„Saatchi se překonalo.“ T-Mobile a Trojan opět vítězí, Troška propadl

Tento týden u našich reklamních katů na plné čáře vítězí zmatený agent Trojan, za ním skončil inzerát Avonu s chia semínky a pak instagramová kampaň Granka ke Dni matek.

Ivan Trojan v reklamním filmu T-Mobilu

Ivan Trojan v reklamním filmu T-Mobilu

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 18. týden 2015

  1. Saatchi & Saatchi: Ve vašich službách - Bezdrát / Ivan Trojan (69 %)
    klient: T-Mobile
  2. Starcom Mediavest Group: Nutraeffects - inzerát s chia semínky (46 %)
    klient: Avon
  3. Triad Advertising: #TakMoc (43 %)
    klient: Granko
  4. Konektor Social, PR.Konektor: Poslední kousek (22 %)
    klient: Milka
  5. JWT PrahaTramvaj / Zdeněk Troška  (21 %)
    klient: mBank

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Agent Trojan opět v akci (69 %)

Mobilní operátor pokračuje v kampaních s Ivanem Trojanem, ta nová jej představuje jako tajného agenta à la James Bond. V dalším spotu nové série vystupuje opět i slovenská herečka Kristína Svarinská. Spot se týká bezdrátového připojení. Mediální mix zahrnuje televizi, outdoor, online, podlinku i prezentaci v obchodech.

Novým spotem T-Mobile vyhrává v Reklamní katovně podruhé, poprvé to bylo letos v únoru, kdy kampaň s agentem začínala. Tentokrát je vítězství bodově předsvědčivější.

Musím říct, že se kolegové ze Saatchi předvedli. Tímhle se za mě zase vrací k těm lepším kouskům z nekonečné série. Základní nápad je bezchybně rozvedený do situací a dokonce se jim povedlo mě i překvapit. To se nestává každý den, dokonce ani každý týden - a někdy ani každý rok. Tohle není málo.
Marek Prchal

T-Mobile a jejich kreativní tým se poučil z minula a doručil zábavnější a vtipnější příběh - někdy je totiž méně více - a doručil i message, pochopitelněji a zábavněji.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Tentokrát se to obejde bez jízlivých poznámek. Saatchi se překonalo. Doslovné fórky ustoupily do pozadí, produkt je po celou dobu v hlavní roli a přitom je to stále vtipné, překvapivé a samozřejmě výborně zahrané. Takhle má vypadat komunikace mobilního operátora. (Jedno mi ale vrtá hlavou: proč jsou ty cihly tak velké?)
Tomáš Mrkvička

Série s Ivanem Trojanem jako agentem je nejlepší z celé řady. Trojanovi nová role sedí a je nejen mnohem uvěřitelnější, ale i zábavnější. A navíc konečně reklama, která není osekaná na třicítku!
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

Méně hlášek a doslovností, a hned je to celé svižnější. Ivanu Trojanovi sedí role zmateného superagenta, který všechno vyřeší náhodou a omylem, jako svého času Pierru Richardovi. A dokonce se tu tentokrát předvedl i produkt!
Martin Charvát (Konektor)

Nový film Tomáše Bařiny v produkci Boogie Films? Skvěle odvedené filmařské řemeslo. Čili ‚mých‘ 50 bodů patří zejména štábu.
Iva Bízová (Loosers)

Instantní spoty T-Mobilu mě povětšinou baví pouze jednou, někdy až třikrát za deset let. Ale já prostě nejsem spotovej typ.
Pavel W. Přibyl (Triad Advertising)

2. Inzerát Avonu s chia semínky (46 %)

V tiskové inzerci Avonu na řadu pleťových krémů s výtažky chia semínek jsou v ručně vyrobeném papíře zalisovaná skutečná semínka, která po zasazení papíru vyklíčí. Inzerát vyšel na Slovensku 7. dubna v časopisu Eva v nákladu 10.000 kusů a v tomtéž nákladu v časopisu Žena a život pak 29. dubna v Česku.

Na inzerát navazuje spotřebitelská soutěž, čtenáři mají sdílet fotky svých výpěstků ze semínek v inzerátu. Součástí vizuálu je proto i zapichovátko do květináče pro snadnou personifikaci sdílených fotografií. Aktivitu podporují profily Avonu na sociálních sítích a limitovaná edice inzerátu se dostane do rukou desítkám českých beauty blogerek.

