Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

Rozhlasový trh v kvartálu mírně klesl

Reklamy v regionálních rádiích přibývá, ale národní trh brzdí útlum mediálních agentur.

Na rozhlasovou reklamu vydali tuzemští inzerenti v druhém letošním čtvrtletí 470 milionů Kč, oproti 476 milionům v tomtéž období loňska to představuje pokles zhruba o 1 %. Výše reklamních investic letos přitom zůstává nad úrovní předloňského roku, v druhém čtvrtletí 2013 činila 466 milionů. Znamená to, že se zastavil kontinuální meziroční růst, který trval předchozí čtyři kvartální období.

Vývoj rozhlasového trhu v letech 2013 až 2015

Vývoj rozhlasového trhu v letech 2013 až 2015

Uvádí to Sdružení komunikačních a mediálních organizací (SKMO) ve svém pravidelném čtvrtletním odhadu. Má jít čisté investice podle ceníkových slev, ve fakturovaných objemech, očištěné o slevy či bartery (bonusy agentur či obchodníků z toho nejsou odečteny).

Na regionálních trzích vidí sdružení dál „svižný růst“ investic přímých zadavatelů i regionálních agentur, přičemž jde o objemově nejsilnější druhé čtvrtletí za poslední roky.

Na národním trhu rostly mírně investice přímých zadavatelů a investice klientů vybraných mediálních agentur klesly, přičemž v několika případech šlo o velké objemy. „Podíl reklamních investic mediálních agentur je v rádiích nižší než polovina,“ uvádí sdružení. Přesto ale zůstává národní rozhlasový trh v tomto roce zatím meziročně v plusu, což je dáno i růstem v prvním čtvrtletí.

Mezi rostoucí zadavatelské sektory se v kvartálu zařadily automobily, zdravotní pojišťovny, zábava a volný čas, rychloobrátkové zboží a logistika, naopak pokles zaznamenaly finanční instituce, stavebniny, léčiva, nábytek a mobilní operátoři.

V třetím čtvrtletí očekává sdružení pokračující růst regionálních trhů, postupné zastavení poklesu u mediálních agentur, které se pravděpodobně protáhne až do čtvrtého kvartálu, a v souvislosti s letní sezonou nárůst inzerce v segmentech turistiky, kultury, zábavy a volného času.