Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

„Ruce fungují krásně. Jednoduché, silné, kontroverzní“

Reklamní katy nejvíc zaujala výchovná kampaň Českého červeného kříže od Comtechu.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení nových českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců a stratégů z tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 45. až 46. týden 2020

  1. Comtech Can: Ruce (61 %)
    značka, klient: Český červený kříž
  2. Saatchi & Saatchi: S vysokým obsahem mateřské lásky (46 %)
    značka: Sunar, klient: Hero Czech
  3. Michal Pastier: Celý svět sportu ve vaší kapse (45 %)
    značka: FlashSport, klient: Livesport
  4. Isobar: S námi v tom nejste sami (36 %)
    značka: Generali, klient: Generali Česká pojišťovna
  5. Digital Ant: Studentská rezidence The Fizz (24 %)
    značka: The Fizz, klient: International Campus Group

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným kampaním můžou experti přidat slovní hodnocení.

1. Červený kříž potřebuje vaše ruce

Český červený kříž spouští kampaň Ruce, která veřejnost edukuje a připomíná, že bezpříspěvkové darování krve je i v současné době covidu důležité. Patnáct minut strávených darováním krve může zachránit tři lidské životy. Kampaň Českého červeného kříže bude k vidění i na ostatních kanálech skupiny Prima. Ve dvaceti- a šedesátivteřinovém spotu jsou zobrazeny lidské ruce v mezních situacích. Kreativní koncept vytvořila reklamní agentura Comtech Can a realizovala ji produkční společnost Bistro Films v režii Marka Partyše. „Rozhodli jsme se pod zpravodajskou značkou CNN Prima News podpořit téma darování krve bez nároku na finanční příspěvek,“ doplňuje Marek Singer, generální ředitel televize Prima.

Iva Hadj MoussaPůsobivé. Donutilo mě to přemýšlet, co dneska vlastně dělaly moje ruce... Nejvíc mě asi zamrazilo z těch pout. Nejspíš půjdu znovu darovat, i když mě to minule vypnulo na celý den.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Ondřej SoučekMně v tom chybí příběh. Napětí. Prostě z exekuční stránky natočeno pěkně, ale vytratil se scénář.
Ondřej Souček

Vilém RubešUšlechtilá dřímavost. Před dvaceti lety by to bylo něco, před deseti tak tak něco, LP 2020 je to banál, co od první sekundy telegrafuje, pozor, přichází dobro...
Vilém Rubeš

Pavel JechortHezký, fakt že jo. Ruce fungují krásně. Možná bych lehce proškrtal, pro pochopení by stačily dvě třetiny, ale jinak nemám nic. Možná jsem byl trochu zklamaný jen z toho, že jde zas o dobré věci, pro které taková kreativa vzniká pravidelně a s lehkostí, nikoliv poctivou kapitalistickou práci s produktem, co nám provětrá peněženku.
Pavel Jechort

Stanislav PluháčekSilné, emoční, jednoduché, kontroverzní. Možnost udělat nespočet kratších stopáží, kde každá bude silná a bude skvěle fungovat. Za mě vítěz.
Stanislav Pluháček (Better)

Štěpán KleníkJe to skvělý! Je to hutný. Vypráví to spousty příběhů. Je to výrazně zapamatovatelný. Má to přesah... Jen nevěřím, že někdo takhle jí hranolky...
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

Michal ŠollerZbytečně se tu tlačí na pilu s úmyslem šokovat. Proč by má hodná ruka měla darovat krev, všem těm zlobivým? Spíš by mojí hodnou ruku motivovalo zachránit nějakou další hodnou či talentovanou.
Michal Šoller (Cognito)

Ivan PeterkaPočáteční nápad je nosný a zajímavý, ale otáčet se pouze na tom, že ruce jsou schopné akorát tak páchat zlo a odpustek na ně čeká jen v odběrové místnosti, mi přijde jako úder pěstí pod pás. Co třeba modlit se? Nebo se podrbat na hlavě? Nebo v tom měla prsty Ruka Jiřího Trnky?
Ivan Peterka (Peppermint)

Petr LaštovkaVíte, jestli je pro mě Sunar srdeční, pak k Červenému kříži mám vztah mateřský. A jakkoli jsem už na této realizaci nemohl pracovat, byl jsem u zrodu myšlének Petra Vlasáka a jeho týmu. A vím, jak moc stál o to, aby právě „té ruce“ dal nový smysl. Povedlo se to skvěle. Nádherný nápad, bravurní filmařina, spousta zachráněných životů. Děkuju, že pomáháte, nikdo jiný to neudělá.
Petr Laštovka (Geometry)

