Za první kvartál růst o 17 %, za duben 10 %, v květnu už jen 7 %. Výdaje do televizní reklamy jsou letos pořád vyšší než loni, meziroční nárůst se ale zpomaluje. Oproti dubnové stagnaci nicméně trh v květnu meziročně mírně narostl, mohou za to také zvýšené výdaje do rozhlasové a venkovní reklamy. Naopak svůj pád prohlubuje bannerová reklama na internetu - za první kvartál zaznamenala -10 %, v dubnu -13 %, v květnu už -14 %.
Trend ukazují aktuální čísla z monitoringu Nielsen Admosphere. Ten sleduje ceníkovou hodnotu reklamního prostoru, postihuje tak trend, skutečně utracené částky bývají nižší.
Největším inzerentem v květnu byl Plzeňský Prazdroj, který ve srovnání s dubnem víc než zdvojnásobil výdaje do reklamy. V květnu bylo plzeňské pivo vidět především u mistrovství světa v hokeji. Výrazněji než předtím inzerovaly také Karlovarské minerální vody, Coca-Cola a také Sazka. Nejpropagovanějším produktem přitom přesto zůstávají úvěry.
Hokejem žili skoro všichni. Nejvíc si s ním spojili Škodu, plzeň a colu