V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Sanoma ohlásila dokončení proměny a vyhlašuje vizi „budoucnost tradice“

Agnieszka Dolezych

Agnieszka Dolezych

„Budoucnost tradice“ zní nové heslo, pod nímž generální ředitelka české pobočky časopisového vydavatelství Sanoma Media Praha Agnieszka Dolezych po roce ve funkci prezentuje strategii podniku pro další léta. Dolezych nastoupila do čela vydavatelství loni v červenci, kdy vystřídala Josefa Havelku.

Vzápětí ukončila vydávání měsíčníku Kraus, loni na podzim pak sloučila online redakce s tištěnými a spojila redakce časopisů Vlasta a Květy. Vlastu Sanoma zaměřila na mladší ženy, uvedla nové Story, přišla s měsíčníkem Chuť a styl. Na jaře vzbudila rozruch experimentálním týdeníkem Agenda. Teď v červenci přišla o licenci na tuzemskou verzi luxusního měsíčníku Marie Claire, byť nedlouho předtím uvedla jeho speciál zaměřený na děti. O speciální vydání rozšířila také Květy.

„Naší strategií je soustředit se na rozvoj tradičních značek. Takových je v našem portfoliu většina,“ uvedla dnes Dolezych. Připomněla právě společenský týdeník Květy (vychází od roku 1834), Vlastu (existuje 66 let) a českou verzi National Geographic (titul si letos připomněl 125 let existence). Přibýt mají nové další nové tituly.

„Rozhodně ale s nimi [tradičními značkami] nechceme ustrnout v minulosti – naším cílem je adaptovat je na moderní mediální svět 21. století a plně tak rozvinout jejich potenciál. Zanedlouho představíme nové projekty, které přesně zapadnou do naší vize – to znamená, budou spojovat známou značku s moderním mediálním světem,“ dodala.

Podle ředitelky je firma „skvěle připravena na budoucnost“, „razantně“ prý snížila náklady. „I díky tomu tak společnost očekává mnohem lepší hospodářské výsledky než minulý rok,“ uvedla Agnieszka Dolezych.

V roce 2011 podnik skončil v provozní ztrátě 96 milionů Kč, rok předtím ve ztrátě 75 milionů. Čísla za rok 2012 zatím nezveřejnil. Hospodaření zatěžuje dlouhodobý pronájem budovy, v níž vydavatelství na Praze 4 sídlí - podle účetní závěrky za ní v letech 2011 a 2010 platilo 34 milionů Kč ročně.