O tomto víkendu tragicky zemřel Petr Zettner, který od září jako šéfredaktor vedl Rádio Junior. Oznámil to Český rozhlas. Generální ředitel René Zavoral vzpomněl Petra Zettnera jako odborníka, profesionála a kamaráda a za sebe i rozhlas vyjádřil soustrast rodině i pozůstalým.

Sazka: od tradiční loterie k moderní zábavě

Jak Sazka dělá marketing? Jak a díky čemu se z produktově řízené společnosti stala firma řízená zákaznicky a marketingově? Mluví o tom Aleš Veselý, ředitel marketingu Sazky.

Aleš Veselý. Foto: Vojta Herout

Aleš Veselý. Foto: Vojta Herout

Jak byste charakterizoval vývoj marketingu Sazky, zejména ve srovnání se stavem za původního majetkového uspořádání, kdy loterijní společnost vlastnily sportovní svazy?

Do Sazky jsem přišel před necelými čtyřmi lety, byl jsem tu jako třetí člen nového top managementu, který tu začal budovat Robert Chvátal. To už Sazka byla zpátky na nohou, byla po konkurzu, očištěná od všech dluhů. Skončila tak etapa, kdy se optimalizovaly náklady, rozprodalo se nepotřebné, zaměstnanecký stav se snížil na polovinu. Po konsolidaci přišla etapa, v níž bylo cílem získat nové zákazníky a nastartovat růst. To pro mě byla hlavní motivace jít do toho. Není mnoho firem na českém trhu s tak velkou tradicí a potenciálu růstu.

Za poslední tři čtyři roky Sazka prodělala zásadní přerod. Hlavně se z produktově řízené firmy stala řízenou zákaznicky a marketingově. Když jsem do Sazky přišel, neexistovaly tu pozice jako brand manažer, značka neměla žádný management, natož aby tu byla specializovaná oddělení typu CRM a digitální marketing. Na to všechno jsem sem musel přivést kvalitní lidi – z Česka i zahraničí a zmíněné sekce vybudovat. V rámci skupiny KKCG jsme začali efektivně sdílet zdroje pro mediální plánovaní, nákup a výzkum. Sazka začala intenzivně pracovat se zákaznickými insighty, začali jsme investovat do řady výzkumů a testování. Stále zůstáváme regulovaný byznys, který má řadu omezení, jež jako marketéři musíme respektovat. Řada standardních nabídek a promo akcí není v naší kategorii povolená, a to nás částečně limituje. Postupně jsme jednotlivé značky Sazky začali budovat a jasně pozicovat. Sazka přestala být závislá jen na jedné hře Sportka, se kterou je historicky spjatá, dnes firma stojí na několika silných značkách, například jsme zpětinásobili tržby z losů, vybudovali jsme a spustili novou loterii Eurojackpot, která už v prvním roce dosáhla významných tržeb, aniž by kanibalizovala tradiční Sportku. Vyrostla vedle ní, což je ve srovnání s jinými zeměmi, kde Eurojackpot kanibalizoval většinu národních loterií, úspěch. Vybudovali jsme celou kategorii stíracích losů, kde jsme jasným lídrem trhu. Rozšířili jsme distribuční místa, abychom pokryli všechny důležité lokality včetně nákupních center.

Tím vším jsme se připravili na druhou část mise, digitální transformaci Sazky – posunout ji z čistě kamenného světa do onlinu. Začali jsme s komunikací na sociálních sítích, nastartovali dialog se zákazníky, spustili jsme novou mobilní aplikací, kterou pravidelně používá téměř půl milionu lidí. Tvořili jsme různé obsahové stránky, soutěže a další marketingové aktivity, při čemž jsme sbírali zákaznické kontakty – emaily, telefonní čísla. Díky značce Sazka Mobil jsme se v krátké době stali jedním z největších virtuálních operátorů v Česku. Kompletně jsme transformovali své kontaktní centrum. Tímto vším jsme se připravovali na zmíněný vstup do onlinu, což v našem případě znamená udělení státní licence k provozování online her – závislé na přijetí nového zákona.

