Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna: pořadí za 18. týden 2018
- Triad Advertising: Nauč Karla lásce (47 %)
značka: Kofola, klient: Kofola ČeskoSlovensko - BeefBrothers: Jen dohromady jsme sport (38 %)
značka, klient: Tipsport - MUW Saatchi & Saatchi: Společná chuť vítězství (36 %)
značka: Pilsner Urquell, klient: Plzeňský Prazdroj - Phoenix Communication: Objev svou audioDNA (27 %)
značka, klient: Panasonic - Laurinc Studio: Objev v sobě tygra (22 %)
značka: Tiger, klient: Maspex Czech
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.
1. Kofola učí robota lásce (47 %)
Nová kampaň české značky nealkoholických nápojů se opět nese ve znamení lásky. Hlavním hrdinou je robot KAREL, tedy Kybernetický Automatizovaný Robot Elektronické Lásky, který se potřebuje naučit lásce. Musí ji totiž vyznat za svého mladého konstruktéra, tajně zamilovaného do spolužačky. Za kampaní stojí pražský Triad Advertising, ve spolupráci s produkcí Nomad a mediální agenturou Médea. Cílem je propagace tří nových příchutí v Česku a na Slovensku (Ananas, Grep a Ostružina), které budou dostupné jako malé plechovky a půllitrové lahve.
KAREL se bude učit od každého, kdo mu napíše skrze Facebook Messenger s výzvou Nauč Karla lásce na www.napiskarlovi.cz. Ta odstartuje minutovým televizním spotem prvního máje a bude pokračovat celý měsíc na Facebooku, Instagramu a YouTube Kofoly. Součástí kampaně jsou i nové etikety, propagace v místě prodeje a klasické displejové formáty. „Karlova cesta za pochopením lásky proto vyvrcholí druhým televizním spotem, který uvidíte na obrazovkách 23. května,“ uvedl senior brand manager Kofoly Martin Macoun.
Produkce obou spotů se ujal Nomad s režisérem Janem Zajíčkem a s Jiřím Málkem za kamerou. Samotnou podobu robota navrhla Barbora Balgová, art director Triadu. Jeho následnou konstrukci podle návrhu Balgové pak realizovali Ondřej Hudec s Alešem Žežulkou, pod dohledem Pavla Kouta.
Smontuj Karla i s kohoutem na hlavě, nebude R2D2. Nuda.
Vilém Rubeš
Naučit robota lásce je hezkej nápad... kterej jsme se Saatchi prezentovali Kofole už v roce 2013. Chvilku holt trvalo, než to natočili... hůř a s jinou agenturou. To neni ňuňu, Karle, to je tfujky.
Adam Roučka
A máme tu vítěze! Skvěle natočené, výborný grading, pečlivě vybraný hlavní hrdina. Design robota už jsem sice někde viděla, ale to je vlastně fuk. Milá a vysloveně „kofolí“ záležitost. Pěkná práce, děcka!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Hodně povedený imageový spoty a pro mě jasnej vítěz. Ale jestli mi má tohle odkomunikovat nový příchutě, tak to WTF TVL?
Vladimír Zikmund (Zaraguza)
Karel je roztomilej, takový počeštělý Wall-e z Receptáře. Jde o trochu klišoidní střet teenagera s robotem, přesto to do kofolího brandu přináší určitý závan svěžesti.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Problém je, že KAREL vlastně není moc vtipnej. Což je bolestně vidět hlavně v messengeru - není to ani milé, ani zábavné, ani interaktivní (když srovnám třeba s m.me/malypribeh). A podle mě to jde až zpátky na začátek - do slabý zápletky.
Martin Svetlík (McCann Prague)
Hm. Já jsem měl osobně nejradši Leoprda a VVrku od Grey loni, bylo to jiné, a správně ulítlé. Robot je fajn, spot ok, ale kampaň postavená na tom, že se očekává nějaká zásadní interakce lidí s chatbotem - tomu já nevěřím. Koneckonců tenhle způsob použití chatbotů (jednorázově v kampani) ani samotný Facebook moc nedoporučuje. Navíc jsem se po chvíli s Karlem trochu nudil.
Eduard Piňos (Ogilvy & Mather Singapore)
Trpím na roboty a trpím na Kofolu.