2. Sunárek nebude, odteď už jen Sunar

Producent potravin Hero spouští první kampaň nového dlouhodobého komunikačního konceptu značky Sunar, který vytvořila její nová agentura Saatchi & Saatchi ze skupiny Publicis Groupe. Saatchi & Saatchi letos na jaře zvítězila ve výběrovém řízení a nahradila dosavadní agenturu Comtech. Kreativní koncept se zastřešujícím claimem S vysokým obsahem mateřské lásky sází na emoce a odkazuje na společně trávené chvíle rodičů se svými dětmi. Kampaň běží od konce října v televizi, kde jsou nasazeny dva dvacetivteřinové spoty, a v online médiích a POS. Režie spotů se ujala Jasmína Blaževič. S novou kampaní Hero současně sjednocuje komunikaci svých výrobků dětské výživy. Společnost opouští značku Sunárek, kterou dosud využívala pro část svých dětských produktů, a nově bude kompletní portfolio této kategorie komunikovat jednotně pod značkou Sunar. Cílem aktuální kampaně je vytvořit jednotnou linku pro všechny produkty značky a prezentovat Sunar jako partnera rodičů pro výživu jejich dětí od narození až do předškolního věku.

Sunar: S vysokým obsahem mateřské lásky (Saatchi & Saatchi)

Sunar: S vysokým obsahem mateřské lásky (Saatchi & Saatchi)

Sunar: S vysokým obsahem mateřské lásky (Saatchi & Saatchi)

Sunar: S vysokým obsahem mateřské lásky (Saatchi & Saatchi)

Iva Hadj Moussa„S vysokým obsahem mateřské lásky.“ To je claim za milion a před jeho autorem smekám. Co se týče videa a printů - je to něžné, hezké, milé, ale nijak to nevybočuje z ustálené kategorie dětské výživy. Nebýt toho povedeného claimu, můžu si dosadit jakoukoliv jinou značku.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Ondřej SoučekHezkej důkaz, že dobrej claim zachrání všechno. Dokonce si myslim, že to mohlo hrát nejdůležiťější roli při výhře v tendru. Ta druhá televize je hrozná ptákovina. Sunarníček. Tohle kdybych zkusil na svoje děti, tak mě strčej hlavu pod studenou vodu.
Ondřej Souček

Vilém RubešU generelního spotu není co hodnotit - takových záběrů vám kterákoli library dodá do hodiny tunu. NKP. U druhého, bio kapsiček, ocení mé okoralé srdce dvě věci. Že zabili rozmělňující podznačku Sunárek, ale hned zasadili Sunarníček. A že je moc dobře, že zasadili právě ten. Co kdyby zasadili třeba Samopalníček... Překvapivě, claim je sice dlouhý, ale může fungovat, pokud s ním nebudou vtipně verglovat.
Vilém Rubeš

Pavel JechortKoncept sází na emoce, ok, beru. Ale nebylo by užitečné dostat emoce i do komunikace? Pohled na roztékající se maminky a batolící se děti přece nemůže automaticky fungovat. Určitě budou situace, které se v reklamě ještě neobjevily, nejsou tak ohrané a zároveň při nich srdce zjihne. Vám se, mě se zdá, nechce moc makat.
Pavel Jechort

Stanislav PluháčekTen archetyp z toho prostě křičí! Starej se o mě, pečuj! Řemeslně zvládnuté, kreativa slabší. Ale proč být za každou cenu kreativní, když to funguje, že?
Stanislav Pluháček (Better)

Štěpán KleníkClaim je super. Protože mateřská láska je víc než mateřské mléko. Je to skvělé a důležité téma. Ale stromeček sunarníček se opravdu nepovedl. Je to takovej bakelit na stromě. Bez lásky k přírodě. Bez lásky.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

Michal ŠollerTo je originální asi jako tma v noci, nicméně nikomu nezávidím dělat takovou reklamu. Vlastně je to super.
Michal Šoller (Cognito)

Ivan PeterkaSunar, nyní s vyšším obsahem textařské nápaditosti.
Ivan Peterka (Peppermint)

Petr LaštovkaSunar je moje srdeční, jakkoli už pro něj nepracuju. Líbí se mi odvaha postavit koncept bez zvukového smogu, na vizuálních vjemech. Líbí se mi pracovat s mateřskou láskou zrovna touhle cestou. Tenhle způsob mě oslovuje a je mi příjemný. Díky.
Petr Laštovka (Geometry)