Možnost konečně provozovat hry online otevírá pro Sazku úplně nové kapitoly jejího vývoje – jak co do vnímání značky na trhu, tak co do potenciálu růstu a oslovení nových zákazníků.

Jaký bude mít vstup do onlinu efekt na tržby a zisk Sazky?

Velká část růstu Sazky bude v letošním roce skrze online. V kamenném světě jsme se co do intenzity a frekvence účasti pravidelných hráčů přiblížili maximu, cesta k růstu teď primárně vede přes oslovení nových hráčů, nových cílových skupin. A k tomu nám poslouží právě internet. Spousta zákazníků nemá čas ani chuť jít si vsadit do trafiky, ať se jedná o plánovaný, nebo spontánní nákup, naše prodejní místa je míjejí. Díky onlinu máme unikátní příležitost je zacílit.

Jakou částí předpokládáte, že se online bude na vašich tržbách podílet?

Moje přání je, aby to v kategorii loterií bylo dvojciferné procento. Benchmarky jsou různé, třeba Finsko nebo Dánsko už letos očekává, že podíl onlinu v loteriích bude víc než polovina, tedy že překročí 50 %. Samozřejmě online loterie tam už provozují řadu let. My jdeme do prvního roku, ten je pro nás lakmusovým papírkem, který ukáže, jakou bariérou je pro zákazníky nutný proces registrace, jaké portfolio mu bude chutnat.

Kdy může mít online sázení nadpoloviční podíl v loteriích i v případě Sazky?

Byť připouštíme, že online do určité míry stávající skupinu sázkařů kanibalizovat bude, primárně hledáme novou skupinu zákazníků. To znamená, že pokud někdo dodnes nesázel, spuštěním online sázení s tím hned nezačne. Když ve vašem sousedství postavím kostel, ještě to neznamená, že se hned začnete chodit modlit. Abychom přilákali nové zákazníky, potřebujeme zajímavý obsah a inovované portfolio. Pokud bychom se v následujících letech přiblížili zhruba k 20 % podílu loterie, považoval bych to za velký úspěch.

Mluvíte-li o nových zákaznících, znamená to zejména mladé? Respektive mladší, ve srovnání s vaším stávajícím „publikem“?

Ano i ne. Sazka dnes promlouvá skoro k polovině dospělé populace Česka. Z výzkumu plyne, že aspoň jednou loterii vyzkoušelo přes čtyři miliony lidí. Aspoň jednou ročně si vsadí tři miliony lidí.

Prvním naším cílem je vytvářet těmto lidem příležitosti ke vsazení. Aby i nevěřící Tomáš podal třeba v pátek třináctého tiket a zkusil své štěstí. A aby pravidelní sázející sázeli častěji. K tomu nám online výrazně napomůže.

Jako druhý cíl máme přilákat mladé, jak jste zmiňoval. Zaujmout je nespočívá jen v tom, být přítomný online, ale jde i o způsob a formu her, jež pro ně připravujeme. Vidíme, že vstup do kategorie je pro mladé mnohem snazší mimo jiné prostřednictvím stíracích losů. Ale hlavně je zajímá soutěžení – se sebou, s komunitou, zábavnou formou. I proto jsme například uvedli hru Sazka Fantasy.

Neočekávám, že by přišla další velká hra typu Eurojackpot, jejímž prostřednictvím oslovíme velké množství nehráčů. Teď budeme muset začít nabízet různé hry pro specifické cílové skupiny. To vše v jedné mozaice na portálu Sazka.cz. U všech těchto aktivit stále platí naše klíčové poslání – plníme sny zákazníků, ať už jsou velké nebo menší.

Jaké máte prvotní poznatky ze spuštění online sázení?

Předčily naše očekávání. Zájem je veliký – co do počtu registrovaných zákazníků i co do chování. Potvrzuje se, že výše průměrné útraty v onlinu bude vyšší. Mění se i věková struktura a frekvence hraní. V tradičním retailu má nejsilnější zastoupení věková skupina 40 až 50 let, silně zastoupené jsou i starší věkové kategorie. U online sázení naopak převažují mladší kategorie, největší podíl má věková skupina 30 až 40 let, čtvrtina je dokonce mladší 30 let. Nečekáme, že se lidi přesunou nějak masivně od kamenných poboček, z retailové sítě. Jak jsem říkal, online nabízí především nové příležitosti k expanzi.

