Rohlik.cz pod dohledem Sklizena zalistuje produkci drobných pěstitelů

Online supermarket Rohlik.cz umožní drobným pěstitelům a výrobcům prodávat svou produkci zákazníkům v šesti krajských městech, kam obchod rozváží. Jsou to Praha, Brno, Liberec, Hradec Králové, Pardubice a Plzeň. Bez ohledu na velikost produkce se na e-shopu může zaregistrovat každý malý český producent. Rohlik.cz vybrané producenty zalistuje do speciální nové kategorie, nad kterou bude držet odborný dohled síť Sklizeno.

Rohlik.cz i Sklizeno si od této možnosti slibují další pomoc drobným farmářům, jejichž produkci není možné kvůli malým objemům a nestabilitě dodávek možné nabízet v klasické maloobchodní síti. Narozdíl od běžných dodavatelů e-shopu není třeba, aby producent zaručoval stabilní a pravidelné dodávky, může nabídnout například jen aktuální sklizeň toho dne či týdne. Rohlik.cz a Sklizeno pak do kategorie budou vybírat, nabídka v kategorii se má neustále proměňovat, jak se budou proměňovat dodavatelé a jejich aktuální sortiment.

Dodavatelé se budou do programu moci přihlašovat prostřednictvím jednoduchého formuláře, který Rohlik.cz spustí během následujících týdnů. První vybraní malí dodavatelé by se měli na Rohlíku objevit od května. Pro vybrání do programu musí producenti splňovat zákonné hygienické a etické standardy. Zatím není finálně dohodnuté, kolik výrobců se bude v jakém časovém rozmezí programu účastnit. Podle Adély Flejšarové, mluvčí Rohlíku, bude s největší pravděpodobností vybrán maximálně jeden prodejce na jeden typ zboží, například na rajčata nebo kůzlečí maso. Poté, co mu zboží dojde, může být nahrazen dalším. 

„Farmářské a kvalitní české potraviny obecně jsou na Rohlik.cz od jeho počátku extrémně oblíbenou položkou. Proto chceme zákazníkům nabídnout další zajímavé české produkty především od malých producentů. Těm pomůžeme tím, že budou moci prodat své produkty na jediném místě, a tak ušetří čas oproti prodeji třeba na farmářských trzích. Zboží zavezou do našeho skladu a my už se postaráme o všechno ostatní,” vysvětlil Tomáš Čupr, zakladatel Rohlíku.

„My oslovíme dodavatele, které známe, ale nejsou v našich prodejnách, Rohlik.cz pomůže s vytipováním zajímavých dodavatelů z řad těch, kteří se sami přihlásí. Následně prověříme splnění našeho Kodexu, a tito i malí výrobci kvalitních potravin tak zase budou mít o něco snazší cestu k zákazníkům,” uvedl Petr Borkovec, ředitel Sklizeno.

Nejedná se o první krok, který Sklizeno a Tomáš Čupr směrem k dodavatelům vytváří. Letos v lednu představili projekt investičního centra MyFood Centrum. Spolupráce má fungovat tak, že producent dostane investici výměnou za 30 až 49 % hodnoty své firmy. Producentům zůstane většinový podíl, využijí ale zázemí, know-how, logistiku a odbytiště Sklizena. Na projektu se také podílí fond RSJ Agro spadající do skupiny RSJ Investments Sicav.

Petr Borkovec je navíc v Čurpově Rohlíku zapojen i podílově, před Vánoci v něm skrze firmu Brno Investment Group získal podíl zhruba 0,8 %.