Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna: pořadí za 24. týden 2019
- WMC Grey: Pěnožrouti 2 (52 %)
značka: Kofola, klient: Kofola ČeskoSlovensko - Zaraguza: Město je tvoje fitko (50 %)
značka: Rexona, klient: Unilever
- 2Score: Hledáme fotbalové hvězdičky (46 %)
značka, klient: Fotbalová asociace ČR - McShakespeare: O kousek lepší Česko a Slovensko (44 %)
značka: Míša, klient: Unilever - Zaraguza: Alkosebevědomí (33 %)
značka: Axe, klient: Unilever
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 70 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.
1. Kofola opět aktivuje Pěnožrouty (52 %)
Po loňském úspěchu přichází Kofola ČeskoSlovensko ve spolupráci s agenturou WMC Grey s druhou vlnou kampaně Pěnožrouti. Aplikace Pěnožrouti 2 opět umožní načtením loga z půllitru s čepovanou Kofolou zobrazit různé postavičky. Klíčovým nástrojem pro chytání Pěnožroutů je rozšířená realita. Kampaň bude podpořena třemi patnáctivteřinovými televizními spoty, doplňkovými příběhy v online prostředí či i POS materiály. V rámci kampaně bude také probíhat řada soutěží o lístky na hudební festivaly. Dojde i na lapání Pěnožroutů v areálu zoologických zahrad v Liberci, Olomouci a také na Slovensku.
Kofola využívá toho, co skvěle fungovalo už loni. Tak proč to ještě nevylepšit?
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Zase apka, chytání Pěnožroutů, zase mobily u dětí. To mi asi vadí víc než to, že si dají Kofolu.
Martin Frko (Direct pojišťovna)
Těžko říct, chtělo by to vidět čísla o využití. Ale tak asi jo, když se jedná o Kofolu a druhé kolo.
Pavel Jechort
Bzzz. Bum. Bzzz. Ne můj šálek. Ale asi to funguje.
Vilém Rubeš
Já už to chválil loni. Takže držím lovcům pěny palce i letos. (Jen tedy ze slova „pěnchůdek“ se mi potí lýtka)
Míla Knepr (Silver Pack)
Pěnožrouti určitě pobaví a díky velkorysé produkci budou všude tam, kde bude jejich cílová skupina.
Vratislav Šlapák (Mustard)
Proč měnit něco, co funguje. Léto patří Kofole a Pěnožrouti jsou jen taková třešnička na ehm... pěně.
Michal Šoller (Cognito)
Kdo jsou pěnězožrouti a k čemu je ta apka? Pro nezasvěcené jde o absolutně nesrozumitelné sdělení.
Aneta Klímová
Toto má nápad, vtip, propojení na značku, sezónu, prostě povedená letní zábava od Kofoly.
Roman Trzaskalik (Plzeňský Prazdroj)
2. Rexona cvičí s Rytmusem (50 %)
Češi a Slováci patří v rámci Evropy k jedněm z nejnezdravěji žijících národů. Kromě kouření a nadměrné konzumace alkoholu k tomu přispívají i oblíbená kalorická jídla a nedostatek pohybu. Nejčastějším argumentem, proč lidé necvičí, je nedostatek času. Značka Rexona se proto ve spolupráci s agenturou Zaraguza a s rapperem Patrikem Vrbovským alias Rytmusem rozhodla ukázat Čechům a Slovákům, že pohyb není jen čas strávený ve fitku. Jak v kampani Město je tvoje fitko říká Rytmus: „Hýbať sa dá všade.“ Kampaň odstartovala zprávou, kterou vypustil Rytmus na svém Instagramu a Facebooku. V ní oznámil, že se chystá otevřít největší fitness centrum ve střední Evropě. O pár dní později zveřejnil hero video, ve kterém představuje „své fitko“ – město.
Když si odmyslím své osobní antipatie k Rytmusovi, musím uznat, že je to vyvedená kampaň. A poměrně netradičně natočená (střídání monologů, hudby a bizarních scének). Dobrá práce.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Na začátku jsem na to koukal nevěřícně, ale ono je to vážně hustý! Rytmus je svůj a vždycky bude, takže přestože to místy vypadá trochu jako nízkonákladový klip začínající kapely, má to šmrnc a snadno zapamatovatelný claim.
Martin Frko (Direct pojišťovna)
Já tedy Rytmuse moc nemusím, ale tohle je skvělý řemeslo. Copy, produkce, nápad, spojení s produktem...
Pavel Jechort
Jakýsi podezřelý arogantní týpek obtěžuje lidi ve městě a dává jim nevyžádané rady. Navíc ve městě, které přímo vizuálně smrdí. Taková antirexona. Nicméně agoška se pochlubí už v prvním záběru, kde podivný hrdina znečišťuje veřejný prostor odhozeným papírem.