Mluvíte o nutnosti poutat vlastním obsahem. Pustíte se ještě víc do jeho tvorby, abyste přitáhli nové zákazníky?

Už to tak děláme, ano, a budeme to dělat víc a víc. Jedna z rovin se přitom týká formy. Vybrat si čísla a jít si vsadit je dneska pro mladého člověka příliš pasivní. Možnost splnění snů našich zákazníků chceme nabízet přitažlivější formou. Mobilní aplikace třeba nabídne v den narozenin vaše „šťastná čísla“. Spustili jsme aplikaci Photohelper, která čísla vybrala na základě toho, že naskenovala vaši tvář. To jsou příklady formátů a obsahu, do kterých musíme nadále investovat a jejich prostřednictvím nabízet naše hry.

Jak chcete takový obsah k lidem dostat?

Mobile first. To je trend, který sledují výrobci her, a následovat ho chce i Sazka. Buď na mobilním webu, nebo přímo v nativní aplikaci. Naše dosavadní zkušenosti s mobilní aplikací Sazka to jen potvrzují.

Kde vlastně váš obsah vzniká a má vznikat? Děláte si ho sami, nebo ho odebíráte?

Volíme balanc mixu inhouse a externí spolupráce. V případě koncepčních věcí si chceme klíčové know-how a kompetence ponechat v Sazce, proto tu máme silný tým pro CRM, webové analytiky nebo specialisty na jednotlivé herní vertikály. Na samotném obsahu spolupracujeme s externími agenturami či s freelancery.

Konkrétně?

Nemáme žádnou exkluzivní nebo smluvní nadlinkovou agenturou. Nejčastěji spolupracujeme s agenturou VCCP, ta s námi dělala na dobře fungujících brand ikonách – konkrétně v případě Šťastných 10 jsou to kačky, v případě Sportky létající míčky, v případě Eurojackpotu miliardář Henri. Nicméně projektově spolupracujeme s celou řadou dalších agentur – Symbio, Bistro, na sociálních sítích s Bubble nebo Story Tellers.

Pro nás je různá forma obsahu laboratoř, kde si testujeme a ověřujeme, na co zákaznici reagují, co je baví a co je naopak slepá cesta. Do tvorby vlastního obsahu investujeme velkou část svého marketingového rozpočtu a má rostoucí trend. Určitě to nevidíme pouze jako krátkodobou investici.

Můžete zmínit nějaké konkrétní projekty?

Investovali jsme do řady obsahových aktivit. Mezinárodní loterii Eurojackpot jsme představili mladým prostřednictvím katalogu snů Dreamwall. Funguje jako interaktivní prostor, kde se jako uživatel nechávám inspirovat, nebo naopak porovnám své sny s přáteli. Je to platforma, kterou chceme co do kvality a formátu obsahu dále rozvíjet. Skvěle nám fungují všechny formy obsahu s prvkem zábavy – například mobilní hra Sportuška, různé způsoby, jak si zajímavou formou vygenerovat svá šťastná čísla, různé formy soutěží jako třeba Mega v ruce. Do těchto aktivit se zapojily desetitisíce zákazníků. Dlouhodobě spolupracujeme v projektu společenské odpovědnosti Rozhýbeme české děti, a to s ikonou českého sportu Jaromírem Jágrem.

Projekt Rozhýbeme české děti s Jaromírem Jágrem

Projekt Rozhýbeme české děti s Jaromírem Jágrem

Úspěšné jsou aktivity, kde hlavní obsah vytváří samotní zákazníci. To má pak sekundárně i velký dopad na navazující komunikaci. Příkladem je doplňková hra Cesta kolem světa, kdy výherci sdílí své příběhy a fotky a ty se pak stávají součástí nejen naší komunikace na sociálních sítích, ale i velké nadlinkové kampaně. Příjemným bonusem je, že některé z těchto aktivit zaujaly i různé zahraniční loterie. Slovenský Tipos použil naší komunikační platformu Eurojackpot, aplikaci Photohelper převzala zase maďarská a německá loterie.

