Proč děláme web, denní newsletter, týdenní Katovnu a nově též měsíční souhrny? Poslechněte si.

Rozpitvejte cílovku do posledního nervu

Zaostřete na cílovku z nadhledu – a prozkoumejte každý detail. Díky reportu z BoomLabu.

BoomLab report nevypadá jako běžná zpráva z výzkumu

BoomLab report nevypadá jako běžná zpráva z výzkumu

Učí se to už v marketingu pro mateřské školy. Čím líp znáte svoji cílovku, tím větší šanci má vaše komunikace uspět. A kdo chce svoje publikum prozkoumat pořádně, měl by mít k ruce svůj na míru šitý BoomLab report 2.0. Druhý ročník výzkumu BoomLab je totiž unikátní. Na jakoukoliv vybranou skupinu lidí se nedívá přes jednu výzkumnou otázku (třeba: Jak naši zákazníci sledují média?). Propojuje čtyři různé úhly pohledu a poskytuje tak mnohem komplexnější a provázanější obraz. 

Pamatujete si, kdy jste poprvé viděli plastickou mapu pohoří? Proti běžné placaté mapě jste v ní uviděli úplně nové věci. Byl to jiný pocit. Přesně tenhle pocit budete mít, když srovnáte BoomLab 2.0 s běžnými výzkumy publika. Ukázkový BoomLab report si můžete stáhnout přímo tady zdarma. Ale jestli nemáte čas těch 40 stránek studovat, vezmeme vás na trek do skutečného porozumění cílovce.

Základní tábor

Na začátku BoomLab reportu najde každý podrobně popsanou metodologii výzkumu, aby si mohli firemní cifršpioni ověřit, že čísla sedí. Důležitější je ale popis konkrétní situace klienta. Report obsahuje rozbor aktuální situace firmy, komunikační zadání, které je na stole, a cíle, jež má budoucí komunikace splnit. Najdeme tu taky shrnutí expertní intuice, kterou zadavatel a výzkumníci sdílejí ještě před analýzou. Na jednom místě je tu posbírané, co všechno už o cílovce víme, abychom později mohli zjistit, co jsme o ní zjistili nového.

Výstup

Data jsou přehledná a srozumitelná

Data jsou přehledná a srozumitelná

Základní součástí reportu jsou analýzy konkrétního publika ze čtyř různých pohledů. Jejich výsledkem je zaostření na cílovou skupinu ve čtyřech doplňujících se typologiích: podle mediálního chování, lifestylu, postojů a zájmů. Unikátní čtyřrozměrný záběr tak dává komplexní zprávu o tom, jaká média vaši lidé konzumují, jak nakupují, co si myslí nebo jak žijí (a taky jak moc obdivují Davida Hasselhoffa, fakt!). U jednotlivých dat jde report do solidní hloubky a všechna čísla uvádí v přehledných grafech. Ty doplňuje jasným slovním vysvětlením. Jakkoliv jde tedy o poměrně složitou zprávu, každý jí porozumí.

Vrchol

Pro ty, kdo ocení praktické výstupy, je na konci reportu jeho nejdůležitější přínos. Jednak shrnutí všeho zásadního, co BoomLab o cílovce zjistil. Jednak, a to hlavně – konkrétní doporučení pro komunikaci s ní. Dozvíte se, jestli svoje publikum oslovit spíš v televizi, nebo na Instagramu, kdy poslouchá rádio, která témata ho zvednou ze židle a jaké hodnoty jsou pro něj nejdůležitější. Prostě ideální podklad pro obsahovou strategii! Věděli jste třeba, že senioři hrají počítačové hry častěji než lidé ve středním věku?

BoomLab vám řekne, kdo v ČR opravdu poslouchá podcasty, co čteme na WC a jestli mají Forresta Gumpa radši muži, nebo ženy. To a spoustu dalších dat přímo o vaší konkrétní cílovce vám pak dodá BoomLab report ve srozumitelných infografikách. A přidá několik printoutů pro kolegy, aby věděli, co dělat, a vy jste jim to nemuseli dokola vysvětlovat.

Takovýhle report můžete mít

Takovýhle report můžete mít

S reportem z BoomLabu zvládnete i náročné komunikační výstupy jako procházku na Říp. Ukázkový report můžete ukázat všem kolem, když si ho stáhnete tady. Chcete něco podobného taky? Napište Martinu Vymětalovi a rádi se potkáme.

Text je součástí placené spolupráce s Boomerang Communication