O tomto víkendu tragicky zemřel Petr Zettner, který od září jako šéfredaktor vedl Rádio Junior. Oznámil to Český rozhlas. Generální ředitel René Zavoral vzpomněl Petra Zettnera jako odborníka, profesionála a kamaráda a za sebe i rozhlas vyjádřil soustrast rodině i pozůstalým.

Rozhlasový trh loni rostl o 2,6 % na 1,5 miliardy Kč

Český trh s rozhlasovou reklamou prožil silný rok, čtvrtý kvartál ale oproti ostatním slábne.

Trh rozhlasové reklamy v roce 2016 meziročně vyrostl na 1,5 miliardy Kč, tedy o 2,6 %. Stal se tak nejsilnějším za celou dobu společného měření čistých reklamních investic.

Vývoj čistých investic do rozhlasové reklamy po letech

Vývoj čistých investic do rozhlasové reklamy po letech

Čísla za celý trh pravidelně zveřejňuje asociace rádií. Jde o objem v ceníkových cenách, a to bez slev a barterů a mediálních partnerství, nejsou odečteny bonusy agentur a zastupitelství. „Doufám, že televize značně zvýší [reklamní] tarify, abychom si sáhli zpátky na naše přirozené klienty a ti nám neutíkali do televizí,“ shrnul dění loňského roku na trhu Michel Fleischmann, prezident koncernu Lagardere, který předsedá i asociaci rádií.

Nicméně čtvrtý kvartál, který býval v rámci roku nejsilnější, narozdíl od minulých let ztratil svou dominanci a prakticky se výší čistých investic rovnal druhému kvartálu.

Vývoj čistých investic do rozhlasové reklamy v kvartálech 2016

Vývoj čistých investic do rozhlasové reklamy v kvartálech 2016

Čisté investice do reklamy v rádiích v Česku ve čtvrtém čtvrtletí 2016 přesáhly 486 milionů Kč, což je o 1,7 % víc než rok předtím (478 milionů). Rostly segmenty auto moto, maloobchod potravin, online maloobchod, cestování, sázkové kanceláře, doprava. Klesala farmacie, reality.

Vývoj čistých investic do rozhlasové reklamy ve 4. kvartálu

Vývoj čistých investic do rozhlasové reklamy ve 4. kvartálu

Objem kontinuálně roste poslední čtyři roky. Národní a regionální trh rostl zhruba stejným tempem, zatímco v předchozím kvartálu měla vyšší tempo národní reklama.

Vývoj čistých investic do rozhlasové reklamy po kvartálech

Vývoj čistých investic do rozhlasové reklamy po kvartálech

Jaký je výhled? „Leden je meziročně stabilní. Trochu silněji nastartoval rok přímý obchod, obchod mediálních agentur je meziročně slabší, avšak stále dobrý díky velmi silnému lednu 2016. Očekáváme nárůsty v segmentech – farmacie, zábava a volný čas, cestování a mírný pokles v segmentu hobby maloobchod,“ uvádí asociace.