Rockaway koupila knižní skupinu Euromedia

Skupina Jakuba Havrlanta po drobnějších e-shopech přebírá obra v obchodu s knihami.

Investiční skupina Rockaway kupuje Euromedia Group, předního tuzemského distributora knih. Lídr velkoobchodu s knihami Euromedia vlastní nakladatelské značky Knižní Klub, Odeon, Ikar, Universum, Yoli, Esence a Pragma. Transakce se děje s podporou skupiny Czech Media Invest Daniela KřetínskéhoPatrika Tkáče a její dokončení podléhá schválení antimonopolního úřadu, uvádí Rockaway. Hodnotu transakce skupina nezveřejnila.

Za Euromedií stál kapitál J&T Banky, ze skupiny spoluvlastněné Tkáčem, poslední tři roky, od února 2014, kdy Euromedia přešla z majetku německé Bertelsmann Group na firmu Arraviet Igora Mrvy (Euromedia Group v účetní závěrce uvádí, že Arriavet ji vlastnila od dubna 2013). Firma Arriavet už byla vymazána z obchodního rejstříku.

Jak si vedla Euromedia Group pod dosavadním majitelem

  2013 2014 2015 leden-červenec 2016
tržby* 1.144 1.198 1.305 584
zisk před zdaněním* 16 26 65 17
vlastní kapitál* 222 286 342 355
počet zaměstnanců 226 222 220 229

* V milionech Kč, zaokrouhleno. Zdroj: účetní závěrka firmy

Euromedia Group je ziskovou firmou, která pod dosavadním majitelem zvyšovala tržby (v řádu miliard), zisk (v řádu desítek milionů) i počet vydaných titulů (od ledna do července 2016 jich bylo celkem 340, meziročně o 25 % víc). Zaměstnává kolem 230 lidí, sklady má nedaleko Prahy v Novém Strašecí. V zásilkovém Knižním Klubu registruje cennou databázi více než 200.000 členů.

Od února 2016 už Euromedia spolupracuje s firmou Great Content, spadající pod E-commerce Holding právě skupiny Rockaway. Great Content zajišťuje prodej papírových i elektronických knih nečlenům Knižního klubu. Great Content také loni na podzim absorboval drobnější počiny v segmentu, a sice zfúzované e-shopy s elektronickými knihami a audioknihami Rájknih.cz a Ebux.cz a také čtečku Wooky.

Pro Rockaway je Euromedia další strategickou akvizicí, v rámci vize přinášet online alternativy tradičním sektorům. „Knihy a digitální obsah jsou rozhodně obor, který si zaslouží vlastní digitální strategii, navíc trend přesunu prodeje z kamenných knihkupectví na internet stále roste. Jde o specifický obor a chceme k němu tak i přistupovat, bude mít tedy vlastní strategii a stát vedle našich současných aktiv,“ popsal Robert Chmelař, investiční partner Rockaway, který vede celou transakci.