„S benefity Datartu se v Greyi pomazlili, kampaň vyčnívá“

Reklamní kati nadprůměrně hodnotí novou kreativu Datartu, v duchu filmů Karla Zemana.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení nových českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců a stratégů z tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 41. týden 2020

  1. WMC Grey: Dopravart / Rychlart (66 %)
    značka: Datart, klient: HP Tronic Zlín
  2. Brain One: Upíři (51 %)
    značka: Svět rovnátek, klient: Svět rovnátek
  3. VCCP Prague: Jdeme do hloubky, abyste vy mířili výš (49 %)
    značka: Ekonom, klient: Economia
  4. Unreal Visual: Pomáhejme maminkám (33 %)
    značka: Lovela Baby, klient: RB (Hygiene Home) Czech Republic
  5. Leo Burnett: Milovník faktur (25 %)
    značka: Roger, klient: Platební instituce Roger

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným kampaním můžou experti přidat slovní hodnocení.

1. Datart = Dopravart + Rychlart

Řetězec s elektronikou Datart představil v říjnu novou kreativu. Hrdinou je mladý průvodce světem Datartu, který v hraných příbězích v kulisním prostředí hor a vesmíru vyjadřuje hodnoty značky a přibližuje profilové služby pro zákazníka. Představuje službu vlastní dopravy a doručení zboží a poukazuje na službu vyzvednutí zboží do 30 minut od objednání. Za novou kreativou je agentura WMC Grey. „Základy kreativy stojí na samotné značce. Kvalitní prodejce elektroniky s velkou sítí prodejen a kvalitními službami. Paralelně vedle sebe vznikal komunikační koncept a koncept exekuční. Tedy to, co reklama říká a jak vypadá. Reklama říká, že takové služby, které nabízí Datart, nabízí prostě jedině Datart. Z jeho pohledu jde však o jakousi samozřejmost, nebijeme se v prsa, ani nekřičíme. Jen je v klidu a s občasným humorem sdělujeme,“ říká David Suda, kreativní ředitel WMC Grey. „Chtěli jsme vytvořit příběhově i obrazově unikátní spoty, které diváka zaujmou a na první pohled je bude schopen odlišit od zbytku reklamního bloku. Výsledkem je hraná reklama, která pracuje s triky a stylizovaným prostředím, a umožňuje tak vytvořit bohatý obraz, kde divák bude mít pořád co nového objevovat. Je to unikátní složenina 2D a 3D grafiky, jejíž stylizace si bere inspiraci například v klasických Baronech Prášilech a další tvorbě Karla Zemana,“ říká režisér Martin Duda z produkce Punk Film. Součástí tvorby bylo vyrobit velké množství rekvizit: „Vyráběli jsme funkční roboty, umělé skály, kusy stylizovaných zdí. Dýchlo na mě takové to klasické poctivé ruční filmové řemeslo starých mistrů, i když v novém kabátu.“ „Cílem reklamních spotů bylo posílit osobitosti značky a ztvárnit ji do vizuální podoby, aby jasně a zároveň zábavně vypovídala o hodnotách, na kterých Datart dlouhodobě staví a také ukázat, čím se odlišuje od ostatních, tedy především rozsahem služeb pro zákazníky. Od vyhlášení výsledků tendru kreativy až po spuštění uplynulo více než rok. Dali jsme si velkou práci jak s výběrem produkce, tak s výběrem herce, který pro nás byl hodně důležitý. V obou případech jsme hned při první schůzce věděli, že toto je naše krevní skupina a na výsledku to je vidět. Nevynechali jsme ani testování jak návrhu komunikačního konceptu, tak pretest kreativy na velkém vzorku lidí,“ uvedla Lenka Mastešová, ředitelka marketingové komunikace Datartu.

