Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Rozhlasová skupina Media Bohemia vstoupila do dvou firem na zážitky

Polovinu v obou firmách dál drží Linda Vavříková, která v Česku stála u zrodu zážitkového byznysu.

Rozhlasová skupina Media Bohemia, provozující rodiny stanic Blaník, Fajn Radií, Rock Radií a Hitrádií, před časem rozšířila své obchodní aktivity do zprostředkování služeb.

„Poslední akvizicí skupiny Media Bohemia se staly zážitkové firmy Allegria a Den jak sen,“ oznámila teprve včera.

Media Bohemia koupila prostřednictvím svého prodejce rádiové reklamy Media Marketing Services (MMS) 50% podíl ve společnosti Firma na zážitky (užívá značku Allegria). Ta 100% vlastní také firmu Médea Adventure, která provozuje portál Den jako sen.

Akvizici ohlásil provozovatel rádií teprve nyní, přitom podíl ve Firmě na zážitky koupila MMS už v červnu 2009. Předtím vlastnila 51 % Linda Vavříková, 49 % Josef Dvořák. MMS získala 50 % (de facto Dvořákův podíl), Vavříková si ponechala druhých 50 %. Loni v prosinci MMS přeprodala svůj podíl mateřskému holdingu Media Bohemia, se sídlem na Kypru.

Společnost Médea Adventure koupila Firma na zážitky rovněž loni v prosinci, od mediální agentury Médea Jaromíra Soukupa. Médea ji rok předtím převzala od zakladatelky Evy Ginzelové [viz rozhovor v newsletteru Médey].

Oba podniky specializující se na zprostředkování zážitků začaly fungovat před sedmi lety, v roce 2004. Linda Vavříková, absolventka mediálních studií na FSV UK, se díky aktivitě v tomto oboru stala oceňovanou podnikatelkou.

Media Bohemia mění řízení komunikace

Loňské, respektive předloňské akvizice Media Bohemia oznámila teprve nyní, a to v rámci tiskové zprávy o novinkách ve své organizační struktuře. Skupina provozující třicítku regionálních rádií k dnešnímu dni mění svou komunikaci navenek i dovnitř.

K 1. červnu zakládá pozici ředitele komunikace a vnějších vztahů, stal se jím Filip Hubáček. Zároveň k témuž datu ukončuje dlouholetou spolupráci s Lukášem Novákem, který dosud zajišťoval externí komunikaci skupiny.

„Media Bohemia prošla v posledních několika letech dynamickým růstem. Realizovali jsme řadu akvizic a v rámci konsolidace skupiny jsme se rozhodli pro posílení naší komunikace,“ uvedl Daniel Sedláček, předseda představenstva skupiny.

„Nová pozice reaguje na tento dynamický růst skupiny a je odpovědí na rostoucí potřebu posílení komunikace jak mezi společnostmi skupiny, tak navenek,“ dodal.

Kromě čtyř rodin regionálních rádií patří do skupiny zmíněné rozhlasové mediazastupitelství MMS, dále internetové mediazastupitelství ImpressionMedia a společnost Limemedia, zaměřená na internetové projekty.