Pavel Jechort
Tak při sledování poslední kampaně s kreslenejma amorkama jsem si už myslel, že marketingový tým Kofoly totálně zcvoknul. Tohle je návrat na správnou kolej. Pro milovníka filmů Číslo 5 žije a E.T. mimozemšťan je tohle vítěz týdne.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
2. Tipsport natáčel v Americe (38 %)
Sázková kancelář Tipsport připravila novou kampaň, jejíž tváří je hokejista NHL Jakub Voráček. V pilotním režimu byl nový spot spuštěn na Nově. Hlavní část kampaně bude od začátku května nasazena u vybraných sportovních pořadů České televize, Novy a O2 TV. Kampaň využívá i sociální sítě a web Tipsportu.
Reklamní spot pochází od BeefBrothers a natáčel se částečně v holešovické Tipsport aréně, ve skladech logistického centra v Čertousích a především na tréninkovém stadionu Philadelphia Flyers ve Filadelfii. V Česku měla produkci na starost agentura Frame100r, v zámoří Tipsport svěřil produkci agentuře All Ages Productions. Post-produkci – vizuální efekty vytvářela společnost Spoon.
Sázková kancelář Tipsport spolupracuje v rámci individuálního sponzoringu kromě Voráčka také s olympijskou šampionkou Ester Ledeckou, fotbalistou Bořkem Dočkalem či plážovými volejbalistkami Markétou Nausch Slukovou a Barborou Hermannovou.
Hezky natočené WC mísy. Smysl uniká. Kde je nějaká nabídka spotřebiteli? „Je nás hodně“? Hm...
Vilém Rubeš
Jen dohromady jsme sport. Generičtější sdělení už být nemohlo. Přitom Voráček se záchodovejma mísama měl slušně nabito, bohužel z toho byla jen tyčka.
Adam Roučka
Líbí se mi ta temná až morbidní atmosféra. Těšila jsem se na zombíky, bohužel nepřišli. Celé je mi to bližší než davy jásajících fanoušků, jaké vídáme v ostatních reklamách tohoto druhu.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Dekódoval jsem to jako „jejich talent + vaše prachy = sport.“ Což je sympaticky upřímný, takže bronz.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)
Hollywoodská kamera, špalír záchodů, zaprášenost... dobrý!
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
I když to není nijak převratná myšlenka, oceňuju pokus o originální exekuci. Ale že bych ji chápal, to se říct nedá. Je to apokalyptická vize našeho výkonu na MS?
Martin Svetlík (McCann Prague)
Myslím, že se Tipsportu v minulosti povedly lepší kampaně k MS v hokeji. Alespoň tam byl ten humor, teď je to takové nemastné neslané a nakonec trochu laciné.
Eduard Piňos (Ogilvy & Mather Singapore)
Správná úvaha, že sport bez diváků by nebyl to pravé. A Tipsport bez sázkařů, což je ale trochu jiný příběh, nemyslíte?
Pavel Jechort
Ta filosofie postavená za lajnou „Bez vás by nebyli nic“, mně připadá docela krutá a zbytečná. Proč takovýhle vyhrožování? Jo, natočený je to docela hezky, ale to nepřebije tu pachuť na jazyku.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
3. Pilsner Urquell zapojil fanoušky (36 %)
Pilsner Urquell, hlavní partner české hokejové reprezentace, přišel s novou kampaní u příležitosti světového hokejového šampionátu. Nový claim Společná chuť vítězství do kampaně zapojuje fanoušky, členy realizačního týmu i hokejisty. Kampaň připravila MUW Saatchi & Saatchi a běží od 23. března v televizi, digitálních kanálech, tisku, na billboardech i v provozovnách, kde se prodává Pilsner Urquell.
Třicetivteřinový televizní spot natočila produkční společnost Savage (nově Stink Films), režie se ujal německý režisér Nico Kreis se svým mezinárodním týmem. Ve spotu je hlavním hrdinou útočník Michal Řepík, který celý tým přivede k vytouženému vítězství. Kromě něj si v něm zahráli členové české reprezentace Roman Horák, Ondřej Vitásek, Vojtěch Mozík a Robin Hanzl. Dvoudenní natáčení probíhalo na hokejovém stadionu v Chomutově, v plzeňském pivovaru a v interiéru hospody. Hrdinou klíčového vizuálu pro billboardy, print a trade aktivity je útočník Jiří Sekáč, letošní vítěz Kontinentální hokejové ligy.