Datart: Dopravart (WMC Grey)

Datart: Dopravart (WMC Grey)

Datart: Rychlart (WMC Grey)

Datart: Rychlart (WMC Grey)

Iva Hadj MoussaPodařilo se vytvořit obrazově unikátní spoty? Ano. Podařilo se vytvořit příběhově unikátní spoty? Podle mě úplně ne. Zaujmou tyto spoty diváka v reklamním bloku? Právě díky výtvarné stylizaci, myslím, ano. Jinými slovy: stylizace pěkná, příběhy poněkud banální, ale kampaň vyčnívá. Na bigboardech působí až majestátně.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Štěpán ZálešákTleskám, když je cokoliv uděláno jinak, než je obvyklé, a tohle se povedlo.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Pavel JechortVůbec bych na to nesázel, ale pro mne o parník vítěz. Doručení je jasně komunikovatelný benefit a v Greyi se s ním pomazlili. Nečekané, milé, hezké.
Pavel Jechort

Ondřej SoučekArt předčil copy. Dopravart se mezi mládeží asi stěží ujme. Ale jo. Je to vítěz.
Ondřej Souček

Michal ŠollerLíbí se mi styl spotů, zvlášť hora se povedla. Vesmír mi naopak přijde trochu mimo, ale celkově je to pěkná práce.
Michal Šoller (Cognito)

Vilém RubešTakové to mohlo být pěkné, kdyby mě do světa učedníků Mistra Zemana vtáhli a nechali mě chvíli v napětí. Ale ne, žvaníme od první do poslední, každý slovní obrat vysvětlíme polopatě, a že je to lopata na sníh...
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaPřemýšlím nad tím. Jsem rád, že naše branže umí reklamu na obchod udělat jinak než přes ukřičené slevové akce a prazvláštně vypadající postavičky. V tomhle ohledu se to povedlo moc. Jen jsem si všiml teda, že když si něco od Datartu objednám, přijede za mnou pán a kozel, je to tak? Ještěže bydlím ve druhém patře. To se kozlík moc nenadře.
Petr Laštovka (Geometry)

Ivan PeterkaDatart si udělal pěkný výšlap. Dal hezkou příležitost české animaci, sluší mu výtvarná nápaditost i slovní hříčka se základním táborem. A kdo chce vidět víc, může si zajít do Muzea Karla Zemana.
Ivan Peterka (Peppermint)

Michaela SýkorováTohle mělo opravdu vtip a šťávu. O skvělém zpracování nemluvě. Věřím, že reklama bude úspěšným krokem k posílení brandu.
Michaela Sýkorová (Gen)

2. Svět rovnátek je nejenom pro upíry

Klíčový vizuál kampaně Světa rovnátek

Klíčový vizuál kampaně Světa rovnátek

Svět rovnátek, největší poskytovatel neviditelných rovnátek Invisalign na světě, přichází po několika letech na trhu s první velkou brandovou kampaní. Za brandovou strategií a kreativním konceptem kampaně stojí agentura Brain One. „Konkurence komunikuje přes zářivé úsměvy a missky v lékařských pláštích,“ říká kreativní ředitel Brain One, Marek Linhart. „My jsme chtěli něco trochu výraznějšího. A jsme moc rádi, že se klient nezalekl a s nadšením se zapojoval do kreativního procesu.“ Produkci online spotů měli na starosti Boogie Films. Jejich režisérem je Jiří Horenský, fotografování se ujal Tomáš Vrána. Nákup mediálního prostoru zabezpečují Sherpas. Součástí mediálního mixu jsou i spoty v rádiích. „Se značkou máme velké plány a nechceme se zastavit jen u online kampaně. Nové identitě postupně přizpůsobíme veškeré svoje reklamní materiály, ale třeba i interiéry našich klinik,“ uzavírá Alena Černá, marketingová manažerka Světa rovnátek.