V letošním roce jsme začali spolupracovat s hudební kapelou Chinaski, která poskytuje exkluzivní obsah a koncerty pro naše zákazníky.

Chinaski při koncertě

Chinaski při koncertě

Řekněte mi ještě, jak vlastně jako klient přistupujete ke spolupráci s agenturami.

V komunikaci máme odlišný přístup. Tradiční model klient-full service agentura považuju za přežitý. Chci, aby strategie pro jednotlivé značky vznikala interně. Máme k tomu jednak silný interní tým jednotlivých brand manažerů, ale také jasnou vizi a plán, vycházející z detailní znalosti našeho zákazníka a trhu. Z této strategie pak vychází kreativní brief, který zadáváme jak agenturám, tak menším freelancerům. Vždy máme tři až pět subjektů v prvotní fázi kampaně. Jednotlivé kreativní výstupy posuzujeme v první řadě podle toho, jestli jsou v souladu s danou strategii. Pokud ano, vše testujeme z hlediska srozumitelnosti, atraktivity a relevantnosti ke značce.

Klíčové kampaně produkujeme většinou jako velké celky, kde v rámci jednoho natáčení vyrobíme deset i víc spotů, a to jak pro využití v televizi, tak v digitálu. Vznikají také spoty, které jsou určeny výhradně pro digitál. Tímto způsobem efektivně vzniká materiál pro rok i víc, aniž by došlo k přesycenosti. Jsme tak zároveň schopni komunikovat jednotnou myšlenku a diváka bavit novými a novými exekucemi. Příkladem budiž komunikace Eurojackpotu. Výsledkem je konzistentní komunikace jednotlivých značek a efektivita produkčních nákladů.
V neposlední řadě nám popsaný přístup umožnuje dostatečnou flexibilitu. Ta je třeba vzhledem nepředpověditelné výši jackpotů jednotlivých her – jak při mediálním plánování, tak v samotném sdělení a kreativitě. To není obvyklé v jiných kategoriích. I proto frekvenci a zásah nadlinkové komunikace plánujeme v týdenních cyklech.

Jak se ve světle těchto novinek změnil váš marketingový mix? Začíná převažovat online?

Z našeho marketingového rozpočtu dnes média tvoří přibližně 60 %, zbylých 40 % tvoří produkce, loyalty, eventy, aktivační a one-to-one marketing. Mediální investice do onlinu v tomto roce tvoří zhruba 35 % celkového mediálního rozpočtu. V letošním roce online média dosáhnou dvou třetin rozpočtu televize. Trend nárůstu podílu onlinu bude nadále pokračovat.

Jaké formáty nejčastěji používáte?

Budeme mnohem víc využívat dynamický obsah a video. Sazka konečně může od února využívat všechny komunikační platformy Googlu v čele s videoserverem YouTube, dosud jsme to bez online licence nemohli. Spolu s přesnějším zacílením v onlinu bude u nás pokračovat nárůst programatické reklamy, který dnes tvoří třetinu výkonové komunikace. Programatika bude víc využívat i nákupu televizní reklamy, testujeme formáty HbbTV, kde propojujeme televizní komunikaci a online obsah. S programatikem postupně míříme i na další zajímavá média jako například streaming hudby ve službě Spotify.

Jak pracujete s daty? S kým při tom spolupracujete?

Online gaming je svět daty přímo řízený, tomu musíme jít naproti. Kromě zmíněného budování interního know-how, kdy jsme namapovali celou oblast, aby jednotlivé bloky fungovaly jako celek, jsme do procesu zapojili externí firmy a jednotlivce – úzce spolupracujeme například s Cross Masters. Postupně jsme vybudovali nový zákaznický datamart, abychom mohli jednotlivá zákaznická data efektivně propojovat. Začali jsme s výběrem moderního nástroje pro campaign management a oslovili jednotlivé lídry trhu. Spolu se spuštěním nových webových stránek v loňském roce jsme začali používat nový publikační systém od firmy Kentico. To byl pro nás odrazový můstek k pokročilé personalizaci a optimalizaci obsahu přímo na portálu Sazka.cz.

