Vydavatelství Sanoma Media Praha uvede na český trh nový experimentální týdeník Agenda, svou odpověď na výrazné změny v mediální produkci obecně a s tím související proměnu čtenářských návyků. Agenda se profiluje jako „časopis časopisů“ – filtruje zprávy z novin, magazínů, z rozhlasu, televize a z internetu včetně sociálních sítí, a z uplynulého týdne přináší jen to, o čem by čtenář měl vědět.
Týdeník vychází v nákladu 40 tisíc výtisků, vždy v pondělí. Poprvé vychází 18. března.

Titulní strana 1. čísla týdeníku Agenda. Obálky kreslí Mark Draisey, autor obálek anglicky psaného magazínu The Week
Přidaná hodnota týdeníku Agenda spočívá v tom, že za cenu 20 Kč přinese pečlivě vybrané materiály, aniž by předtím bylo nutné číst či sledovat média, v nichž se objevily – čtenář tak nepřijde o klíčová témata, o nichž se mluví a na kterých záleží.
Týdeník Agenda podporuje tištěná média. Vybírá a publikuje jen to, co má smysl číst. Podobný model je úspěšný ve Velké Británii (The Week) či v Polsku (Angora, W sieci).
Šéfredaktorem týdeníku je mediální manažer a micropublisher David Shorf, který byl v letech 2000 až 2011 zástupcem šéfredaktora Lidových novin. Hlavním editorem je Ondřej Aust, šéfredaktor a vydavatel specializovaného zpravodajského webu Médiář.cz. Autorem ilustrovaných obálek je kreslíř The Week Mark Draisey.
Marketingovým ředitelem projektu je idea maker Marek Prchal. Se sugestivním mottem „Nečtete někde zbytečně?“ zahajuje týdeník Agenda kampaň na sociální síti Facebook, facebooková stránka bude zároveň fungovat jako web časopisu. Součástí kampaně budou mobilní aplikace pro iOS a Android (vyrobila je firma The Funtasty), v online obchodech se objeví v nejbližších dnech. Časopis je k dostání také v digitální trafice Publero (v ceně 10 Kč za číslo).
„Týdeník Agenda je experiment. Například v Polsku mají podobné týdeníky obrovský úspěch, doufáme, že se tento koncept uchytí i v Česku,“ vysvětluje publisher časopisu Petr Zavadil. „Projektem také chceme podpořit českou žurnalistiku jako celek. Uvědomujeme si totiž, že nezažívá nejlepší časy,“ dodává.
Jiná média bude Agenda citovat korektně, jak to dovoluje zákon – vždy s uvedením zdroje. Zhruba třetina příspěvků bude vlastních – půjde o komentáře, interpretace či kresby. Každé vydání otevře původní hlavní téma.

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE
