“Zabíjet značky je dobré,” pravil v pátek na Marketing Festivalu Mark Ritson mimo jiné. Než bude možné jeho přednášku zakoupit na webu akce, doporučujeme jeho vystoupení z března a z října 2018 či z léta 2017 – v něčem stejná, v něčem podrobnější – i jeho starší pohled na sociální sítě.

Rohlik.cz zavádí Rohlík Chef, nákupy podle receptů od Vaňka

Roman Vaněk a Tomáš Čupr na dnešní tiskové konferenci

Roman Vaněk a Tomáš Čupr na dnešní tiskové konferenci

Online supermarket Rohlik.cz Tomáše Čupra zavádí novou službu nazvanou Rohlík Chef. Její podstatou jsou nákupy podle receptů, tedy podle toho, co je třeba mít k uvaření konkrétního pokrmu. Nabídky přitom souvisí s recepty, které bude e-shopu s potravinami dodávat Roman Vaněk, zakladatel Pražského kulinářského institutu, známý svými knižními kuchařkami nebo pořady o jídle internetových televizí Stream.cz a Mall.tv.

“Zákazník už nebude muset zdlouhavě vyhledávat a přemýšlet o ingrediencích k vaření. Stačí, když zvolí některý z receptů, a na jedné stránce si během pár vteřin automaticky přihodí vše potřebné rovnou do košíku,” přibližuje Čupr. I v reakci na kampaně tradičních obchodních řetězců s potravinami, které propagují čerstvost, zdůrazňuje v případě Rohlíku “opravdovou čerstvost” a výrazně kratší dobu, za kterou se zboží dostane od výrobce k zákazníkovi. “Připravili jsme nejjednodušší a nejpřirozenější způsob nákupu potravin,” věří Michal Pařízek, šéf produktového vývoje Rohlíku, který s Adamem Fendrychem a dalšími kolegy na novince pracoval.

Recepty vybral Vaněk ze svých kuchařek, zohlednil přitom anketu mezi zákazníky Rohlíku: “Zaměřili jsme se na varianty, které lidé opravdu využívají. Teď jich je na Rohlíku přes padesát, ale nabídka se bude postupně rozšiřovat o další sezonní recepty. Do konce roku jich plánujeme zařadit kolem dvou set.”

Na Rohlíku mohou zákazníci nově vybírat podle toho, co chtějí vařit

Na Rohlíku mohou zákazníci nově vybírat podle toho, co chtějí vařit

Každý pokrm má u sebe vypsané konkrétní ingredience, které jsou na něj potřeba

Každý pokrm má u sebe vypsané konkrétní ingredience, které jsou na něj potřeba

Jak dnes šéf a většinový majitel Rohlíku řekl Médiáři, interní cíl je, aby se v ideálním případě novinka promítla do 10 % objednávek. Těch Čuprův online supermarket loni odbavil 3,5 milionu, celkem od 250.000 zákazníků. Tržby v roce 2018 dosáhly 2,5 miliardy Kč, letos Čupr plánuje dvojnásobek, tedy 5 miliard. Garance doby dovozu se, jak dnes také řekl Čupr, změnila z 90 na 120 minut.

Rohlik.cz je na trhu čtyři a půl roku, startoval v září 2014. Aktuálně rozváží v Praze, Brně, Olomouci, Plzni, Hradci Králové, Pardubicích, Liberci a Jablonci nad Nisou. Letos se chystá do Maďarska pod značkou Kifli.hu. S expanzí pomáhá bývalý šéf řetězců Tesco a Makro Martin Dlouhý.