Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

RobertNemec.com hlásí v pololetí 27% růst obratu

„Za celý půlrok jsme neposkytli ani jednu slevu, ani jsme pro nikoho nepracovali zadarmo.“

Tým agentury RobertNemec.com

Tým agentury RobertNemec.com

Digitální agentura RobertNemec.com Roberta Němce hlásí, že její obrat za letošní první pololetí narostl o 27 %. Naopak výnosy ze školení, která agentura pro veřejnost pořádá, se vinou koronakrize propadly o 39 %, a to i přes to, že agentura přesunula školení na internet.

„Za celé první pololetí jsme neposkytli ani jednu slevu, ani jsme pro nikoho nepracovali zadarmo,“ prohlašuje majitel a šéf agentury Němec. Agentura uvádí, že letos přišla jenom o jediného klienta, který skončil v insolvenci kvůli situaci v cestovním ruchu. „Naším cílem je udržet churn v druhém pololetí na 0 %,“ říká head of client service department Tomáš Dulovič.

Za růstem obratu stojí podle Němce hlavně poskytování komplexních služeb v oblasti marketingu a managementu. „Firmy dnes chtějí jednu firmu, která jim dokáže vyřešit většinu jejich bolestivých míst, od toho, jak se výrazně odlišit od konkurence, dlouhodobě plánovat a dosahovat vysoké čisté marže, přes poradenství ve vztazích mezi vlastníky a managementem až po komplexní reklamní kampaně,“ dotýká se příčin růstu Němec.

Na současnou krizi se podle něj agentura připravovala od loňského léta: „Nevěděli jsme, co za krizi přijde. Ale věděli jsme, že nějaká krize přijde. Takže jsme začali přemýšlet, co budou firmy v krizi potřebovat a začali podle toho vyvíjet produkty.“ Proto agentura dnes nabízí řízení firemních financí nebo snižování nákladů jak obecně, tak v marketingu. „Jednomu klientovi jsme takto snížili náklady na reklamu o 20 milionů Kč a tržby i marže mu šly nahoru,“ tvrdí Němec.

Víc než třetinový propad naopak agentura zaznamenala v oblasti školení: „Mnoho freelancerů a firem začalo nabízet školení zadarmo nebo za nízkou cenu, firmy seškrtaly investice do vzdělání a benefity pro zaměstnance a někteří se i báli nebo měli zakázáno chodit na hromadné akce.“

Kvůli růstu agentura stále nabírá nové kolegy. „Dohledala jsem si, že na Jobs.cz inzerujeme jenom v dobách krize,“ podotkla head of consultancy agentury Markéta Hávová. „Uvažujeme, že se tam s nabídkou našich volných pracovních míst po 11 letech vrátíme,“ cítí poptávku.