Pilsner Urquell nechal v rámci kampaně vyrobit speciální edici puků ve spolupráci s českou firmou Gufex, která je jejich oficiálním výrobcem pro hokejový šampionát. Puky s logem Pilsner Urquell na sobě mají ručně přepsané vzkazy od fanoušků pro hokejisty. Výběr nejlepších vzkazů se uskutečnil v rámci živého přenosu na Facebooku a zástupci Pilsner Urquell je předali českému hokejovému týmu na posledním tréninku před odletem na světový šampionát.
Síť se zavlnila, pěna se hejbla. Proč to znovu točit, není toho dost v archivech? Vítěz soutěže o to, jak nejbanálněji sdělit, že to sponzorujeme.
Vilém Rubeš
Proč se prostě před hokejovým šampionátem klienti a agentury neproberou starými spoty, nevymění packshot - a neušetří tak pár milionů?
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Tohle je taková každoroční klasika, ale super natočená a s povedenýma doprovodnýma aktivitama, takže u mě to cinkne.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)
Prázdnota. Hokejisté, půllitry, televize a ... GÓÓÓL! Po zhlédnutí se dostavuje pocit stokrát viděného.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Prvních dvacet vteřin je to průmyslovej vzor hokejový reklamy 01a. A přitom tam je schovaná dobrá pointa. Jen se to k ní mohlo klidně stavět od začátku.
Martin Svetlík (McCann Prague)
Loni a předloni to bylo lepší, bylo tam drama, emoce. Letos je to takové bez nápadu. Prostě sponzorák.
Eduard Piňos (Ogilvy & Mather Singapore)
Spojit pivo (ano, i pivo je alkohol) se sportem je národní posedlost. Pro samý hokej už v reklamách není kam plivnout.
Pavel Jechort
Společně, společně, zase společně. Všichni se tím oháněj, ale ve skutečnosti je to klišé bez jakéhokoliv obsahu. Neřiká to nic, nebuduje to nic. Plopt.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
4. Panasonic objevuje audioDNA (27 %)
Panasonic se v nové kampani snaží upevnit svou pozici v segmentu audio video a spoléhá přitom na emoce zákazníků. Kampaň je založena na myšlence, že každý člověk má přirozeně daný audio genetický kód, který definuje nejen jakou hudbu nejčastěji poslouchá, ale i kde a jak ji nejraději poslouchá. „Díky jednoduchému souboru otázek na naší microsite dokážeme každého člověka otestovat a odhalit jeho „audio DNA“. Zábavnou formou mu tak pomáháme lépe se zorientovat v široké nabídce našich audio produktů a doporučujeme mu ty, které by ho podle jeho „audio DNA“ mohli pravděpodobně zajímat,“ uvedl ke koncepci kampaně Peter Menky, business director Panasonic CZ/SK.
Celá kampaň běží online, využívá performance marketing a sociální sítě. Připraven byl zastřešující vizuál představující celou škálu produktů stejně jako vizuály pro jednotlivé audioDNA. Autorem vizuálů je Grep (ta se stará také o online kampaň) a Fox Hunter, microsite připravila Webmotion.
„Člověče, tomu neuvěříš! Reprák - a hraje!“ (a to je všechno?)
Vilém Rubeš
Z repráku hraje hudba. Dá se z toho udělat spot? Nebo rovnou čtyři? Bohužel jo.
Adam Roučka
Pěkně ukázaný produkt. Víc k tomu nemám.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
BuzzFeed Quiz, 2014, kolorováno.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)
Tohle je takový nějaký prázdný. Pohromadě to ještě jakž takž funguje, když ale uvidím jedinou reklamu z celé série, budu zmaten.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Je velká škoda, že v kampani na audiosystém je suverénně nejslabší částí hudba. Ve videokampani je plonková banka a na microsite už pro jistotu vůbec žádná hudba není. Takže svoji audioDNA odhalujete pomocí otázek a odpovědí. Tady jsme se teda nepotkali.
Martin Svetlík (McCann Prague)
Ta videa jsou pěkná, ale bez kontextu vůbec nevím, co je audio DNA a proč mi ho někdo cpe. Nevím, jak to má fungovat, zda to začíná nějakou online kampaní, která mě povede na microsite a nakonec uvidím to video? Pokud to ale začíná jen pre-rollem na YouTube, tak se obávám, že to nedává úplně smysl. Microsite se moc designově nepovedla.
