Management Seznamu, nejnavštěvovanějšího portálu v Česku, počítá, že masová konzumace videa hlavním proudem uživatelů teprve přijde. V souvislosti se zpravodajstvím o tom mluvil Pavel Zima, jeden ze tří členů představenstva Seznamu a ředitel pro exekutivu a komunikaci, a to v reakci na otázky Médiáře během nedávné tiskové konference k novinkám Televize Seznam.
Videprodukce Seznamu, která je už rok navenek soustředěna na web TelevizeSeznam.cz a jako interní divize dál používá značku Stream, se už nedrží někdejšího plánu produkovat dva původní hrané seriály za sezónu. Loni na jaře tak byla jedinou hranou novinkou osmidílná série Skvrna, na podzim přišla jen repríza Lajny 2. Letos na jaře žádný nový hraný seriál nepřibude, jen se zopakují Skvrna, Lajna 2 či Semestr.
Také zpravodajský web Seznam Zprávy, který zprvu „sázel na video“, po svém listopadovém redesignu od produkce videa ustoupil a důraz dává na psané články. Snížení počtu přehraných videí je v oficiálních číslech patrné - v lednu jich na Seznam Zprávách uživatelé zhlédli tři miliony, zatímco loni v lednu to bylo skoro 14 milionů a předloni téměř 18 milionů.

Počet přehrání videí na webu Seznam Zprávy, v milionech. Seznam Zprávy startovaly v říjnu 2016, přehrání videí měří oficiálně od prosince 2017. Zdroj dat: NetMonitor. Kliknutím zvětšíte
„Za únor jsme zase na pěti milionech přehraných videí,“ zdůraznil Pavel Zima. „Ústup je tam ale logický, protože jsme pravděpodobně předběhli dobu, když jsme věřili, že konzumace videa bude brzo dominantní. To se nestalo. Ustoupili jsme, přešli jsme víc k psanému obsahu. Což se projevilo hned v číslech, i díky redesignu, který to podpořil, počet zhlédnutých stránek [Seznam Zpráv] letí vzhůru.“ V únoru bylo page views 103 milionů.
„Je to hlavně na uživatelské straně,“ vidí důvod relativně vlažné konzumace videa jeden z ředitelů Seznamu. „Pořád si stojím za tím, že když se podívám na svoje děti, čerpají informace hlavně z videa. Mnohem víc se dívají na videa než čtou. Ale v mainstreamu to ještě není. Pevně věřím, že to přijde, jen jsme s takovým produktem přišli moc brzo. Proto jsme trochu ustoupili. Ale máme to připravené a můžeme kdykoli zase přepnout a začít videa vyrábět víc.“

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu
