Český rozhlas ve snaze rozšířit záběr svých činností vedle klasického vysílání o nové aktivity na webu ohlašuje několik nových internetových nástrojů. „V oblasti multimedializace se budeme věnovat například systému ověřování informací, vytvoření citátoru, zkracovače či monitoringu emocí. Dál bude kladen důraz i na rozvoj datové žurnalistiky,“ uvedl náměstek generálního ředitele pro program a vysílání René Zavoral. Ten dnes o novinkách mluvil na valném shromáždění Evropské vysílací unie, jež od středy do pátku zasedá v pražském Národním muzeu.
Citátor a zkracovač budou pomáhat lepšímu šíření obsahu rozhlasu na sociálních sítích. Citátor má v jednotné grafice s logem vybrané stanice pomoci generovat poutací obrázky pro Facebook. Zkracovač bude sloužit k vytváření kratších odkazů rovněž pro sdílení, podobně jako služby Bit.ly či Goo.gl, rozhlas bude používat Rozhl.as. „Citátor i zkracovač už jede i v ostrém provozu, dále ale budeme tyto nástroje zdokonalovat,“ doplnil pro Médiář mluvčí rozhlasu Jiří Hošna.
Výsledkem několika kol debat tří pracovních skupin byl vznik kreativního týmu. Ten by se měl brzy začlenit do organizační struktury veřejnoprávního rádia. „V lednu příštího roku by ve struktuře Českého rozhlasu mělo vzniknout kreativní centrum, které bude schopné pracovat s novými podněty - ať už půjde o novou programovou řadu nebo návrh na rozhlasový seriál,“ přiblížil náměstek Zavoral. V propagačním videu slíbil upgrade hlavním programových počinů, konkrétně klip ukazuje „historii pro hipstery“ a „refresh talk show o politice“.
Zmíněné inovace jsou součástí projektu Vize 2020 iniciovaného Evropskou vysílací unií, nad nímž se vybraní odborníci z rozhlasu v uplynulých měsících scházeli mimo jiné se zástupci odborné veřejnosti. Další věcí, pro kterou byli, je zdokonalit komunikaci s posluchači a se zaměstnanci rozhlasu. Má tak mimo jiné dojít na takzvané ambasadorství, zapojení významných osobností veřejného života či vědy do vzdělávání lidí z rádia.