Za prvních sedm měsíců letoška meziročně vzrostly reklamní investice do televize o 12 %, do tisku o 11 %, do rádia o 15 % a do venkovních nosičů o 27 %. Ukazuje to pravidelný monitoring reklamních výdajů výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Ten nepočítá reálné inzertní útraty, ale obsazený reklamní prostor a kombinuje to s cenami uvedenými v cenících. Výsledek nazývá ceníkovou hodnotou reklamního prostoru. Ukazuje tak trend. Loňský a předloňský rok poznamenala koronakrize.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | leden-červenec 2021 | leden-červenec 2022 | změna |
televize | 33,29 | 37,21 | 12 % |
tisk | 9,58 | 10,63 | 11 % |
rádio | 4,07 | 4,67 | 15 % |
venkovní | 2,10 | 2,67 | 27 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Reklamní útraty letos v červenci v televizi meziročně stouply o 12 %, v tisku o 3 %, v rádiu o 4 % a na venkovních nosičích mírně poklesly o 2 %.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | červenec 2021 | červenec 2022 | změna |
televize | 3,02 | 3,37 | 12 % |
tisk | 1,26 | 1,29 | 3 % |
rádio | 0,56 | 0,58 | 4 % |
venkovní | 0,38 | 0,37 | -2 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Největšími inzerenty se v červenci staly Kaufland, Simply You Pharmaceuticals, Lidl a Albert.
Top 10 zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, červenec 2022
pořadí | zadavatel | útrata |
1 | Kaufland Česká republika | 177 |
2 | Simply You Pharmaceuticals | 164 |
3 | Lidl Česká republika | 163 |
4 | Albert Česká republika | 147 |
5 | Mountfield | 141 |
6 | Sazka | 111 |
7 | Procter & Gamble International Operations | 90 |
8 | Billa | 84 |
9 | Henkel ČR | 83 |
10 | T-Mobile Czech Republic | 81 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Inzertně nejviditelnější kategorií byly v červenci tradičně řetězce s potravinami a ty s elektronikou, následovaly hobby markety.
Top 10 kategorií podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, červenec 2022
pořadí | kategorie | útrata |
1 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin | 585 |
2 | Široký sortiment s převahou elektroniky | 205 |
3 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou hobby, potřeby pro kutily | 181 |
4 | Loterie | 110 |
5 | Široký sortiment | 105 |
6 | Fastfoody | 87 |
7 | Léčebné masti, oleje, gely | 86 |
8 | Nábytek | 85 |
9 | Široký sortiment zboží s převahou farmaceutických přípravků | 82 |
10 | Festivaly | 80 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou

Souček jako ředitel ČT bude brát 289.000 Kč měsíčně, o 47.000 víc než Dvořák