V současné době vybíráme data management platformu, která nám umožní neustále zpřesňovat jednotlivé look-alike audience a cílení na zákazníky. Plánujeme modelovat všechny segmenty a publika inhouse podle naší nabídky. I z těchto důvodů budujeme silný tým analytiků přímo v Sazce.

Zároveň si uvědomujeme důležitost chování zákazníka na našem webu. K efektivní analýze potřebujeme kvalitní nástroje i v této oblasti. Se spuštěním online se porozhlížíme po robustnějším nástroji pro webovou analytiku. Řešíme efektivní plánování médií, základní atribuční modely a marketing automation.
Nejtěžším úkolem je všechna data a nástroje smysluplně propojit. Máme velké množství zákazníků a obrovský objem dat, což klade výjimečné nároky na technologie. Vše musí mít jasný obchodní přínos. Technologie a s tím spojené investice nemáme na hraní.

Budete s daty i obchodovat?

Určitě s daty obchodovat nebudeme. Zákazníky nechceme spamovat. Naopak, chceme přesnější oslovování a cílení.

Ostatně správné cílení je pro Sazku, která míří na širokou masu zákazníků, zásadní. Mám pocit, že na trhu stále převládá kobercový přístup. Navštívím e-shop a ten mě pak všude bombarduje remarketingem. To pak výrazně snižuje výkon komunikace a je nákladově neefektivní. Pokročilá personalizace a optimalizace obsahu bude pokračovat i na samotném webu Sazka.cz, aniž by byl zákazník registrován nebo přihlášen.

V této oblasti bude rovněž zásadní dopad regule GDPR, na kterou se celá skupina intenzivně připravuje.

Jak chcete zákazníky oslovit, jak ně budete cílit?

Sazka směřuje k širokému portfoliu her, které cílí na různé cílové skupiny – pro někoho to budou losy, pro jiného rychlá denní loterie, kurzové sazky, fantasy sport nebo miliardový Eurojackpot. A to vše zábavnou formou. Místo plošného bombardování musíme u jednotlivých cílových skupin efektivně řídit zásah (reach) a frekvenci sdělení. U zásahu chceme zase neustále zpřesňovat audience, publikum, příjemce. A takto chceme řídit komunikaci skrze všechny online kanály, kdy na zákazníka míří jednotně zaměřené sdělení. Náš remarketing bude postupně zohledňovat i životní cyklus zákazníka. Kdo je náš registrovaný zákazník, nebude například oslovován vstupním bonusem. Naopak potenciální zákazník neobdrží promo nabídku pro stávající hráče.

Cílený retargeting budeme víc a víc kombinovat se zobrazováním dynamického obsahu. Zákazník kurzových sázek najde ve sdělení aktuální nabídku kurzů svého oblíbeného sportu, loterista jednoduše vygeneruje svá šťastná čísla přímo v samotném banneru, který bude fungovat jako aktivní widget. Řada remarketingových sdělení bude postupně automatizována, kdy budeme mít řadu sdělení a formátů, s kterých se automaticky sestaví online banner podle profilu hráče.

V komunikaci a kampaních zaměřené na stávající hráče se postupně budeme posouvat k real-time marketingu. I proto investujeme a rozvíjíme jednotlivé platformy, datová náročnost bude vysoká. Pro nás se postupně stává výhodou, že sdílení know-how a hledání řešení konzultujeme v rámci celé skupiny Sazky.

Mezi nové digitální prostředky, jimiž oslovujete nové zákazníky, především mladší, patří i zmíněný online gaming. Ve vašem případě má podobu zmíněné platformy Sazka Fantasy. Jak jste přistoupili k jejímu budování?

Segment fantasy není na českém trhu nic nového, v minulých letech se do něj pustil Seznam.cz nebo sportovní sekce vydavatelství Czech News Center.

