Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Rozvoz jídla nově nabízí Bolt Food, nabídky všech rozvozů sdružuje Mealio

Logisticky „zachránit gastro“ se rozhodly pokladní startupy i rozšířená přepravní služba.

S tím, jak stále přibývají nové online služby na doručování potravin, trh se rychle znepřehledňuje. V oblasti gastronomie se na tuto situace nově snaží zareagovat služba Mealio, která se pokouší zastřešit donáškové služby z restaurací, bister a kaváren, podobně jako to dělá třeba Heureka na trhu e-shopů. Aktuálně sdružuje nabídky rozvážkových platforem Wolt, Dáme jídlo či Uber Eats, ale přístupná bude i těm podnikům, které dosud žádnou ze zavedených platforem nevyužívají. Zapojení je bezplatné a aktuálně Mealio prezentuje nabídku zhruba 2.500 podniků, nicméně tvůrci slibují, že v nejbližších dnech přibudou další objednávkové služby i nezávislé doručující restaurace. Novou platformu podporuje i kampaň s hashtagem #Domajez.

Za novým katalogem restaurací stojí technologický startup Trifft, který šéfuje Jakub Minks. Propojeny s ním jsou služby Kdesenajim.cz, kterou před dvěma týdny spustil startup Storyous ze skupiny Rockaway, a Vyzvednisi.cz , který spravuje provozovatel pokladního systému Dotykačka. K donášce tak přibyla možnost vyzvednout si jídlo přímo v podniku. „Mnoho z nich totiž opravdu nemá kapacitu na rozvoz. Tím jsou možnosti kompletní a můžeme společně pracovat na podpoře české gastronomie,“ uvedl Petr Menclík, ředitel Dotykačky. Projekt komunikačně podporuje agentura AMI Communications.

Bolt Food začíná v Praze

Dovoz z víc než 100 restaurací si lze nově objednat rovněž prostřednictvím nově spuštěné služby Bolt Food dopravní aplikace pro osobní přepravu Bolt. Funguje na území hlavního města Praha a zahrnuje restaurace jako KFC, Burger King, Pizza Hut, Burrito Loco, Kolkovna, Potrefená husa či PokeHaus. V dalších týdnech mají přibýt stovky dalších provozoven a objednat půjde i z pekařství, cukrárny či květinářství.

Dosah rozvozové služby Bolt Food

Dosah rozvozové služby Bolt Food

Hned od začátku bude Bolt Food využívat takzvané bezkontaktní doručení, aby se zamezilo přímému kontaktu kurýra se zákazníkem. Kurýr jídlo donese na zákazníkem předem určené místo, na kterém ho podle domluvy zanechá. K osobnímu styku mezi řidičem a zákazníkem tedy vůbec nedochází.

Pro využívání Bolt Food je třeba stáhnout si novou stejnojmennou aplikaci. V ní zákazník uvidí dostupné restaurace a obchody a jejich nabídky. Před potvrzením objednávky je zákazník informován o její ceně a očekávaném času doručení. Po celou dobu doručování může zákazník kurýra se svým jídlem sledovat na mapě. Platby probíhají kartou skrze aplikaci.

“Aby možnost vyzkoušet si novou službu mělo co nejvíc zákazníků, rozhodli jsme se při příležitosti jejího spuštění nabídnout dovoz do čtyř kilometrů zdarma. Kurýři budou rozvážet až do vzdálenosti osmi kilometrů od restaurace. Další přidanou hodnotou Bolt Food pro restaurace a obchody je naše loajální uživatelská báze,“ podotýká Roman Sysel, regionální manažer Boltu pro střední Evropu.

Sebou pomáhá vyřizovat objednávky

Aplikace Sebou

Aplikace Sebou

Pomocnou ruku podává kavárnám a podnikům aplikace Sebou, sloužící k jednoduchým objednávkám na vyzvednutí v kavárenském či restauračním okýnku nebo pro rozvoz. Aplikace je zdarma a má za cíl pomoci co nejvíce podnikům v době karantény.

„Aplikace Sebou vznikla jako pomoc naší oblíbené kavárně Kafö, která chtěla nejdříve přijímat objednávky přes zprávy na Instagramu. A tak nás napadlo vytvořit jednoduchý formulář, ve kterém si sami budou moci jednoduše aktualizovat nabídku a spravovat své objednávky,“ říká David Žák ze zlínského digitálního studia Creepy, které stojí za vznikem aplikace.

Ta zvládá přehled objednávek, správu nabídek a skladu, výběr platby hotovostí či převodem na účet i výběr způsobu dopravy. Vše si kavárna či jiný podnik může na svém účtu nastavit za pár minut a „obléct“ celou aplikaci do svých barev. Pomocí Sebou se objednává již ve Zlíně, Brně i v Šumperku, konkrétně v Kafö, Jedním tahem, Večerce Brno a Kafe Pikola. Další přibývají.

Studio zvažuje i přidání možnosti platby kartou, což by celý proces ještě více uživatelsky zjednodušilo. „Používání aplikace je zdarma, protože jejím účelem je pomoci překonat podnikům ztráty během karantény,“ dodávají zakladatelé studia.