Rozvoz jídla Ordr od Strv převzal Olive Food, rozšíří ho na Pankrác či Palmovku

Pražská služba rychlého rozvozu jídla Ordr, kterou v roce 2014 založila technologická společnost Strv (zprvu držela 57,5 %) s kurýrní společností Messenger (měla 42,5 %), má nového majitele. Letos se jím stala síť restaurací a kaváren situovaných v okolí pražských kancelářských center Olive Food, kterou napůl vlastní Michal ZazaschviliEliyahou Marciano. Olive Food se už před rokem - loni v únoru - stala výhradním dodavatelem jídla pro Ordr. Hodnotu transakce, která proběhla v závěru roku, se rozhodly obě strany nekomentovat.

Poslední známá čísla hospodaření jsou za rok 2016, kdy Ordr dosáhl obratu 8,3 milionu Kč a skončil ve ztrátě 0,4 milionu. „Ordr byla super zkušenost, která nás hodně naučila, ale bohužel se neslučovala s plánovaným směřováním společnosti,“ podotkl mluvčí Strv Jan Husták. Strv se dál soustředí na vývoj mobilních aplikací, nově i vlastních v samostatném týmu. „Líbí se nám myšlenka Ordru jakožto restaurace na kole s doručením do deseti minut. Na tomto konceptu tak neplánujeme vůbec nic měnit,“ poznamenal Petr Janoušek, který se jako marketingový a eventový manažer Olive Food o Ordr nově stará. Olive Food má provozovny pod názvy Olive, Noodle Bar Sukhothai a Danubio, nabízí catering a také dodává jídlo do vegetariánských bister Vegg-go.

„Určitě nabídneme výrazně rozmanitější menu než doposud a popoženeme kurýry,“ shrnuje nové plány Janoušek. „Už teď jsme nabídku rozšířili na dvě teplá jídla denně a obě děláme tak, aby mělo každé jinak připravené maso. Na ty, kdo maso nemusí, ale myslíme taky – každý den připravujeme a často vyprodáváme čerstvé saláty. Zároveň dodržujeme pravidlo, že pokud uvaříme jedno jídlo s laktózou, druhé je vždy bezlaktózové. Stejné je to i s moukou a jinými alergeny, které najdou zákazníci vždy přehledně vypsané na našem webu.“

„Děláme to prostě tak, aby si u nás vybral jak celiak, tak bezlepkář, alergik na laktózu a vegetarián. A to navzdory tomu, že výběr jídel vhodných pro rozvoz není zase tak bohatý,“ zmiňuje se Janoušek o jednom z úskalí služby. „Náš kurýr musí na kole za každého počasí šlapat po kluzké dlažbě, přes mosty, obrubníky a jiné překážky. To pak obsah krabiček dostává pěkně zabrat, obzvlášť, když se snažíte být u zákazníka co nejdříve. Proto jsme museli z nabídky vyškrtnout například sendviče nebo těstoviny, protože udržet je dokonalé chuťově i vizuálně je prakticky nemožné.“ Kromě klasických kol Ordr pro rozvoz už využívá takzvaná elektro cargo kola, která se kurýrům osvědčují v kopcovitých lokacích jako Smíchov nebo Žižkov, v plánu je také nabrat co nejvíc motorkářů.

Ordr rozváží v širším centru Prahy, s teplejším počasím má přijít rozšíření rozvozu na Pankrác či Palmovku. S teplejším počasím se má vrátit také garance rozvozu do 15 minut (nyní je to 30 minut). Objednání funguje jednoduše přes mobilní aplikaci - v ní kupující vybere jedno z jídel, zaplatí rovnou přes aplikaci kartou a následně obdrží SMS, kdy přesně má být před domem, aby si jídlo od kurýra převzal. Momentální průměr Ordru od objednání do doručení je osm minut. Hlavní jídlo stojí 140 Kč, ve výprodejových časech cena klesá na 120 Kč.

„Lidé často nechápou, proč stojí naše jídlo 140 korun, ale u nás se neplatí jen za samotný pokrm, ale také za špičkový rozvoz. Když si uvědomíme, že běžný rozvoz jídla stojí kolem padesáti korun, vychází to vlastně velmi výhodně,“ argumentuje Petr Janoušek. Zákazníci jinde než v Praze to zatím neakceptují. „Už jsme to zkoušeli. V Brně se na zkušebním provozu například ukázal obrovský tlak na cenu,“ uvádí manažer Ordru. „Abychom mohli i nadále rozvážet kvalitní jídlo z kvalitních surovin, na nižší cenu se bohužel dostat nelze. Proto to na rozšiřování Ordru po jiných českých městech zatím nevypadá.“