Eduard Piňos (Ogilvy & Mather Singapore)
Velká slabota. Jednak Panasonic není Bang&Olufsen, abych si ho pustil na krbu ve vile za 150 míčů, druhak tvůrci pravděpodobně nebyli sto let na žádné party a o obdivovatelích zvuku neví zhola nic. Obdivovatelé zvuku zas neví nic o Panasonic, což je vlastně logické.
Pavel Jechort
Audio DNA je dobrý, ale je to nuda. Pomohla by miniaturní akce. Něco, co vás trochu vychýlí. Tohle si už napodruhý nepustím.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
5. Majk Spirit je opět tváří nápoje Tiger (22 %)

Objev v sobě tygra
Slovenský rapper Majk Spirit je tváří i další kampaně energetického nápoje Tiger. Ta se objeví na billboardech v Česku i na Slovensku, součástí budou také rádiové spoty, online videa a komunikace na sociálních sítích. Stejně jako předchozí kampaň propaguje redesignovanou edici plechovek s podobiznou Spirita. Letošní kampaň připravilo Laurinc Studio. „Pri kreovaní nosnej myšlienky sme sa rozhodli ísť priamo po podstate značky. Vsadili sme na divokosť a nespútanosť tigra ako zvieraťa v džungli. Použili sme ju ako metaforu na rýchly mestský život a zároveň prepojili na dravosť Majka Spirita,“ uvedla Zuzana Laurinc.
Vizuál pracuje s optickou iluzí, kde jsou pozadí, rekvizity i oblečení Majka Spirita identické. „Od začiatku sme chceli spraviť niečo odvážne, čo reflektuje životný postoj a nespútanosť mladých. Divák na prvý pohľad uvidí len štylizovanú tigriu srsť a až po chvíli zbadá, že v nej je Majk Spirit,“ uvedl fotograf hlavního vizuálu Daniel Laurinc. Na klíčovém vizuálu spolupracovalo Laurinc Studio s designérem Lukášem Karáskem. Základním nápadem bylo nevyužívat 3D, ale vše vytvořit a vymalovat ručně.
„Pri kreovaní nosnej myšlienky sme sa rozhodli ísť priamo po podstate značky.“ V té větě je celá mizérie. Kreování nosné myšlenky? Aniprt. Jmenuje se to Tiger, napíšeme „objevte v sobě...“ - co asi? NKP.
Vilém Rubeš
Tygra jsem neobjevil. Jen pána, kterej vypadá, že má vlka.
Adam Roučka
„Pri kreovaní nosnej myšlienky sme sa rozhodli ísť priamo po podstate značky. Vsadili sme na divokosť a nespútanosť tigra ako zvieraťa v džungli.“ Tolik tisková zpráva ke kampani. Já si divokost a nespoutanost představuji jinak, ale ti lidé, kteří žerou Majka Spirita, budou asi šťastni.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Teda byla ve mně trochu malá Dušička, když jsem si uvědomil, jak hluboko je možný jako influencer klesnout. Prostě make money, money, money!
Vladimír Zikmund (Zaraguza)
Nelíbí - ani scéna, ani celkový mood. Pomalovat stoleček z Ikey pruhama? Postrádá to jakýkoliv nápad.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Art direkce mohla být ještě výrazně dotaženější, ale zas... je to energeťák za 19 korun, takže asi dobrý.
Martin Svetlík (McCann Prague)
Majk Spirit pije tenhle energeťák. To mění vše!
Eduard Piňos (Ogilvy & Mather Singapore)
Majk Spirit je tygr? Já to nechápu a z vizuálu se mi motá hlava.
Pavel Jechort
Takhle se na Slovensku objevuje tygr v sobě? Tam stačí si sicnout na gauč a dělat, že tu nejsem? To jsem si myslel, že jste větší kabrňáci. To je jak vizuál k nějakýmu meditativnímu čaji.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Prezident Pavel uvedl vlastní podcast Podhradí, otázky pokládá Michal Půr

Šéf TV Nova Daniel Grunt: „Není reálné, aby vznikl Czechflix. Může jím být Voyo“

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací

Economia představuje webový Centrum Výběr