Kampaň Avonu se semínky

Kampaň Avonu se semínky

 

Kampaň Avonu se semínky

Kampaň Avonu se semínky

Asi jsem už starej okoralej fotr. Reklamní předmět u inzerátu na mě nemaká. Nutno říct, že na mě nikdy nemakal, s výjimkou vůní přibalených do Elle. Vůně je pro mě asi nejsilnější receptor. Kdysi jsem četl o někom bohatém, kdo nevyhazuje žádné vůně, má je všechny doma v koupelně a jen si přičichnutím může připomenout etapu svého života. Tohle já dělám v parfumerii. Ale co chci říct, inzerát má něco říkat. Tenhle říká ‚kupujte a soutěžte, semínko je super‘.
Marek Prchal

Zajímavý nápad, který bohužel je slabší díky ne zcela ideálnímu grafickému zpracování, které nedostatečně upozorňuje na svou ‚interaktivitu‘. Škoda taky klasického znásilnění ‚vyfoť, pošli a možná vyhraj‘. Já vím, všichni potřebujeme dokázat ROI a bez x tisíců fotek se to blbě dokazuje, ale tady to je opravdu zbytečné a kazí jinak hezkou snahu.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Jeden z těch počinů, u kterých je třeba ocenit nikoli nápad, ale fakt, že to agentura s klientem dotáhli do konce. Netradiční reklama navíc není samoúčelnou ‚mediální kreativitou‘, ale přímo souvisí s benefitem produktu.
Tomáš Mrkvička

Nápad sice není originál, ale i tak mě baví. V našem prostředí se podobných věcí moc nevidí a tak sázení semínek prostě potěší. Hlavně oceňuju to, že jde klient s reklamou do printu a ne jen do directu, jak tomu u podobných nápadů bývá.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

Semínka z produktu si můžete pěstovat sami doma. Výborně. Jen ta soutěž mohla být trochu nápaditější. Vybírat ‚nejvíce originální‘ fotku klíčků? To porotě nezávidím. Navíc je to špatně česky.
Martin Charvát (Konektor)

Hezká ukázka toho, že i bez digitálu může být kampaň ‚interaktivní‘.
Iva Bízová (Loosers)

Kreativní xerox, který pohřbila přehršel vyčpělých reklamních hesel. Jediným světlým momentem je fakt, že se ve spotřebitelské soutěži nehrálo o iPad. Avšak velká poklona do Velkých Losin!
Pavel W. Přibyl (Triad Advertising)

3. Ukažte, jak moc máte rádi svojí mámu (43 %)

Výrobce instantního kakaa Granko odstartoval svůj instagramový účet pro Česko a Slovensko. K první aktivaci fanoušků došlo ke Dni matek (druhá neděle v květnu, letos tedy 10. května) a kampaní #TakMoc. Značka vyzývá fanoušky, aby se vyfotili s rozpaženýma rukama, a ukázali tak, jak mají rádi svou mámu. Fotografie mají opatřit hashtagem #TakMoc. „My se pak postaráme, aby obrázek i s přáním mamince došel do schránky,“ řekla Lucie Saláková, brand manažerka Granka.

Kampaň značky Granko

 

Kampaň značky Granko

 

Kampaň značky Granko

 

Triad dokáže často velice chytře skloubit několik jednoduchých postupů do efektního celku. Tohle na mě nemaká, ale možná jen kvůli wordingu. Neřekl bych ‚miluji‘, ale ‚miluju‘ a možná spíš ‚mám Tě rád‘.
Marek Prchal

Tak já nevím. Motivovat lidi, aby více mysleli na své starostlivé maminky a dali jim to vědět, je jistě záslužné, jen v tomto případě v tom vidím jen kalkul a mohlo to být i trochu kreativnější. Maminky si zasloužily víc.
Daniel Farkaš (Outbreak)

To je milé. Velmi dobrý příklad solidně udělané instagramové aktivace. Líbí.
Tomáš Mrkvička

Po delší době konečně nápad s využitím fotky, který je něčím originální. Selfies už mi lezly krkem.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

‚Teď frčí ten Instagram, ne? Tak co kdybychom tam něco udělali? Jako třeba že ty fotky těch lidí fakt pošleme?‘ Jak praví klasik: ‚To je blbý, to se bude líbit.‘
Martin Charvát (Konektor)

Každá kampaň podporující využívání Instagramu si zaslouží plusové body.
Iva Bízová (Loosers)

4. Rozděl se o poslední kousek (22 %)

Kampaň čokolády Milka, která odstartovala v květnu v Česku i na Slovensku, pokračuje v komunikačním konceptu Troufni si na jemnost. Její základ tvoří vydání speciální limitované edice Milky, v níž jeden, „poslední“ kousek opravdu chybí a zákazníci se mohou rozhodnout, komu ho věnují.