Vilém Rubeš
Fajn nápad s městem jako fitkem. Jen jsem dlouho přemýšlel, jestli „syntetické“ a hodně vyleštěné printy jsou záměrným dramatickým kontrapunktem k videím, nebo jestli to tak prostě nějak vyšlo...
Míla Knepr (Silver Pack)
Rytmus je prostě Rytmus a ty krátké sestřihy jsou docela svižné. Jenom škoda, že podle závěru hlavního spotu bych si myslel, že Rexona je buď osvěžovač vzduchu, nebo graffiti sprej.
Vratislav Šlapák (Mustard)
Kampaň má své vtipné momenty, přesto mě to nechalo chladným, ale to je vlastně dobře, Rexona funguje.
Michal Šoller (Cognito)
Rexona si dává do těla nový Rytmus. Mě to baví a fanoušky Rexony očividně taky.
Aneta Klímová
Rytmus, alias influencer, video o ničem, alias o Rytmusovi, a značka má fajfku že dělá purpose o zdravém životním stylu. Jinak mi to hlava nebere.
Roman Trzaskalik (Plzeňský Prazdroj)
3. Hledají se mladí fotbalisté (46 %)
Fotbalová asociace představila v květnu, kdy pořádá nábory, novou kampaň se třemi fotbalovými ikonami - s Antonínem Panenkou, Karlem Poborským a Bořkem Dočkalem. Příběhy jejich slavných gólů v podobě televizních spotů cílí na začínající fotbalisty i jejich rodiče a podporují náborovou činnost fotbalových klubů po celém Česku. Produkci kampaně zajistila sportovně-marketingová agentura 2Score, která má na starosti i komunikaci dlouhodobého náborového projektu Můj první gól.
Takový to, když máte příležitost zapojit do kampaně slavné osobnosti, ale nevytvoříte nic, co by stálo za pozornost. Bohužel promarněná šance.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Moc se mi líbí nápad kampaně. To propojení významné fotbalové osobnosti a dětí, které by jednou chtěly dokázat totéž. Jediné, co bych dotáhl, je zpracování.
Martin Frko (Direct pojišťovna)
Ale jo, vedeme děti ke sportu a dokázali jsme vybrat i pár fotbalových jmen, u kterých se neotřeseme hrůzou.
Pavel Jechort
Je to stokrát viděná nuda, ale - přiznejme si - aspoň to má jasnou zprávu. To se o jiných kampaních v téhle sbírce říct nedá.
Vilém Rubeš
A vlastně je to milé a fajn. I ten Poborský tam dává smysl, protože náborový spot je i/především pro rodiče...
Míla Knepr (Silver Pack)
Jednoduchá, fungující idea, která hned vyvolává emoce, snad jen by si zasloužila lepší technické zpracování.
Vratislav Šlapák (Mustard)
Zajímavé propojení, ale na špunty by víc platil aktuální Ronaldo či Messi, pánové Panenka a Poborský už jsou trošku víc z historie. Škoda, že musíme zůstat na zemi, ale třeba se z těch prcků vyklube další Pavlík Nedvědů.
Michal Šoller (Cognito)
Fotbalová asociace hraje na notu národnosti a melancholie. Myslím, že se to rodičům budoucích fotbalistů může líbit. PS: Panenka s Panenkou jsou skvělí.
Aneta Klímová
Hezký insight, celá exekuce dost pokulhává. Ale věřím, že tatínky těchto ratolestí to povzbudí, aby ratolesti dál vozili na tréninky a doufali, že jednou se děti proslaví.
Roman Trzaskalik (Plzeňský Prazdroj)
4. Míša se věnuje přírodě (44 %)
Tradiční značka zmrzliny Míša přizvala agenturu McShakespeare a s její pomocí odstartovala iniciativu O kousek lepší Česko a Slovensko. Značka se rozhodla využít své dlouhé tradice - na trhu je od roku 1962 - a chce udělat něco pro dobro společnosti. Zaměřila se na přírodu, chce motivovat lidi, aby nevyhazovali odpadky v přírodě a třeba i posbírali ty, které tam zanechali jiní. Na microsite kampaně se můžou uživatelé zapojit několika způsoby – od sdílení fotky s hashtagem #okouseklepsi až po organizaci uklízecí akce na vybraném místě, s jejíž organizací Míša pomůže a dodá uklízecí soupravy a zmrzlinu pro účastníky.
Je to hezké, české, v podstatě i milé. Nevím, jestli mne zrovna z gauče zvedne nanuk Míša, ale určitě je fajn se bavit o tom, že musíme nejprve začít každý sám u sebe. Docela se mi líbí, že v klipu učí děti své rodiče.
Martin Frko (Direct pojišťovna)
Každou snahu zlepšit zemi a neprodávat jen tuny produktů se cení. Nápad dobrý, dokonce si myslím, že na spoustu lidí funguje a bude fungovat. Natočit se to dalo líp, ale tipuju, že rozpočet byl spíš skromný.
Pavel Jechort
„Neděláme žádnou agitku,“ řekli - ale udělali. A všechno je tak tisíckrát ohraně hebké, od voiceoveru po děti, šlechetnější rodičů. Banálium.
Vilém Rubeš
„O kousek lepší Česko“ je hezká lajna, pro Míšu uvěřitelná. Chvályhodná aktivace, jen to video působí jako agitka, v lepším případě reportáž regionální televize. Tak snad aspoň bude agitovat.
Míla Knepr (Silver Pack)
Marně hledám něco, co bych si ve spotu zapamatoval. Casting, hudební stopu, hereckou akci, pointu...
Vratislav Šlapák (Mustard)
Kampaň mě ze židle nezvedla, ale dobrý skutek s Míšou by mohl. Tak šup, holoto líná, ať je odpad v pytlu a Mišák v břichu.
Michal Šoller (Cognito)
Míša se belhá tak trochu sám proti sobě. Na jednu stranu bojuje proti plastům v přírodě, na tu druhou jsou nanuky v plastovém obalu. Tak k čemu to je?
Aneta Klímová
Unilever má evidentně novou mantru, millenials, purpose a CSR. Spojení s Míšou mi trošku uniká, papírový obal na Míšu by mi dával větší smysl, ale aspoň to je jasné, bohulibé a prospěšné pro všechny.
Roman Trzaskalik (Plzeňský Prazdroj)
5. Axe zapojuje GoGa a Ega (33 %)
Agentura Zaraguza se rozhodla netradičně poukázat na to, že sebevědomí vyvolané alkoholem způsobuje klamné vnímání reality, přičemž mladí Češi a Slováci často řeší nedostatek sebevědomí právě alkoholem. Nová kampaň značky Axe od Univeleru opět ve spolupráci s youtuberem Gogem představuje hudební klip Alkosebevědomí, na jehož textu Zaraguza spolupracovala se známým slovenským rapperem Egem. Za hudební produkcí stojí Viktor Hazard.
Upozornit na fakt, že alkosebevědomí je falešné sebevědomí, mi přijde jako skvělý insight. Líbí se mi, že značka s GoGem spolupracovala už dřív a udržuje si tak kontinuitu. Když kampaň srovnám s Rexonou, rozhodně přidávám body za originálnější myšlenku. A přiznám se, že song se mi fakt hodně líbí. V rámci žánru super.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Asi nesehnali Rytmuse, což? Přijde mi nešťastné spojení alkoholu a deodorantu. Přestože chápu, že oboje dodává lidem sebevědomí, tady to nefunguje – složité téma se propojuje s banálním. Mám z toho takový divný pocit.
Martin Frko (Direct pojišťovna)
Produkce dobrý, chápu i myšlenku, je bohulibá, ale podle mě nefunkční. Tomu nutkání zakončit takřka osvětovou kampaň packshotem bylo nutné odolat.
Pavel Jechort
„Nahraď alkohol antiperspirantem“ - zajímavá nabídka, ale nejsem si jistej, jestli se to ujme.
Vilém Rubeš
Trojjedinost youtubera GoGa v jednom reklamním klipu je na mne opravdu moc. Spolu s premisou, že mladí Češi často řeší nedostatek sebevědomí alkoholem, to vytváří málo uvěřitelný mix.
Míla Knepr (Silver Pack)
Škoda, že spot neudělali na tu Ice Chill Challenge, kterou má propagovat. Umím si na téma pánské sebevědomí a studená sprcha představit docela zábavnou kampaň.
Vratislav Šlapák (Mustard)
Dlouho jsem nezažil, aby mě něco tak moc nebavilo. Celé mě to minulo o parník.
Michal Šoller (Cognito)
To je tak, když máte fajn produkt, hodně peněz, ale myšlenka ne a ne přijít. No a pak vznikne z nedobrého nápadu slátanina bez hlavy a paty. Proč se proboha spojuje Axe jakkoliv s alkoholem? A co bylo cílem celého spotu?
Aneta Klímová
Sebevědomí a Axe je potenciálně super téma, jen do toho přidejme špetku moderní moralizace, influencera, které jenom letos propaguje značku č. už nevím kolikátou a „cool“ Ice Bucket - nebo to byl tentokrát Ice Chill??? - Challenge a je z toho další nepovedený hybrid.
Roman Trzaskalik (Plzeňský Prazdroj)
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Čestmír Strakatý odchází z Reflexu, opouští Prostor X

Z ČT odchází Alžběta Plívová, vedoucí komunikace a autorka ČT Edu

Nikdo už nestojí o hypertextové odkazy
