Hudebník a producent Karel Vágner prodal vydavatelství Multisonic, píše E15. „Ve chvíli, kdy něco vydáte, visí deska během krátké doby někde na internetu,“ řekl, proč se firmy po 29 letech zbavil.

Řízení Fragile přebírá Pelánek, Kafka bude stratég

Nový ředitel agentury Radim Pelánek přichází z H&M, klienta, pro nějž agentura pracovala.

Radim Pelánek a Daniel Kafka

Radim Pelánek a Daniel Kafka

Digitální agenturu Fragile od dubna řídí Radim Pelánek, který předtím pracoval jako marketingový manažer švédské oděvní značky H&M, u níž strávil sedm let. Ve Fragile bude zodpovědný primárně za řízení a rozvoj firmy. Zakladatel agentury a její dosavadní ředitel Daniel Kafka bude nově zastávat pozici stratéga a věnovat se jak směřování agentury, tak péči o klienty. Pelánek s Kafkou se znají asi 15 let. „Svoji kompatibilitu a důvěru jsme také několikrát otestovali při extrémním potápění v jeskyních a na vracích, kde je sehranost týmu klíčová,“ podotýká Pelánek. Ten v H&M působil od roku 2012, předtím čtyři roky dělal mediálního konzultanta v síťové mediální agentuře Starcom MediaVest Group.

„Už delší dobu jsem cítil, že v pozici výkonného ředitele agentuře nepřináším tolik, co bych sám chtěl. Dá se říct, že celou svoji více než dvacetiletou kariéru jsem byl sám sobě pánem a neměl jsem se moc od koho učit. Proto jsem už delší dobu uvažoval nad tím, že potřebuji zkušeného partnera, který přinese svěží vítr zvenku,“ vysvětluje změnu v čele firmy Daniel Kafka. O tom, že se vzdá řízení agentury, uvažoval dlouho: „S touto myšlenkou jsem více či méně koketoval přes dva roky. Když jsem ale koncem loňska ucítil při rozhovorech s Radimem velký hodnotový a názorový match, samotná domluva už netrvala dlouho a plácli jsme si.“

Proč se Pelánek rozhodl přejít z klientské strany do agentury? „Chtěl jsem vyzkoušet jiné prostředí, jinou kulturu a potřeboval jsem už další výzvu. Zároveň je pro mě velmi důležitý kolektiv, protože s lidmi v práci trávíte pomalu víc času než s rodinou a Fragile vnímám jako ‘firmu za odměnu’, jak pro klienty, tak pro zaměstnance. Svoji roli hrála i kvalita odvedené práce a nasazení, které lidé z Fragile předváděli na kampaních H&M.“ Zakladatel Kafka se neobává radikálního otřesu, byť firma, kterou budoval 10 let, je s ním silně spojena. „Celou věc řešíme už několik měsíců a snažíme se eliminovat negativní dopady na minimum. Pokud se bude muset Fragile nějak změnit, tak jen proto, aby mohla dlouhodobě plnit schválený byznys plán, udržet kvalitu práce a spokojenost klientů,“ říká nový ředitel Pelánek.

Fragile by podle něj měla dál pro inovativní klienty působit jako strategický konzultační partner, a to nejen pro digitální marketing. Sám chce z pozice šéfa podnítit ve firmě větší systematičnost, procesní efektivitu a rychlejší interní rozhodování a věnovat víc času pro podporu středního managementu. „Radim bude mnohem víc k dispozici střednímu managementu, než jsem byl já,“ věří Daniel Kafka, „zároveň je oproti mně výrazně systematičtější a procesně orientovaný.“

Obrat loni stoupl o 45 % na 145 milionů

Agenturu Fragile vlastní Daniel Kafka ze 75 %, zbylých 25 % patří agenturní skupině Etnetera Group. Fragile v loňském roce 2018 zvýšila obrat meziročně o 45 % na 145 milionů Kč, zisk stoupl o rekordních 60 % na 8 milionů. „Rozšířili jsme portfolio služeb o strategické marketingové plánování a crossmediální kampaně s přesahem do televize,“ přiblížil Kafka. Kromě prohloubení služeb stojí za zvýšením obratu i zisku také rozšíření portfolia klientů. Kromě zmíněného H&M agentura pracuje pro klienta Sephora, Jameson, Gant, Converse či Zdravotní pojišťovnu Ministerstva vnitra ČR.

Letos se Fragile zaměřuje na exportní kampaně do zahraničí, strategické vedení značek a dál také na televizní kampaně. „Jsme schopni vést kampaně od kreativního konceptu a tvorby kreativy včetně videa, nastavit strategii a dál se postarat o sociální sítě i výkonnostní marketing,“ doplňuje sales director Fragile Leoš Špachta. Ruku v ruce s výsledky roku 2018 jde i růst počtu zaměstnanců. V tuto chvíli Fragile tvoří 43 marketingových pracovníků.