V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

Rohlik.cz expanduje do zahraničí, jako první se vydal do Maďarska

Internetový prodejce potravin a dalšího zboží Rohlik.cz expanduje do Maďarska. Od prosince začne rozvážet nákupy v Budapešti. Maďarsko je první zahraniční trh, na který Rohlik.cz vstupuje. „Tamější konkurenti zboží vozí až druhý den. My nákup doručíme do tří hodin od objednávky. V Česku vozíme do dvou hodin, ale Budapešť je velká a bývají v ní často zácpy,“ uvedla supply chain manažerka Jana Posseltová. Pro větší efektivitu bude firma i v Maďarsku využívat službu Orion Edi, která umožňuje elektronickou výměnu dokladů s dodavateli.

Další z velkých e-shopů, který se letos vydal do Maďarska, je Mixit.cz. „V Česku jsme vyrostli o 22 % a předpokládáme, že růst v dalším roce potáhnou z velké části právě zahraniční trhy. I proto v právě spouštíme Mixit v Maďarsku a jsme zvědaví, jak nás tu zákazníci přijmou. Našim cílem je dostat se tu do dvou let do černých čísel, ale doufáme, že se nám to podaří dřív,” komentoval letos na jaře vstup do Maďarska Tomáš Huber, jeden ze zakladatelů Mixitu. Kromě e-shopů vidí v Maďarsku velký potenciál i další české firmy, třeba AAA Auto. Tato firma letos na tamním trhu otevřela pobočku Budaörs v budapešťském regionu a pro tento rok má v plánu má prodej asi 7.000 vozů. Firma přitom plánuje v Maďarsku otvírat další pobočky.

Podle letošního výzkumu společnosti OxyShop ve spolupráci s konzultační společností Acomware a portálem Tyinternety.cz vidí příležitost v expanzi do zahraničí čtvrtina českých e-shopů, ale pouze 15 % do ní plánuje investovat. „Je to poměrně nízké číslo v kontextu toho, jak ideální podmínky má Česko díky své poloze,“ říká David Vurma, z Acomware, podle něhož menší ochota investovat do expanze souvisí s nedostatkem kapitálu.

Mezi e-shopy, které se v posledním roce rozhodly rozšířit své podnikání o zahraniční trhy, najdeme několik velkých českých hráčů. Portál Bezrealitky vstoupil na Slovensko. „Takzvaný přímý realitní trh – tedy prodej a pronájem nemovitostí svépomocí – výrazným způsobem rostl na úkor tradičních zprostředkovatelů a má stále silnější pozici. I z toho důvodu chceme příznivou situaci využít k expanzi naší služby a postupně se stát lídrem celého středoevropského regionu,“ představil letos v zimě strategii dalšího růstu Hendrik Meyer, šéf Bezrealitky. Silně expandující jsou také Vašečočky.cz. „V roce 2019 plánujeme expanzi e-shopu do dalších evropských zemí. V Česku a na Slovensku otevřeme první vlastní optiky se službami, které budou spojovat výhody e-shopu a klasické optiky, a následně bychom tento model chtěli rozšířit do celé Evropy,“ avizoval na začátku roku Jiří Urban, ředitel Vašečočky.cz.