Trh rozhlasové reklamy v roce 2016 meziročně vyrostl na 1,5 miliardy Kč, tedy o 2,6 %. Stal se tak nejsilnějším za celou dobu společného měření čistých reklamních investic.
Čísla za celý trh pravidelně zveřejňuje asociace rádií. Jde o objem v ceníkových cenách, a to bez slev a barterů a mediálních partnerství, nejsou odečteny bonusy agentur a zastupitelství. „Doufám, že televize značně zvýší [reklamní] tarify, abychom si sáhli zpátky na naše přirozené klienty a ti nám neutíkali do televizí,“ shrnul dění loňského roku na trhu Michel Fleischmann, prezident koncernu Lagardere, který předsedá i asociaci rádií.
Nicméně čtvrtý kvartál, který býval v rámci roku nejsilnější, narozdíl od minulých let ztratil svou dominanci a prakticky se výší čistých investic rovnal druhému kvartálu.
Čisté investice do reklamy v rádiích v Česku ve čtvrtém čtvrtletí 2016 přesáhly 486 milionů Kč, což je o 1,7 % víc než rok předtím (478 milionů). Rostly segmenty auto moto, maloobchod potravin, online maloobchod, cestování, sázkové kanceláře, doprava. Klesala farmacie, reality.
Objem kontinuálně roste poslední čtyři roky. Národní a regionální trh rostl zhruba stejným tempem, zatímco v předchozím kvartálu měla vyšší tempo národní reklama.
Jaký je výhled? „Leden je meziročně stabilní. Trochu silněji nastartoval rok přímý obchod, obchod mediálních agentur je meziročně slabší, avšak stále dobrý díky velmi silnému lednu 2016. Očekáváme nárůsty v segmentech - farmacie, zábava a volný čas, cestování a mírný pokles v segmentu hobby maloobchod,“ uvádí asociace.