Panelovou diskusí v pondělí ve 13 hodin začal 2. ročník Týdnů mediálního vzdělávání. Potrvá šest týdnů a proběhne na víc než stovce základních a středních škol po celém Česku. Zapojí se do něj 45 novinářů a mediálních odborníků. Pořádá ho Člověk v tísni v programu Jeden svět na školách.

Růst Plusu zastavuje, Dvojka je na letitém minimu

Nejposlouchanějším českým celoplošným rádiem zůstává Impuls, regionálním Blaník.

Nejposlouchanější rádio v Česku mírně zvýšilo svůj náskok, v druhé půli loňska Impuls ladilo o 5 % víc lidí než rok předtím v témže období, celkově 1,028 milionu lidí. Druhá Evropa 2 (860.000 denních posluchačů) a třetí Radiožurnál (846.000) si také mírně polepšily, a to o 1, respektive o 2 %. Čtvrtá Frekvence 1 (818.000) mírně ztratila. Téměř o pětinu meziročně spadla poslechovost Dvojky Českého rozhlasu (293.000), je na dvanáctiletém minimu. Druhý kvartál po sobě také klesá zájem o stanici mluveného slova Český rozhlas Plus (65.000). Mezi regionálními stanicemi dál bezpečně vede Blaník (569.000), následovaný sítí Kiss (333.000).

Poslechovost rádií

stanice 3. a 4. Q 2017 3. a 4. Q 2016 2. a 3. Q 2017 meziročně od minule
Celoplošné stanice
Rádio Impuls 1.028.000 978.000 1.005.000 5 % 2 %
Evropa 2 860.000 848.000 858.000 1 % 0
ČRo Radiožurnál 846.000 832.000 833.000 2 % 2 %
Frekvence 1 818.000 843.000 814.000 -3 % 0
ČRo Dvojka 293.000 354.000 306.000 -17 % -4 %
ČRo Plus 65.000 59.000 67.000 10 % -3 %
ČRo Vltava 45.000 41.000 47.000 10 % -4 %
ČRo D-dur 12.000 5.000 6.000 140 % 100 %
Zet (dřív BBC) 9.000 17.000 6.000 -47 % 50 %
ČRo Wave 8.000 8.000 6.000 0 33 %
ČRo Junior 6.000 6.000 8.000 0 -25 %
ČRo Jazz 2.000 2.000 1.000 0 100 %
Regionální stanice
Blaník 569.000 583.000 581.000 -2 % -2 %
Kiss 333.000 neuváděno 361.000 -8 %
Beat 255.000 251.000 232.000 2 % 10 %
Country 223.000 234.000 250.000 -5 % -11 %
Čas 143.000 135.000 150.000 6 % -5 %
Hitrádio Orion 123.000 118.000 138.000 4 % -11 %
Fajn rádio 122.000 180.000 133.000 -32 % -8 %
Brno 122.000 109.000 116.000 12 % 5 %
Rock Rádio 114.000 133.000 106.000 -14 % 8 %
Hitrádio City 93,7 101.000 94.000 107.000 7 % -6 %

Od 1. 7. do 17. 12. 2017 bylo dotazováno 15.004 náhodně vybraných respondentů v celé ČR, od 12 do 79 let.
Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median · 7. 2. 2018

Denní poslechovost celoplošných stanic. Zdroj: Radioprojekt

Denní poslechovost celoplošných stanic. Zdroj: Radioprojekt

Denní poslechovost celoplošných stanic. Zdroj: Radioprojekt

Denní poslechovost celoplošných stanic. Zdroj: Radioprojekt

Denní poslechovost nadregionálních stanic. Zdroj: Radioprojekt

Denní poslechovost nadregionálních stanic. Zdroj: Radioprojekt

Denní poslechovost nadregionálních stanic. Zdroj: Radioprojekt

Denní poslechovost nadregionálních stanic. Zdroj: Radioprojekt

Denní poslechovost regionálních stanic. Zdroj: Radioprojekt

Denní poslechovost regionálních stanic. Zdroj: Radioprojekt

Denní poslechovost regionálních stanic. Zdroj: Radioprojekt

Denní poslechovost regionálních stanic. Zdroj: Radioprojekt

Týdenní poslechovost v krajích. Zdroj: Radioprojekt

Týdenní poslechovost v krajích. Zdroj: Radioprojekt

Tržní podíly mediazastupitelství

mediazastupitelství / majitel podíl
Media Marketing Services (MMS)* / Media Bohemia 31,1 %
Media Club (dřív Radio United Services) / FTV Prima Holding 24,9 %
Český rozhlas / veřejnoprávní 22,4 %
Regie Radio Music (RRM)* / Lagardere 19,8 %
nezastupované 0,9 %
ostatní  0,9 %

* Media Marketing Services a Regie Radio Music společně tvoří Radiohouse, to má podíl celkem 51 %.
Od 1. 7. do 17. 12. 2017 bylo dotazováno 15.004 náhodně vybraných respondentů v celé ČR, od 12 do 79 let.
Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median · 7. 2. 2018