3. Koller po 25 letech zpět na místě činu

Se sloganem Celý svět sportu ve vaší kapse startuje česká technologická společnost Livesport kampaň na svoji novou službu FlashSport, což je agregátor sportovního online zpravodajství, a její mobilní aplikaci. Oslovit chce všechny sportovní fanoušky, kterým nabízí možnost sledovat veškeré sportovní dění přehledně z jednoho místa. Kampaň je k vidění na České televizi, ve vysílání Novy a Nova Sportu, na O2 TV. Zásadní část potom proběhne v onlinu. Nejvýraznější tváří mezi sportovci vystupujícími v kampani je Jan Koller. „Fanoušci si ho samozřejmě pamatují jako fotbalovou legendu a nejlepšího střelce české reprezentace. Nezapomněli ale ani na jeho památný rozhovor začínající legendární výzvou ‚Honzo, Honzo, pojďte k nám!‘,“ připomíná Hortík. „Slavný moment jsme teď po 25 letech znovu na stadionu Bohemians přetočili. V našich reklamních spotech ale pracujeme také s dalšími notoricky známými sportovními momenty.“ Za konceptem kampaně stojí uznávaný slovenský kreativec Michal Pastier, kterého si Livesport vybral v tendru. Jako copywriteři se na kampani podíleli Pavel Hacker a Ondřej Vichnar. „Na castingu jsme vybírali výhradně sportovce, aby před kamerou byli uvěřitelní,“ říká Martin Kořínek ze společnosti Cinemania, která kampaň produkovala. „Původně jsme plánovali natočit všechny záběry přímo na sportovištích. Kvůli covidu jsme se ale museli uskrovnit a některé situace přenést do ateliéru před green screen. Díky tomuto kroku ale nakonec můžeme nabídnout divákovi ještě velkolepější arény.“

Iva Hadj MoussaTady budu nespravedlivá a předem se omlouvám. Ale nejsem cílovka a neznám ani onu údajně legendární výzvu „Honzo, Honzo, pojďte k nám!“ To, co vidím, je ukřičený, poněkud agresivní a poněkud hloupý spot. Ale věřím, že se najde hodně lidí, kterým se bude líbit.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Ondřej SoučekStanda Tišer je drak. Škoda, že neni využitej víc. Stejně jako Koller. Čekal bych je v nějakejch originálních situacích.
Ondřej Souček

Vilém RubešJeden by neřekl, kolik práce asi dá vštípit sportheadovi poměrně jednoduchý název značky. Se „sport“ asi problém nebyl, ale ten „flash“ - tam bych čul zásek. A co nás to jinak naučilo? Však vy víte.
Vilém Rubeš

Pavel JechortHrozný, až teď jsem docenil krásu a eleganci reklam ArginMax. Nemá smysl cokoliv psát. Snad jen, že jsem fakt nepochopil, co FlashSport je. Nikde to tam nepadne a vzhledem k představenému divadlu neexistuje šance, že se budu někde pídit na webu.
Pavel Jechort

Stanislav PluháčekAle vlastně jo. Je to dobrý.
Stanislav Pluháček (Better)

Štěpán KleníkMaking of mělo být reklamou.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

Michal ŠollerPůsobí to na mě trochu lacině, ale má to své vtipné momenty, díky kterým vás to chytne, teda aspoň u mě ten úsměv na tváři vyloudili.
Michal Šoller (Cognito)

Ivan PeterkaFlashSport mohl hrát ligu mistrů, ale dal přednost domácímu čutání. Zbytečná červená.
Ivan Peterka (Peppermint)

Petr LaštovkaTak si to shrňme, nadržuju Sunaru, protože jsem pro něj měl možnost pracovat. Nadržuju ČČK, protože je zbožňuju. A taky nadržuju FlashSportu, protože jsem u něj byl ještě před tím, než byl cool. Tenhle koncept V kůži Johna Malkoviche mě moc baví: proč taky říkat něco jinýho, když je veškerý sport FlashSport, žejo. Mám z toho radost a usmívám se, abyste věděli.
Petr Laštovka (Geometry)

