Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Růst výdajů na televizní reklamu zpomaluje

Český reklamní trh si letos udržuje nárůst 3 %. Inzertní investice do hlavního mediatypu televize ale v květnu rostly míň než v dubnu. Ukazuje to monitoring Nielsen Admosphere.

Za první kvartál růst o 17 %, za duben 10 %, v květnu už jen 7 %. Výdaje do televizní reklamy jsou letos pořád vyšší než loni, meziroční nárůst se ale zpomaluje. Oproti dubnové stagnaci nicméně trh v květnu meziročně mírně narostl, mohou za to také zvýšené výdaje do rozhlasové a venkovní reklamy. Naopak svůj pád prohlubuje bannerová reklama na internetu – za první kvartál zaznamenala -10 %, v dubnu -13 %, v květnu už -14 %.

Trend ukazují aktuální čísla z monitoringu Nielsen Admosphere. Ten sleduje ceníkovou hodnotu reklamního prostoru, postihuje tak trend, skutečně utracené částky bývají nižší.

Ceníková hodnota reklamního prostoru v českých médiích, květen 2015

Největším inzerentem v květnu byl Plzeňský Prazdroj, který ve srovnání s dubnem víc než zdvojnásobil výdaje do reklamy. V květnu bylo plzeňské pivo vidět především u mistrovství světa v hokeji. Výrazněji než předtím inzerovaly také Karlovarské minerální vody, Coca-Cola a také Sazka. Nejpropagovanějším produktem přitom přesto zůstávají úvěry.