Iva Hadj MoussaInspirace sérií Co děláme v temnotách je zřejmá, ale inspirace popkulturou je denním chlebem všech reklamních tvůrců. Stylizace se mi líbí, rozhodně jde o výraznou kampaň, která je v této kategorii unikátní. Vizuály výtvarně povedené. Stejně jako claim. Hezká práce.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Štěpán ZálešákNápad těžkosti adaptace upíra na současnost se mi libí, ale ty příběhy by si zasloužily jiné režijní uchopení.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Pavel JechortMyšlenka s upírem není k zahození. Kreativa ano. To je přece tak strašně upracované jen proto, aby k pointě vedl jen křehký oslí můstek. Navíc produkt je tam jen v pozici top of mind. Jinak se o něm nedozvím lautr vůbec nic.
Pavel Jechort

Ondřej SoučekTohle je ale velkej overpromise. Nebo musej bejt ty rovnátka napuštěný kyselinou, aby upírovi zmizly ty olbřímí špičáky.
Ondřej Souček

Michal ŠollerNápad s upírem je super, jen škoda, že ty spoty jsou trochu uspávací, ale cena rovnátek vás rychle probudí.
Michal Šoller (Cognito)

Vilém RubešHezký a produktově nosný nápad, jenomže na nápad dali nápadíček, k němu fór a ten ozdobili fórkem, a ono si to sedlo na upírskou zadnici. Ale body za to, že se neobjevil zářivý úsměv ženy ve stomatologickém mantlu.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaPerfektní. Já se vám tak směju. Skvělá práce s insightem, že. A cílovka popsaná výtečně. Všechno skvělé. Můj soukromý favorit je ta česnečka. Pouštím si ji potřetí. Za mě nejlepší práce týdne!
Petr Laštovka (Geometry)

Ivan PeterkaUpír Vladimír nemá zářivý úsměv… a je to dobře. Zakousnul se do zavedených klišé, opustil rakev pohodlných řešení a vyrazil mezi lidi, kde se okamžitě stal nepřehlédnutelným. Úspěšný lov!
Ivan Peterka (Peppermint)

Michaela SýkorováNemohu si pomoct, ale celá myšlenka mi přijde trochu slabší a nějak mě to nevtáhlo ani nenadchlo. Co naopak oceňuji, je ztvárnění jednotlivých spotů. Je za tím vidět hodně práce.
Michaela Sýkorová (Gen)

3. Nový Ekonom provází vizuálně úsporná kampaň

Titulní strana Ekonomu v nové podobě

Titulní strana Ekonomu v nové podobě

Týdeník Ekonom vychází od čtvrtka 1. října v nové podobě. Titulní strana opouští dosavadní typografické prvky zavedené na jaře 2016, nově ji budou dominovat fotografie vybraných osobností. Časopis zároveň přichází s několika obsahovými změnami. „Věřím, že díky nové tváři a obsahovým změnám bude Ekonom pro čtenáře vizuálně atraktivnějším, přehlednějším a pestřejším časopisem. A také časopisem užitečnějším, v němž lidé najdou ty skutečně důležité informace, které jim pomohou orientovat se v dnešním složitém světě,“ prohlásil šéfredaktor Petr Kain. Rebranding podtrhuje nový claim Jdeme do hloubky, abyste vy mířili výš. Mediální mix kampaně zahrnuje venkovní velkoformátové plochy, sponzorské spoty u vybraných pořadů České televize, spoty v rádiu a displejovou reklamu na zpravodajských webech a sociálních sítích. Po realizaci kampaní pro Aktuálně.cz a pro Hospodářské noviny se do kampaně pustila agentura VCCP. Kampaň se spouští 1. října, stejně jako nový layout týdeníku. Animace v různých formátech médií propojují nové prvky identity značky s návaznými obměnami ústředního claimu. Nová vizuální identita a zároveň i podpůrná komunikace mají periodikum zatraktivnit cílové skupině, kterou tvoří vlastníci firem a podnikatelé, a dál všichni zaměstnanci na manažerských pozicích.

Ekonom: Jdeme do hloubky, abyste vy mířili výš (VCCP Prague)

Ekonom: Jdeme do hloubky, abyste vy mířili výš (VCCP Prague)

Ekonom: Jdeme do hloubky, abyste vy mířili výš (VCCP Prague)

Ekonom: Jdeme do hloubky, abyste vy mířili výš (VCCP Prague)

Ekonom: Jdeme do hloubky, abyste vy mířili výš (VCCP Prague)

Ekonom: Jdeme do hloubky, abyste vy mířili výš (VCCP Prague)

Ekonom: Jdeme do hloubky, abyste vy mířili výš (VCCP Prague)

