Pavle Holcové, spolupracovnici zavražděného žurnalisty Jána Kuciaka, slovenští kriminalisté při osm hodin trvajícím výslechu zabavili mobil i s daty k dalším citlivým případům, jež s Kuciakem nesouvisejí, píše Sme. Novinářka odmítla poskytnout k mobilu kódy, policisté se je pokusí prolomit. „Enormní zájem měli na tom, abych jim řekla, co vím o slovenských podvodech na DPH a podnikání Mariána Kočnera. Když jsem jim odpověděla, že jsem se tím nezabývala a detaily k těmto případům nemám, nevěřili mi,“ řekla Holcová ČTK. Pak výslech popsala blíž. Český Nadační fond nezávislé žurnalistiky žádá, aby policie okamžitě telefon Holcové vrátila.

Sazka k online sázení využívá real-time marketing

Na základě tříměsíčního pilotu si Sazka vybrala Exponeu jako nového dodavatele kampaní. Společně s agenturou Bistro zase vyvinula nástroj pro dynamické zobrazování bannerů.

David Schenk, manažer CRM Sazky

David Schenk, manažer CRM Sazky

Zaujmout zákazníka relevantní nabídkou, nejvhodnějším komunikačním kanálem, a to vše v reálném čase. Od jeden den zpožděných dat až k marketingovým platformám, které se aktualizují v řádech minut. To jsou kroky, které mají sázkovou kancelář Sazka posunout vzhůru na trhu e-gamingu.

Real-time marketing se proto nově stává součástí komunikačního mixu Sazky. „Museli jsme začít používat úplně nové nástroje, které nám umožní lépe personalizovat web, vyhledávat v reálném čase nejlepší komunikační kanály a optimalizovat nabídku efektivněji tak, aby byla pro naše zákazníky opravdu relevantní,“ vysvětluje David Schenk, manažer CRM Sazky.

Nové a účinnější řízení svých online kampaní Sazka spustila díky spolupráci se společností Exponea. Kampaně se podařilo zefektivnit v krátké době, například doručitelnost emailů je už vyšší než 99 % a open rate u některých emailových kampaní vzrostla na víc než 50 %. Nový nástroj Sazce rovněž umožnil spustit nové typy kampaní, využívající například live triggering v podobě zaslání SMS zákazníkovi, který neotevřel email. 

„Podobně se nám daří díky tomuto triggeru komunikačně cílit i na hráče loterií, kteří na herním portálu Sazka.cz z nějakého důvodu nedokončili svoji sázku,“ říká David Schenk a doplňuje: „Exponea nám navíc umožňuje pracovat jak s webovými, tak transakčními daty, a tudíž v rámci 360° pohledu na zákazníka dokážeme přesně cílit na každého s nabídkou ušitou přímo na míru.“

Úplná data o zákazníkovi a jejich dostatečná historie umožní Sazce do budoucna takzvaný machine learning, strojové učení, které lze použít třeba pro definování nových algoritmů zákaznického chování. Výhodou nástroje Exponea je i snadná integrace na platformy a komunikační kanály, které už Sazka v současné době využívá. Jedná se o Kentico, které řídí obsah na webu, Adform nebo Avayu.

NEBE = „nekonečné“ bannery

Pochopit, jak se zákazník chová na webu, kdy se chce registrovat, kdy vsadit, kdy naopak sázku opouští, to jsou podstatné informace, které vedou k rozvoji e-gamingového byznysu. Aby měl každý zákazník specificky upravený web a získal relevantní nabídku, rozlišuje Sazka zákazníky podle oblíbenosti jednotlivých her. Zohledňuje nejen historii pohybu na herním portálu, ale i transakční data jako učiněné sázky nebo vložené peníze na hráčský účet.

„Personalizaci na webu rozvíjíme a doplňujeme dalšími technologiemi, konkrétně třeba nástrojem pro dynamické zobrazování bannerů NEBE neboli Never Ending Banner Execution, který jsme vyvinuli ve spolupráci s naší agenturou Bistro. Primárně jsme ho chtěli využít pro kurzové sázky, kde je důležité komunikovat v reálném čase. Díky jednoduchému editoru můžeme v reálném čase měnit obsah bannerů v nakoupených médiích. Dokážeme tak flexibilně reagovat například na vývoj sportovních utkání nebo výsledky,“ popisuje David Schenk. Do budoucna Sazka začne touto cestou komunikovat i aktuální výši jackpotů svých loterií.

Díky data management platformě pak Sazka dokáže zacílit jednotlivé hráče téměř kdekoliv na webu a oslovit je s relevantním sdělením. Zařazení real-time marketingu do komunikačního mixu Sazky je dalším milníkem na cestě, jejímž konečným cílem je být inovativním lídrem v oblasti online sázení a zároveň atraktivním zaměstnavatelem pro odborníky, kteří se zajímají o nové technologie.

Text je placenou propagací společnosti Sazka