Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Růst výdajů na televizní reklamu zpomaluje

Český reklamní trh si letos udržuje nárůst 3 %. Inzertní investice do hlavního mediatypu televize ale v květnu rostly míň než v dubnu. Ukazuje to monitoring Nielsen Admosphere.

Za první kvartál růst o 17 %, za duben 10 %, v květnu už jen 7 %. Výdaje do televizní reklamy jsou letos pořád vyšší než loni, meziroční nárůst se ale zpomaluje. Oproti dubnové stagnaci nicméně trh v květnu meziročně mírně narostl, mohou za to také zvýšené výdaje do rozhlasové a venkovní reklamy. Naopak svůj pád prohlubuje bannerová reklama na internetu - za první kvartál zaznamenala -10 %, v dubnu -13 %, v květnu už -14 %.

Trend ukazují aktuální čísla z monitoringu Nielsen Admosphere. Ten sleduje ceníkovou hodnotu reklamního prostoru, postihuje tak trend, skutečně utracené částky bývají nižší.

Ceníková hodnota reklamního prostoru v českých médiích, květen 2015

Největším inzerentem v květnu byl Plzeňský Prazdroj, který ve srovnání s dubnem víc než zdvojnásobil výdaje do reklamy. V květnu bylo plzeňské pivo vidět především u mistrovství světa v hokeji. Výrazněji než předtím inzerovaly také Karlovarské minerální vody, Coca-Cola a také Sazka. Nejpropagovanějším produktem přitom přesto zůstávají úvěry.