Ekonom: Jdeme do hloubky, abyste vy mířili výš (VCCP Prague)

Iva Hadj MoussaMinimalismus mám ráda a časopisu Ekonom vysloveně svědčí, takže za mě palec nahoru.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Štěpán ZálešákČistá copy–driven ad. Autora téhle práce bych poznal i bez kreditů. Stará škola. To mám rád.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Pavel JechortHele já nevim, nic kreativního tady nevidím. Ale ani bych nic takového nečekal. Takže asi dobrý. Tak nějak jakože.
Pavel Jechort

Ondřej SoučekNo tak, o tomhle si asi lidi v hospodě povídat nebudou nebo si dokážete představit, jak manažer povídá manažerovi: „Ty vole, Karle, viděl si tu novou kampaň na Ekonoma? To je vodvaz, co?“
Ondřej Souček

Michal ŠollerTo je nuda.
Michal Šoller (Cognito)

Vilém RubešEjhle, jsem dojat, spoty na novou podobu Ekonomu jsme s kolegy dělali, jenže když se měnilo milénium. A už tehdy jsme se snažili, aby claim nebyl delší než stopáž. P.S. On ještě někdo dokáže vzít vážně nabídku, že čtení ekonomického magazínu mě dostane kamsi nahoru? NKP.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaNevím, jestli je fér do Katovny dávat takové ukázky. Ty videospoty jsou samozřejmě ve srovnání s velkou televizí takové nijaké. Přitom za rebrandingem je rozhodně spousta práce. Jen pozorování: jeden z vizuálů, který ukazuje červenou plochu a na podvalu jsou bílé vlnky, což chápu, že je kousek písmena m, tak tenhle obrázek mi připadá jako reklama na pastu proti krvácení dásní, víte. To nic nemění na tom, že Ekonomu držím palce.
Petr Laštovka (Geometry)

Ivan PeterkaEkonom-ist nezapře inspiraci. Ale bere si ji, v dobrém, jen z jednoduchosti, kterou právě hravě rozvíjí.
Ivan Peterka (Peppermint)

Michaela SýkorováPromyšlená kreativa postavená na typografii za mě skvěle funguje a promyšlený claim taktéž. Oceňuji hlavně jednoduchost vizuálů - někdy míň je víc.
Michaela Sýkorová (Gen)

4. Lovela Baby chce pomáhat samoživitelkám

Kosmetická značka Lovela Baby novou aktivační kampaní podporuje prodej svých produktů, hodlá zároveň budovat věrnost stávajících zákaznic a získat nové. Použila pro ni video od produkce Unreal Visual, bannery od Acomware a interně vytvořený klíčový statický vizuál. „Komunikace značky Lovela Baby byla do této doby pouze produktová, s touto aktivací jsme se chtěli zaměřit i na emoční linku, proto jsme poptali výrobu kreativního videa v souladu s misí a posláním značky pro online užití,“ popisuje manažerka značky Lenka Kubinková. Videospot slouží primárně pro online placenou formu propagace s využitím především na YouTube a Instagramu. „Důležitý byl důraz na emoční linku, jelikož tímto krokem chceme rozšířit dosavadní poslání značky a posunout se o krok dál – chceme využít naší pozice experta v praní dětského prádla a péči o pokožku těch nejmenších a zaměřit se na podporu matek a jako přídavek pomoct potřebným – svobodným matkám v azylových, které jsou na výchovu dětí samy. Hlavní zprávou měla být podpora matek obecně, jako dlouhodobá a trvalá komunikační linka značky, a na konci měl být tag-on komunikující charitativní projekt, který dle potřeby bude možné z videa vyčlenit,“ přibližuje. „Chtěl jsem, aby divák vnímal tento spot z pohledu malého dítěte, které si bezstarostně, hraje a pobíhá kolem jeho milovaného domova. Tím jsme chtěli odlehčit i téma, kterého se spot dotýká. Matka samoživitelka, která musí zvládat každodenní výzvy. Na konci se jí však těžká práce vyplácí v podobě lásky a pomoci jejího dítěte,“ podotkl režisér Viet Duong.

