Zaujmout zákazníka relevantní nabídkou, nejvhodnějším komunikačním kanálem, a to vše v reálném čase. Od jeden den zpožděných dat až k marketingovým platformám, které se aktualizují v řádech minut. To jsou kroky, které mají sázkovou kancelář Sazka posunout vzhůru na trhu e-gamingu.
Real-time marketing se proto nově stává součástí komunikačního mixu Sazky. „Museli jsme začít používat úplně nové nástroje, které nám umožní lépe personalizovat web, vyhledávat v reálném čase nejlepší komunikační kanály a optimalizovat nabídku efektivněji tak, aby byla pro naše zákazníky opravdu relevantní,“ vysvětluje David Schenk, manažer CRM Sazky.
Nové a účinnější řízení svých online kampaní Sazka spustila díky spolupráci se společností Exponea. Kampaně se podařilo zefektivnit v krátké době, například doručitelnost emailů je už vyšší než 99 % a open rate u některých emailových kampaní vzrostla na víc než 50 %. Nový nástroj Sazce rovněž umožnil spustit nové typy kampaní, využívající například live triggering v podobě zaslání SMS zákazníkovi, který neotevřel email.
„Podobně se nám daří díky tomuto triggeru komunikačně cílit i na hráče loterií, kteří na herním portálu Sazka.cz z nějakého důvodu nedokončili svoji sázku,“ říká David Schenk a doplňuje: „Exponea nám navíc umožňuje pracovat jak s webovými, tak transakčními daty, a tudíž v rámci 360° pohledu na zákazníka dokážeme přesně cílit na každého s nabídkou ušitou přímo na míru.“
Úplná data o zákazníkovi a jejich dostatečná historie umožní Sazce do budoucna takzvaný machine learning, strojové učení, které lze použít třeba pro definování nových algoritmů zákaznického chování. Výhodou nástroje Exponea je i snadná integrace na platformy a komunikační kanály, které už Sazka v současné době využívá. Jedná se o Kentico, které řídí obsah na webu, Adform nebo Avayu.
NEBE = „nekonečné“ bannery
Pochopit, jak se zákazník chová na webu, kdy se chce registrovat, kdy vsadit, kdy naopak sázku opouští, to jsou podstatné informace, které vedou k rozvoji e-gamingového byznysu. Aby měl každý zákazník specificky upravený web a získal relevantní nabídku, rozlišuje Sazka zákazníky podle oblíbenosti jednotlivých her. Zohledňuje nejen historii pohybu na herním portálu, ale i transakční data jako učiněné sázky nebo vložené peníze na hráčský účet.
„Personalizaci na webu rozvíjíme a doplňujeme dalšími technologiemi, konkrétně třeba nástrojem pro dynamické zobrazování bannerů NEBE neboli Never Ending Banner Execution, který jsme vyvinuli ve spolupráci s naší agenturou Bistro. Primárně jsme ho chtěli využít pro kurzové sázky, kde je důležité komunikovat v reálném čase. Díky jednoduchému editoru můžeme v reálném čase měnit obsah bannerů v nakoupených médiích. Dokážeme tak flexibilně reagovat například na vývoj sportovních utkání nebo výsledky,“ popisuje David Schenk. Do budoucna Sazka začne touto cestou komunikovat i aktuální výši jackpotů svých loterií.
Díky data management platformě pak Sazka dokáže zacílit jednotlivé hráče téměř kdekoliv na webu a oslovit je s relevantním sdělením. Zařazení real-time marketingu do komunikačního mixu Sazky je dalším milníkem na cestě, jejímž konečným cílem je být inovativním lídrem v oblasti online sázení a zároveň atraktivním zaměstnavatelem pro odborníky, kteří se zajímají o nové technologie.
Text je placenou propagací společnosti Sazka