat loni stoupl o 45 % na 145 milionů

Agenturu Fragile vlastní Daniel Kafka ze 75 %, zbylých 25 % patří agenturní skupině Etnetera Group. Fragile v loňském roce 2018 zvýšila obrat meziročně o 45 % na 145 milionů Kč, zisk stoupl o rekordních 60 % na 8 milionů. „Rozšířili jsme portfolio služeb o strategické marketingové plánování a crossmediální kampaně s přesahem do televize,“ přiblížil Kafka. Kromě prohloubení služeb stojí za zvýšením obratu i zisku také rozšíření portfolia klientů. Kromě zmíněného H&M agentura pracuje pro klienta Sephora, Jameson, Gant, Converse či Zdravotní pojišťovnu Ministerstva vnitra ČR.

Letos se Fragile zaměřuje na exportní kampaně do zahraničí, strategické vedení značek a dál také na televizní kampaně. „Jsme schopni vést kampaně od kreativního konceptu a tvorby kreativy včetně videa, nastavit strategii a dál se postarat o sociální sítě i výkonnostní marketing,“ doplňuje sales director Fragile Leoš Špachta. Ruku v ruce s výsledky roku 2018 jde i růst počtu zaměstnanců. V tuto chvíli Fragile tvoří 43 marketingových pracovníků.