Pietro Filipi. Kara. Glami. Lookio. Čtvero tuzemských outletů. Čtvero malých českých značek. Best practices z Instagramu. Přijďte 20. listopadu na Módu v Česku do Aureole.

Rozhlas přesoutěží vysílací smlouvy

Jde o kontrakty za dosavadních 150 milionů Kč ročně, na dalších 10 let. Veřejnoprávní rádio chce lepší služby, cena růst nemá.

  • ČTK
  • 26. 06. 2014 06:35
Vysílač Cukrák. Foto: Profimedia.cz

Vysílač Cukrák. Foto: Profimedia.cz

Český rozhlas připravuje výběrové řízení na šíření vysílání v pásmu velmi krátkých vln. Cílem je mimo jiné zjednodušit smluvní vztah s nynější zhruba čtyřicítkou dodavatelů. Na zasedání Rady Českého rozhlasu to na středeční schůzi řekl generální ředitel Peter Duhan. Výběrové řízení mělo být vypsané do konce léta s tím, že by rozhlas smlouvu s vítězem podepisoval na začátku roku 2015.

“Český rozhlas v tendru spatřuje pouze výhody,” řekl Duhan, podle kterého by objem zakázky měl odpovídat dosavadnímu rozsahu zhruba 150 milionů ročně. “Cílem je získat za stejnou cenu vyšší kvalitu služeb smluvně garantovanou jedním dodavatelem,” doplnil Duhan. Tendr má být na deset let, smluvní vztah bude moci být vypovězen, upřesnil. Nová rámcová smlouva tak nebude překážkou případné digitalizace, tvrdí.

Generální ředitel radu rovněž zdůraznil, že vypsání nového tendru nemá znamenat útlum v dosavadních aktivitách směřujících k digitalizaci rozhlasového vysílání. Rozhlas má podle něj koncepci, která je v kompetenci náměstka pro správu a provoz Michala Koliandra, pověřeného jednáním za rozhlas na všech úrovních.

S podrobnými podmínkami hodlá vedení rozhlasu uchazeče seznámit poté, co je projedná s Radou Českého rozhlasu a dozorčí komisí. Podle informací náměstka pro regionální vysílání Jana Mengera má umožnit například lepší lokalizaci vysílání, a to díky využití optických vláken namísto dosavadní satelitní distribuce. Smlouva má také umožnit lepší kontrolu nad monitorováním vyzářeného výkonu. Vyřešit by se měl i náhradní způsob vysílání v nouzových případech.

Současná struktura je podle Českého rozhlasu komplikovaná, zhruba 80 % vysílání zajišťují České Radiokomunikace a zbytek lokální poskytovatelé vysílacích služeb. Podle odborníků jsou potenciálními favority tendru právě Radiokomunikace, případně O2.