Iva Hadj MoussaKdyž jsem se podívala na vizuál, chvíli jsem si myslela, že maminka s dítětem jsou v nemocnici, tak moc sterilně na mě zapůsobil. Ve spotu už je těch emocí a tepla domova víc, líbí se mi insight, že všechny maminky dětem krásně voní. To je moc milé. Ale i tak to na mě působí tak nějak amatérsky, byť nikoliv nesympaticky.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Štěpán ZálešákDocela hezky natočené, ale nelíbí se mi to splynutí brandu a sociální kampaně. Mělo by být jasně oddělené, kdy propaguji brand a kdy oznamuji, že koupí produktu podpořím matky samoživitelky. Mimochodem navrhuji rozdat samoživitelům všechny peníze, které se vyčlenily na přípravu stavby kanálu Dunaj-Odra-Labe.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Pavel JechortDalší z bezpohlavních reklam s maminkou a dětmi. Jednou pere, jednou voní, jednou dá jogurt.
Pavel Jechort

Ondřej SoučekTak já na to koukám, začínaj mi klížit oči, pohoda, tomuhle dám dvacet a... najednou drrrrrrrrrr! Alarm! Hilfe! Do ospalý atmosféry vstoupí naprosto nepatřičnej hlas voiceoveristky. A ještě k printu. To je normální nosferatu! Děťátko vyhlazený do nesmyslu, takže vypadá jako by mu byla odsáta veškerá krev z těla. A ten layout, ale nic, já si jen tak povídám pro sebe.
Ondřej Souček

Michal ŠollerKrásná maminka, krásné děti, krásné prostředí... nakouknutí do reálnějšího světa by mohl víc vzbudit empatii a chuť pomoci.
Michal Šoller (Cognito)

Vilém RubešJe to Baby, baby. Co tam dáme? Děťátko. Co k němu? Mamiňátko, Co nesmí chybět? Šišlátko. Čemu se zeširoka vyhneme? Jakémukoli diferenciátoru, který by naši nabídku učinil výjimečnou a věrohodnou. A čím ten milionkrát viděný banál na konci dorazíme, kdyby ještě škubal nožičkou? Přidáme mnoho slov o charitě. NKP.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaMoc milé. Dětský hlásek se náramně hodí a holčička je i talent, zdá se. Sice je to trochu Thank you Mom jako od P&G, možná i z jiných kampaní najdeme pár podobností, ale celkově to vyznívá moc fajn. Charitativní rozměr je samosebou něco navíc. A mimochodem, nejlepší maminku mám já!
Petr Laštovka (Geometry)

Ivan PeterkaLovelu Baby od příkrého hodnocení spasí jen Armáda spásy. Až nesnesitelná lehkost mateřské.
Ivan Peterka (Peppermint)

Michaela SýkorováTak tohle se opravdu nepovedlo. Opět se jedná o recyklaci jednoho a toho samého nápadu na prací prášky. Po emoční stránce mě to také nezasáhlo, a to nejsem žádnej pařez.
Michaela Sýkorová (Gen)

5. Roger miluje faktury

Platební instituce Roger spustila novou kampaň na podporu své služby, která podnikatelům a firmám zkracuje dlouhé splatnosti faktur. Roger v kampani garantuje proplacení faktur do tří dnů. Komunikační koncept vytvořila agentura Leo Burnett ze skupiny Publicis Groupe. Ústřední postavou kampaně je Roger, milovník faktur, který je součástí nové identity společnosti. Za nápadem postavy, na které bude dlouhodobý komunikační koncept postaven, stojí také agentura Leo Burnett. Na přípravě komunikační strategie spolupracovala společnost Roger s marketingovým konzultantem Radkem Škorničkou. „Abychom budovali lásku k brandu a současně zvýšili jeho zapamatovatelnost, rozhodli jsme se značku vtipně personalizovat. Roger je charismatický milionář, který má poněkud delikátní guilty pleasure - miluje faktury. A má dost peněz na to, aby vám za tu vaší poslal jakoukoliv částku. Kampaň podle výsledků funguje velmi dobře. Proto s Rogerem plánujeme pracovat dlouhodobě,” komentuje Nikola Foktová, kreativní ředitelka Leo Burnett. „Roger jako osobnost přesně reprezentuje platební instituci Roger ve všech jejích kvalitách a službách. Užívá si moderní technologie a vše, co jde, řeší jednoduše online, ideálně z mobilního telefonu. Postava Rogera má zkušenosti z praxe, staví na nich své podnikání a předává je obchodním partnerům. Od roku 2013 Roger neustále roste a k dnešnímu dni už profinancoval faktury v hodnotě přesahující 4,5 miliardy Kč,“ komentuje Adam Šoukal, šéf společnosti Roger. V rámci nové kampaně, kterou chce společnost Roger potvrdit pozici jedničky na tuzemském trhu, představila společnost svoji novou identitu, jejíž součástí je upravené logo, nová a přehledná mobilní aplikace a vylepšený web. Ten uživatelům nabízí intuitivnější prostředí a nové online služby, jako například kalkulačku možného financování. Aktuální kampaň poběží do konce listopadu v onlinu včetně sociálních sítí, v rádiu a v tištěných médiích.

