Nejdříve Rocky – alias nová reklama na Loto Fortuny.
Nejsem fanoušek Rockyho série. V době, kdy tento film vznikl, mi bylo osm let. Navíc v době, kdy již v československých domácnostech frčely véháesky s Rockym, Rambem, pornem atd., jsem již trávil čas na internátě, kde byla k dispozici jedna černobílá televize na patro. Skvělá doba, mimochodem.
Takže Rockyho si vybavuji již jen jako nedílnou součást programové nabídky porevolučních soukromých televizních stanic. Vše, co se k Rockymu dá říct, je „respect“. Americký sen, podaný - do té doby - zajímavým a autenticky nehereckým projevem Sylvestera Stalloneho. Sly napsal i scénář! A tento první Rocky dostal dokonce i dva Oscary!
Řemeslo na slušné americké úrovni. Skvělá hudba. To vše se přeneslo i do nové reklamy nové Loterie Fortuna, která je kvalitní citací originálu s původní hudbou. Amatérský projev a osud hlavního hrdiny tu na sebe vzal dav sázejících lůzrů, z nichž každý může vyhrát.
Zábavné. A jak již bylo řečeno, díky kvalitnímu originálu i velmi kvalitní reklama.
Pak je tu ovšem poslední reklama na Kozla (video není po ruce). I zde jsem nalezl příběh lůzra, který vaří 30 let v jedné hospodě guláš a je za to po zásluze odměněn. Už jsem se takhle dlouho u reklamy od srdce nezasmál. Casting, scénář, to vše se zde sešlo tak, že zábavnější reklamu dnes jen těžko uvidíte.
A naposledy střet zájmů ve zvířecí říši. Jedna veverka nabízí toaletní papír, druhá, od ING, že se vám postará o úspory.
No nevím. Jako více relevantní se mi jeví nabídka veverky Tento. Její produkt se hodí, i když nemáte finanční prostředky. Ba naopak! Komu jinému svěřit holý zadek? I marketéři a duchovní otcové veverky od ING možná ocení nabídku té druhé veverky, která jim nečekaně vlezla do zelí. Mít takový pech, to je přímo k potento.