Růst reklamních příjmů letos vykazuje televize, rádio, tisk i out-of-home

Od ledna do července inzertní příjmy mediatypů meziročně vzrostly o desetinu až čtvrtinu.

Za prvních sedm měsíců letoška meziročně vzrostly reklamní investice do televize o 12 %, do tisku o 11 %, do rádia o 15 % a do venkovních nosičů o 27 %. Ukazuje to pravidelný monitoring reklamních výdajů výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Ten nepočítá reálné inzertní útraty, ale obsazený reklamní prostor a kombinuje to s cenami uvedenými v cenících. Výsledek nazývá ceníkovou hodnotou reklamního prostoru. Ukazuje tak trend. Loňský a předloňský rok poznamenala koronakrize.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč

mediatyp leden-červenec 2021 leden-červenec 2022 změna
televize 33,29 37,21 12 %
tisk 9,58 10,63 11 %
rádio 4,07 4,67 15 %
venkovní 2,10 2,67 27 %

Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Reklamní útraty letos v červenci v televizi meziročně stouply o 12 %, v tisku o 3 %, v rádiu o 4 % a na venkovních nosičích mírně poklesly o 2 %.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč

mediatyp červenec 2021 červenec 2022 změna
televize 3,02 3,37 12 %
tisk 1,26 1,29 3 %
rádio 0,56 0,58 4 %
venkovní 0,38 0,37 -2 %

Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Největšími inzerenty se v červenci staly Kaufland, Simply You Pharmaceuticals, Lidl a Albert.

Top 10 zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, červenec 2022

pořadí zadavatel útrata
Kaufland Česká republika 177
Simply You Pharmaceuticals 164
Lidl Česká republika 163
Albert Česká republika 147
Mountfield 141
Sazka 111
Procter & Gamble International Operations 90
Billa 84
Henkel ČR 83
10  T-Mobile Czech Republic 81

V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Inzertně nejviditelnější kategorií byly v červenci tradičně řetězce s potravinami a ty s elektronikou, následovaly hobby markety.

Top 10 kategorií podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, červenec 2022

pořadí kategorie útrata 
1 Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin 585
Široký sortiment s převahou elektroniky 205
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou hobby, potřeby pro kutily 181
Loterie 110
Široký sortiment 105
Fastfoody 87
Léčebné masti, oleje, gely 86
Nábytek 85
Široký sortiment zboží s převahou farmaceutických přípravků 82
10  Festivaly 80

V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere