Majitel Seznamu Ivo Lukačovič prohlásil, že jeho online televize Stream.cz dosud byla „obrovská černá díra na peníze“ a teprve teď „se konečně přehoupla z dlouhotrvající, chronické ztrátovosti a začala generovat minimální zisk“. Říká to poté, co Stream.cz opustila dvojice ZáhořKuchynka, jež staví konkurenční projekt pro Mall Group. „Některé formáty čistě internetová televize nemůže uživit,“ tvrdí Lukačovič. Stream.cz s novými šéfy ohlásil novou vlnu seriálů pro mainstream.

Roger dostává novou podobu od Studia Košátko

Nová vizuální identita Platební instituce Roger od Studia Košátko

Nová vizuální identita Platební instituce Roger od Studia Košátko.“Zvolené písmo je nadčasové, vyzařuje přátelskou a klidnou tváří značky, malá písmena pak umocňují uvolněný a méně formální tón,“ uvádí designér Jan Košátko

Nová vizuální identita Platební instituce Roger od Studia Košátko

Nová vizuální identita Platební instituce Roger od Studia Košátko. „Identita je založena na snadném rozpoznání barevných ploch, oddělených výrazným zkosením. Tmavě modrá barva je použita vždy v kombinaci s barvou jednotlivé služby, což pomáhá zákazníkům v orientaci. Cílem bylo vytvořit přímočarou identitu, která odráží silný obraz stabilní a moderní společnosti,“ argumentuje designér Jan Košátko

Akciová společnost Platební instituce Roger, která nabízí financování faktur s dlouhou splatností, čerstvě prošla rebrandingem. Kromě úpravy vizuální identity zahrnoval vylepšení zákaznické zkušenosti. Pro Roger na tom pracoval Robert Janča, který v minulosti utvářel značky Kofola, Botas 66 nebo Zoot. „Dali jsme si za úkol najít novou identitu a vytvořit značku, ze které bude patrné, že je pozitivní, že dostává všechny uživatele a klienty do plusu a že dáváme malým a středním firmám zelenou,“ popisuje stratég Janča. „Pro ty, kdo mají firmy nebo prodávají svoje schopnosti a znalosti, je důležité soustředit se na jejich hlavní podnikání a hodit za hlavu starosti s čekáním na úhrady faktur a být svým způsobem nezávislí.“

Na nové podobě Rogeru se zároveň podílelo Studio Košátko. „Hlavním motivem loga Roger je symbol inspirovaný původem vzniku názvu – americkou zkratkou ‚roger that‘ vyjadřující souhlas, pochopení,“ přibližuje designér Jan Košátko. „Symbol zároveň abstraktní cestou znázorňuje dvě potřásající si ruce, což symbolizuje spolupráci mezi dvěma subjekty – investorem a podnikatelem.“ Zmíněný výraz roger se v 50. letech minulého století začal používat v radiokomunikaci pro received, následně začala v roce 1969 využila roger i NASA při misi Apollo. Pojem se posléze ujal i v letectví jako výraz pro potvrzení přijetí pokynu, využívá ho mimo jiné americké a britské letectvo, kde je zkratkou pro „recieved order given expect results“, česky „vydaný pokyn přijat, očekávejte výsledky“, respektive „vyřízeno, schváleno“. Navíc jeden ze zakladatelů firmy je sám pilot.

„Placení faktur je dnes velmi podobné konstrukci letadel 60. let. Je to těžkopádné, komplikované a nebývá včas, navíc s nekonečnými operačními manuály a stránkami na stránkách informací, které spotřebitel nemůže nikdy absorbovat v plném rozsahu,“ míní Adam Šoukal, zakladatel a majitel Platební instituce Roger. „Papírování, tištění a urgence zaplacení činí celý zážitek velmi nepříjemným,“ argumentuje. Cílem změny značky i designu služby pro Roger proto byla co největší jednoduchost služby.

Akciová společnost Platební instituce Roger začínala v roce 2013 jako společnost s ručením omezeným Investiční aukce. Dosud profinancovala přes 10.000 faktur celkem za víc než miliardu korun. Za zkrácení splatnosti faktury si účtuje v průměru 1,7 % dané ceny. V současné době uvádí, že má kolem 300 klientů, soustřeďuje se na mladé a rychle rostoucí firmy z oblasti technologických služeb, marketingu, e-commerce a rychloobrátkového zboží a téměř tisícovku investorů z řad běžných lidí i velkých fondů, institucí a bank.