Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

„Chceme gamifikovat online koncerty i korporátní konference“

Jak se v následujících letech promění hudební průmysl a co stojí za úspěchem prvního interaktivního online koncertu Tata Bojs OnLive? Odpovídá Robin Pultera, spolumajitel kreativní skupiny Brainz Studios.

TataBojs

Tata Bojs. Foto: Jan Čermák

Po první úspěšné spolupráci na interaktivní VR instalaci v rámci výstavy Tata 30js navázala kreativní skupina Brainz Studios na spolupráci s kapelou Tata Bojs prvním interaktivním online koncertem Tata Bojs OnLive. Deset tisíc sledujících a řada pozitivních ohlasů jasně potvrdila, že možnost imerzivně se ponořit do online hudebního zážitku představuje budoucnost nejen hudebního, ale také eventového a marketingového průmyslu. Skupina Brainz Studios proto plánuje spustit novou hudební službu.

Robin Pultera

Robin Pultera

Co vás vedlo k tvorbě konceptu OnLive?

Tatáči koncertují v Divadle v Celetné už celou dekádu. Letošní ročník ale musel být kvůli koroně zrušen, Milan Cais a Dušan Neuwerth nás proto oslovili s tím, že by měli zájem o online stream. Hned na začátku jsme se ale shodli, že chceme vytvořit nový koncept na pomezí živého a digitálního zážitku, abychom zachovali dialog mezi kapelou a publikem. Přenos jsme gamifikovali sérií interaktivních prvků tak, aby mohli diváci během koncertu virtuálně pískat nebo rozhodovat o koncertním line-upu. Podařilo se nám tak pobavit tisíce sledujících a nadchnout je pro hraní jakési virtuální hry s kapelou prakticky po celou dobu hodinového vysílání. Protože jsme byli v České republice s takovým formátem v podobném měřítku první, můžete si podrobnosti k technické realizaci OnLive přečíst na našem firemním blogu.

Proč právě gamifikace obsahu? Nemyslíte, že po koronavirové pandemii to bude zbytečné?

Dlouhodobě v našich výstupech pracujeme s herními principy a tento formát se nám opakovaně potvrzuje jako správný. Využití je navíc opravdu široké, nemusí se týkat pouze hudebních akcí. Do budoucna bychom rádi gamifikovali i webináře nebo interní prezentace pro velké korporáty. U OnLive streamu jsme si také uvědomili, že že je tu celá řada lidí, kteří by se na akci nedostali ani za normálních okolností. Za stream nám děkovali třeba rodiče na rodičovské dovolené i fanoušci ze zahraničí. Limitující to může být také pro lidi s fobiemi či nejrůznějším typem onemocnění či zranění. Se současnou situací se mění také trend služebních cest nebo práce z domova, i z toho důvodu si tedy myslím, že se v tomto ohledu rozhodně nejedná o slepou uličku. Naopak lze očekávat, že zájem o možnosti online komunikace nadále poroste.

Vaše studio Brainz Immersive se také dlouhodobě věnuje virtuální realitě (VR). Jedná o formát, který změní vámi zmiňovaný hudební nebo eventový průmysl?

Určitě ano. Vývoj virtuální reality jde stále dopředu a stává se čím dál tím dostupnější. Pořídit si helmu pro virtuální realitu nové generace nyní stojí v řádech několika tisíc korun, což je skoro stejně jako lístek za některé koncerty. Pouze nasnímat reálný koncert ale nefunguje a osvědčilo se nám, že virtuální realita dává možnost zprostředkovat pohled do prostředí, kam by se jinak hudební fanoušek nedostal - třeba do zkušebny. Připravujeme nyní novou VR službu, která naváže na náš již fungující projekt Brainz Music House a stane se jakýmsi mezistupněm mezi reálným a digitálním hudebním světem. Živou hudbu budeme fanouškům doslova vozit domů. Fascinují nás také nové trendy, jako jsou například nejrůznější formy virtuálního DJingu, kde je možné ovládat nejen to, co fanoušek slyší, ale také, co vidí. V jediné vteřině se vám tedy může obraz obrátit vzhůru nohama, nebo vás přenést do středu hudebního klipu. Podobně jako nyní Christopher Nolan vytvořil prémiový obsah pro hráče Fortnite, i ve VR hře Beat Saber se exkluzivně uvádí nové hudební tracky. Fanoušci si tak budou moci nový singl nejen poslechnout, ale rovnou “zahrát”. Od kapel nyní máme samé pozitivní reakce a věřím, že naše produkty do budoucna motivují hudebníky disruptovat českou hudební scénu novými formáty koncertů nebo experimenty s umělou realitou.

Text vychází v rámci placené spolupráce s Brainz Studios