Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Rubešova Hůl na reklamu na Streamu končí, Seznamu vadila příliš častá kritika jeho služeb

Vilém Rubeš v jednom dílu kritizoval reklamu na Mapy.cz, pak si vybral kampaň Proženy.cz, podle Seznamu ale příliš brzo po Mapách.

Reklamní kat Vilém Rubeš na tiskové konferenci Seznamu začátkem října 2012

Reklamní kat Vilém Rubeš na tiskové konferenci Seznamu začátkem října 2012

Reklamní tvůrce Vilém Rubeš v pondělí prostřednictvím Facebooku oznámil, že přestává pro internetovou televizi Stream.cz připravovat kritický pořad Hůl na reklamu. „Již před prvním natáčením jsem vám řekl, že tento pořad má smysl pouze tehdy, jste-li si jist, že ustojíte tlaky jak inzerentů, tak vašich náčelníků. Bohužel, realita je upatlanější než vaše stanovisko,“ napsal Rubeš Lukáši Záhořovi, manažeru programového oddělení Streamu. Záhoře i šéfa Seznamu Pavla Zimu pak počastoval vulgárním přízviskem.

„Seznam.cz pořad necenzuruje a nevadí mu, když jsou v něm podrobovány kritice jeho reklamy, nicméně si vyhrazujeme právo finálně rozhodovat o dramaturgické skladbě jednotlivých dílů,“ prohlásila za internetový podnik Seznam.cz jeho mluvčí Irena Zatloukalová.

Pořad Hůl na reklamu představil Seznam společně s Rubešem v pražské kavárně Slavia teprve začátkem října. Zatloukalová přitom říká, že Rubeš si mohl vybírat ke kritice reklamy, jaké chtěl. Z jejích slov dále plyne, že rozkol nastal, protože si Rubeš příliš často vybíral kampaně Seznamu.

„Když si vybral naši reklamu na Mapy.cz, Seznam.cz to považoval za férový postup a neměl k tomu jakékoliv výhrady. S připomínkou jsme přišli, když měla být velice brzy opět kritice podrobena naše reklama, tentokráte na ProŽeny.cz. Panu Rubešovi jsme sdělili že předtočený díl může odvysílat později, ale ne v těsném sledu po předchozích Mapách - použili jsme stejný metr jako u jiných subjektů, kdy nechceme, aby byla v pořadu opakovaně kritizována jedna firma a měla pocit, že se nechováme objektivně.“