Milka chce umožnit reálné poslání kostičky čokolády poštou, nebo online cestou. K zaslání využije výrobce Mondelez spolupráci s kompletační firmou. Jejím úkolem bude jednotlivé dílky čokolády zkompletovat s adresou a odeslat prostřednictvím České pošty. Mondelez vyrobil 100.000 „posledních kousků“, vlastních čokolád víc než 100.000, což by mělo stačit pro kampaň na  českém i slovenském trhu.

Česká a slovenská Milka se v tomto případě inspirovala svou zkušeností z dalších evropských zemí, protože podobný koncept už využila ve Francii v roce 2013. V Česku a na Slovensku jej však podpoří ještě jedna aktivita, která by měla představovat domácí specialitu: dálkový běh napříč oběma republikami, při němž dva běžci, jeden Čech a jedna Slovenka, ponesou svůj „poslední kousek“ někomu, kdo pro ně nejvíc znamená. V Česku padla volba na Jiřího Gruntoráda, na Slovensku na běžkyni Veroniku Otrubovou.

Kampaň Milky Poslední kousek

Mezinárodní kampaň je samozřejmě výborná. Nechápu ale, jak někdo mohl schválit lokální PR nástavbu. PR by mělo rozvíjet téma hlavní kampaně, nikoli vytvářet kampaň paralelení. A ačkoli je příběh pana Gruntoráda a jeho bratra zajímavý, je to jiný příběh.
Tomáš Mrkvička

Původní kampaň od Buzzmanů OK. Ta doplňková věc s panem Gruntorádem zas tak OK není, protože křičí, vydírá a prostě a jednoduše nefunguje. Fujky!
Pavel W. Přibyl (Triad Advertising)

5. mBank nebude okrádat ani Trošku (21 %)

Banka mBank spustila televizní kampaň na podporu spotřebitelského úvěru mPůjčka. Reklama je postavena na konverzaci dvou přátel, kterou následně glosuje režisér Zdeněk Troška. Výrazným prvkem kampaně je přitakaní ‚ani trošku‘. Jedná se o první kampaň, kterou pro mBank vytvořila její nová reklamní agentura JWT. Banka nasadí spoty ve vysílání televizí Nova a Prima. Tatáž kampaň současně poběží na slovenském trhu.

Ha ha ha, hi hi hi, ho ho ho.
Marek Prchal

Ani trošku dobrý.
Daniel Farkaš (Outbreak)

A tuhle znáte? Víte, co je ještě legračnější než vousaté fóry s Troškou? Hipsteři, co si v tramvaji vyprávějí o produktových benefitech půjček!
Tomáš Mrkvička

Trošku špaténka... Je to celé hrozně chtěné a nějak se nemůžu zbavit dojmu, že mě nakonec okrade i ta mBank.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

Tradiční reklamní formát ‚rozhovor blbé s ještě blbější‘, oblíbený u čistících prostředků a pracích prášků, zde převeden do téměř neuvěřitelné formy ‚rozhovor blbého hipstera s blbějším hipsterem‘. Korunu tomu přidává třetí blbec v pozadí.
Martin Charvát (Konektor)

Tato kampaň dokazuje dvě věci. Zaprvé to, že ideově plochou kampaň využívající slovíčkaření si můžete dovolit maximálně ve chvíli, kdy hlavní roli hraje Ivan Trojan. Zadruhé fakt, že ne každý, kdo nosí plnovous, je hipster.
Iva Bízová (Loosers)

Pokud se dočkáme pokračování série s Tomášem Magnuskem a Filipem Renčem, tak to bude super. Jen hloubš!
Pavel W. Přibyl (Triad Advertising)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.