4. Červená znamená Generali

Generali Česká pojišťovna spouští nový komunikační koncept Red, česky Červená. Ústředním atributem nového komunikačního konceptu i jeho první kampaně je sytě červená barva. Ta je spojována s empatií, ale i s pozitivní energií, a vyjadřuje tak přístup pojišťovny. Následným spojením anglických slov red (červená) a attitude (přístup) vznikla kampaň Reditude. Nový komunikační koncept pak představuje i nový claim S námi v tom nejste sami. Prezentuje pojišťovnu jako celoživotního partnera, jenž klade důraz na empatii, péči, jednoduchost a inovace. A právě na jednoduchost a inovace se zaměřuje první verze televizního spotu. Kampaň odstartovala začátkem listopadu na televizích Prima a Nova a na sociálních sítích. Následovat budou bannery a videa v online médiích, kampaň se objeví i v ulicích krajských měst, v obchodních centrech po celém Česku a v pražském metru. Jako kreativní agentura je pod kampani podepsána londýnská Dentsu McGarryBowen. Lokální kreativní agenturou je Isobar, spadající taktéž do sítě Dentsu Aegis. Produkční agenturou byla Castelli. Spoty režírovali Liam & Grant, fotografoval Marco Mori. Použitou hudbou je skladba Your Turn od Mghty.

Generali Česká pojišťovna: Červená

Generali Česká pojišťovna: Červená

Generali Česká pojišťovna: Červená

Generali Česká pojišťovna: Červená

Generali Česká pojišťovna: Červená

Generali Česká pojišťovna: Červená

Generali Česká pojišťovna: Červená

Generali Česká pojišťovna: Červená

Iva Hadj MoussaČervené je tam opravdu hodně; kdyby jí tam bylo ještě víc, už vidím trochu rudě. Jinak ale výrazné, jednoduché, s dobrou muzikou. Řekla bych, že by to mohlo být funkční a že výsledky testů dopadnou dobře.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Ondřej SoučekTak jistě, z výzkumů vzešly nějaké poznatky. A teď to zbývá zabalit to do nějakého hezkého brandového videa. A jako video je to pěkný. V televizním reklamním bloku bych moc nechápal, co to tam dělá, ale na net je to dobrý.
Ondřej Souček

Vilém RubešČervená mi poradí. Snaha přivlastnit si barvu je příliš vzdálený oslí most. Pozdravuje Coca-Cola, Vodafone a i systém od ARRI. A ten claim? Zadejte si tu frázi do vyhledávače - v posledních letech nepoužili snad jen skauti ze Semil... NKP.
Vilém Rubeš

Pavel JechortHustý! Takovým tím hrozným způsobem. Mě tedy učili, že červená ve spojení s pojištěním fajn není, ale budiž, máte to ve znaku. Narvat tam dynamickou hudbu, protože pojišťováckému světu dynamika, zcela pochopitleně, chybí, není řešení. Napsat „červená komunikuje moderně“ a myslet si, že mám splněno... hele, dělal to nějaký markeťák, nebo spíš člověk z boardu ve spolupráci s manželkou a kamarády z golfu?
Pavel Jechort

Stanislav PluháčekProdukce kvalitní, ale spojit dobrou reklamu na benefity produktu s nepochopitelnou kreativou Červená? Proč by mělo mít pojištění barvu? Vysvětlení pokud je „červená barva spojována s empatií a pozitivní energií“, v podání Generali to tak bohužel nepůsobí.
Stanislav Pluháček (Better)

Štěpán KleníkVždy se snažím vcítit do kreativního procesu, který stál před výstupem a který mám hodnotit. A tak se ptám: chtějí mi říct, že se Generali přejmenuje na Čevenou? Je to vůbec červená? Není to hnědočervená? Proč jsou tam 3D bubliny, které nestihnu přečíst? Proč se tam klepe mobil s éčkem? Proč je ilustrace použitá jen v jedné scéně? Proč si někdo zvětšuje fotku poradce na fullscreen tabletu? Je to novodobý pojišťovácký Tinder? Není to geniální? Proč jsou nakonec titulky na šikmo? Proč graduje hudba nikam? Proč? Proč?
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

Michal ŠollerKampaň na červenou barvu. Víc už si nepamatuju, jen že to byla nějaká červená pojišťovna, možná Slavia, nebo Maxima...
Michal Šoller (Cognito)

Ivan PeterkaTahle jízda na červenou je zcela v pořádku. Nestrhávají se za ní ani body ani se neuděluje pokuta. A kdyby přece jen, má dobrou pojistku.
Ivan Peterka (Peppermint)

Petr LaštovkaTak tohle je taky odvážný. Nejdřív to spojili, pak přejmenovali, teď tomu dali další název, už je to Červená Generali Česká pojišťovna. Ale už tam není Igor, Ota ani sekuriťáci. Trochu jako videoklip z MTV, tak jsem zvědavý, jestli to bude fungovat.
Petr Laštovka (Geometry)

5. Lentikulární tisk v pražském metru

Studentská rezidence The Fizz Prague spolu s agenturou Digital Ant využila ve své kampani na citylightech v pražském metru techniku takzvaného lentikulárního tisku, která umožňuje změny jednoho motivu vizuálu podle úhlu pohledu. Společnost International Campus, jejímž cílem ve střední Evropě je zvýšit standardy studentského ubytování, tak na jednom vizuálu tak může ukázat nejenom interiér, ale zároveň i exteriér nové rezidence ze své sítě The Fizz, s níž vstupuje do Prahy. Podle toho, z jakého strany kolemjdoucí přicházeli a z jakého úhlu vitrínu viděli, si mohli prohlédnout jak budovu zvenku, tak i ukázku podoby jednoho z konkrétních ubytovacích studií. „Cílem bylo zaujmout jak lidi, kteří prochází kolem a překvapí je nečekaná změna na tištěném ‚plakátu‘, tak i cestující, kteří si chtějí o projektu přečíst víc,“ vysvětluje Lukáš Obdržálek z agentury Digital Ant, která kampaň pro The Fizz připravuje a realizuje. „Díky lentikulárnímu tisku se nám povedlo i na statickém formátu odprezentovat dva vizuály (interiér i exteriér) s doplňujícími popisky, které projekt představí detailně i cestujícím, kterým třeba ujel vlak a mají pár minut navíc. Ukázalo se, že to funguje, protože díky nárůstu organické a přímé návštěvnosti jsme zaznamenali také nárůst nových rezervací.“

Iva Hadj MoussaJako... této kampani bych dala sto procent, kdyby tvůrci lentikulární technologii vymysleli. Takhle můžu hodnotit jenom její dobré využití. Myslím si každopádně, že formáty zaujmou.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Ondřej SoučekLars Killy - legendární hrdina mnoha historek z reklamy, jinak bývalý creative director McCannu - opakoval, že pokud mu někdo přinese nápad s lentikulární fólií, tak ho „with no mercy“ vyhodí. Takže to prosím pošlete Larsovi, ať je nějaká sranda.
Ondřej Souček

Vilém RubešTakovej ten moment úžasu, když na zámku v plstěných papučích zjistím, že kam se vrtnu, tam mě sleduje oko zlého hraběte z obrazu, to znám z dětství. Pak přišly knížky z prohnilého západu a později dokonce protibryndavé prostírání se stejným efektem. A nyní mohu totéž mirákulum pozorovat i v metru. Jen nevím proč, když zleva i zprava mi to sdělí úplné a naprosté prd. NKP.
Vilém Rubeš

Pavel JechortJá jako student chodil s kilem v kapse, takže by mě asi nenapadlo CLV s copy v angličtině vůbec číst, o těch vizuálech ani nemluvě. Pokud cílíte na studenty s kapesným nad úrovní průměrného platu, může být. Akorát si nemyslím, že je trefíte v metru. Pokud jde o nějakou zázračnou věc, kdy bydlíte za rozumné peníze ve standardu, o kterém si naprostá většina populace může nechat zdát, pak bych volil kreativu, která na ten drastický fakt poukáže. Nikoliv jít cestou developerů prodávajících byty.
Pavel Jechort

Štěpán KleníkStudenti, doufám, nehledají jen hezké bydlení, ale primárně místa, která dávají prostor pro kontrast emocí, vzdělání, poznání. To kampaň nedělá. A v rámci komunikace bych pro cílovou skupinu „studenti“ volil víc odvážné technologie.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

Michal ŠollerNedávná holografická reklama byla cool, ale lentikulárnímu tisku tleskat ve stoje nebudu.
Michal Šoller (Cognito)

Petr LaštovkaLen-ti-ku-lár-ní! To je slovo, panečku. My jsme tomu říkali mrkací pohledy, kde jsou ty časy. V roce 2006 jsme lentikulární CLV dělali s uvedením značky O2, tenkrát to byl hit. I dneska to asi bude budit zájem. Tak máte jedničku za nápad.
Petr Laštovka (Geometry)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, vyplňte rodný list kampaně a spolu s odkazy na spoty či vizuály v dostatečném rozlišení odešlete na ondrej@aust.cz.