Iva Hadj MoussaJe to takové nějaké nijaké... a na půl plynu. Nápad mi přijde fajn, ale v exekuci by to chtělo ještě nějaký nápad, díky kterému si reklamu zapamatujete.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Štěpán ZálešákVypadá to, že marketéři z financí mají rádi, když se jejich služby personifikují do postav. Tohle je Karel Srovnaný (nebo jak se jmenuje) a tohle je Roger. Karel je o poznání lépe natočený než Roger a hlavně vysvětlí, co dělá. Roger nám nevysvětlí vůbec nic. Až z webu jsem pochopil, že „proplacení“ není žádné proplacení faktury, ale půjčka a faktura slouží jen jako zástava – tak to už s tou fakturou můžu jít rovnou do zastavárny ne? Aha, tak proto...
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Pavel JechortMožná jsem úzkoprsý, ale neměla by reklama na novou službu tak nějak jakože vysvětlit, o co vlastně jde, kde je benefit a tyhle nudný zatuchlý věci? Kdybych se totiž měl vrhat k netu pokaždý, když nechápu produkt, nedělám nic jinýho.
Pavel Jechort

Ondřej SoučekJá teda doufám, že moje účetní taky miluje faktury. Nemusí s nima dělat prasečinky, ale předpoklad je, že všichni účetní na světě musej faktury milovat. To je přece jasný. Takže Roger, udělej něco víc, abys mě přesvědčil.
Ondřej Souček

Michal ŠollerTohle je prostě ble. Hledal jsem inteligentnější výraz, ale ble to prostě vystihuje nejlépe.
Michal Šoller (Cognito)

Vilém RubešJá myslím, že si to popsali sami: „Roger je charismatický milionář, který má poněkud delikátní guilty pleasure - miluje faktury.“ Z tohoto bodu se rozvíjí necharismatická NKP, která pečlivě zamlčí příslib cílové skupině. Kdyby to viděl starý Leo, dá ve svém hodnocení jeden bod a tvůrce rozežene po illinoiských pláních.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaA mně se na tomhletom líbí ten voiceover. Jak si pán užívá výslovnost toho slova faktury. „FAK-tury!“ No a jinak nevím. Jako miliardář Roger nevypadá. To ten od Sazky si ty peníze nějak užívá víc. A upřímně, nějak jsem to stejně nepochopil. Asi špatnej den.
Petr Laštovka (Geometry)

Ivan PeterkaJen idea nestačí. Faktury jako guilty pleasure jsou skvělý nápad, ale bohužel mu s realizací padá řetěz už po prvních sekundách jízdy.
Ivan Peterka (Peppermint)

Michaela SýkorováSnaha o personalizaci značky nebyla šťastným krokem. Jak ten chlápek vlastně vypadal? Celou komunikaci, a to hlavně její provedení, považuji za zastaralou a bez jakéhokoliv šmrncu.
Michaela Sýkorová (Gen)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, vyplňte rodný list kampaně a spolu s odkazy na spoty či vizuály v dostatečném rozlišení odešlete na ondrej@aust.cz.