Rokoš rozjíždí agenturu pro videoobsah Spoko

Nová agentura Rudolfa Rokoše bude působit v rámci komunikační skupiny Kindred.

Robert Rokoš představil své Spoko dnes na Digiveletrhu. Foto: Vojta Herout

Robert Rokoš představil své Spoko dnes na Digiveletrhu. Foto: Vojta Herout

Na českém trhu startuje nová agentura Spoko, která se specializuje na content marketing a produkci zejména v oblasti videa. Bude fungovat v rámci skupiny Kindred Group. Spoluzaložili ji specialista na reklamní kampaně spojené s videem Rudolf Rokoš a producent mediálního obsahu, firma Cap Media, v níž mají 25% podíly Michal Nýdrle, Štěpán Tesařík, Lukáš KružberskýMartin Beneš. Rokoš drží 30 %, Cap Media 70 %. Název nové agentury vychází z cíle „pracovat s klienty tak, aby byli spoko“.

„Půjde o product placement, výrobu prezentačních a produktových videí a výrobu reklam,“ uvedl Rokoš k náplni činnosti nové agentury Rokoš. Důvodem k jejímu vzniku bylo podle něj to, že se za léta praxe setkal s řadou videí, které se naprosto nehodily pro použití v digitálním prostředí. „U klienta vzniká nápad, ale my se zabýváme tím, jak ho co nejlépe využít pro digitál,“ řekl Rokoš. V rámci skupiny Kindred Group bude pracovat mimo jiné pro klienty její členské agentury Red Media.

Někdy také upravuje už hotovou televizní reklamu, aby lépe fungovala na internetu. Příkladem bylo zkrácení televizního spotu značky Indulona na pět, deset a patnáct vteřin, aby se na různých videoserverech (Stream, YouTube) celý spot vešel do časového úseku, po němž lze reklamu přeskočit.

Rokoš od roku 2007 působil ve společnosti Seznam.cz, kde se primárně věnoval tvorbě klientského obsahu pro online televizi Stream.cz, dřív pracoval v mediálním zastupitelství Impression Media. Mezi práce, které v minulosti spolurealizoval, patří třeba takzvaná Univerzita kávy nebo projekt Zvedej kotvy pro Českomoravskou stavební spořitelnu, v němž ukazoval různé netypické příklady bydlení (na hausbótu, v horách a podobně).