V mnoha zemích ve světě je to nová herní kategorie, do které se zapojuje víc a víc lidí s velkým podílem mladých. Herní insight, kdy si sestavím vlastní tým a díky němu mohu na základě reálných výkonů skutečných hráčů získávat nejen body, ale i různé ceny, je silný. Vyhodnotili jsme si celkový potenciál pro Sazku a detailně jsme se podívali, co je potřeba dělat jinak, aby hra byla úspěšná i na českém trhu. Jedním z našich dlouhodobých cílů je posunout vnímání Sazky u našich zákazníků z čistě loterijní firmy na firmu zábavní a Sazka Fantasy je jedním z prostředků, jak toho dosáhnout. V úzké spolupráci s mediálním partnerem iSport.cz a dodavatelem herní platformy Allodium jsme vytvořili nový produkt.

Výherce ze hry Sazka Fantasy s Jaromírem Jágrem

Výherce ze hry Sazka Fantasy s Jaromírem Jágrem

Místo fokusu na úzkou komunitu hráčů se zaměřujeme na širokou masu, lidi přitom můžou soutěžit každý den. Důležitou součástí hry je navíc speciální obsah pro hráče, který jim pomůže navolit si ten nejlepší tým. A v redakci deníku Sport a na webu iSport.cz je řada expertů, kteří každý den vytváří obsah – statistiky, články a další různé zajímavosti. Interně jsme vybudovali malý startupový tým, který má projekt na starost.

Jakou roli bude mít v Sazce po spuštění online portfolia retail? Jaké novinky v segmentu maloobchodu plánujete?

Samozřejmě, Sazka bude stále silnou retailovou značkou. Budeme nadále budovat jednotlivé značky skrze masový marketing se silnou viditelností v maloobchodě a s podporou v podobě merchandisingu. Tyto retailové aktivity víc a víc doplňujeme o one-to-one marketing a přímou komunikaci.

Pokud chceme oslovit nové cílové skupiny, musíme zkoušet nové cesty i v retailu. Musíme testovat různé koncepty a tím pádem také investovat. Stávající prodejní síť Sazky má své limity. I proto jsme otevřeli a testujeme nový koncept Kavárna štěstí. Zkoušíme propojit svět kávy a gastronomie se světem loterií, lákat návštěvníky obojím. Pro nás to není investice pouze do jedné kavárny, ale do vývoje konceptu, designu, technologií, které budeme využívat i na dalších prodejních místech. Pokud se provoz osvědčí, budeme rozšiřovat provoz prostřednictvím franšíz po celé republice. Jako značka chceme zákazníka víc bavit a otevření kaváren je jedna z cest, jak toho dosáhnout.

Kavárna štěstí

Kavárna štěstí

Většina vašich tržeb má dál, jak jste říkal, pocházet z kamenných poboček, z nichž ovšem zákazníka tolik neznáte.

Samozřejmě že většina našich tržeb z loterií bude nadále z retailu. Ale i zde chceme zákazníka znát líp, jaký má nákupní košík a zvyklosti. I proto se letos zaměřujeme na deanonymizaci zákaznické báze. Spustili jsme nový věrnostní program Sazka Klub. Pro prodejce to bude zároveň důležitý nástroj, jak pracovat se zákazníkem přímo na prodejním místě. Data z retailové sítě budeme chtít postupně propojovat s online daty. I to je důvod, proč jsme vybudovali zmíněný zákaznický datamart.

Sazka Klub

Kartička věrnostního programu Sazka Klub

Zákazníkům – především těm pravidelným – přináší Sazka Klub řadu výhod. I v retailu chceme zpříjemnit a usnadnit proces vsazení, místo tradičního papírového tiketu si zákazník uloží svá oblíbená čísla na zákaznickou kartu – ať už fyzickou kartu nebo časem i v rámci naší aplikace přímo v mobilním telefonu. Prodejce tak pouze čtečkou naskenuje kartu a zákazník má vsazeno.

Tím, že budeme mít na zákazníka kontakt, můžeme ho informovat o jeho výhře. Nehrozí tak situace, že by hráč přehlédl výherní tiket s vyšší výhrou. Postupně budeme zavádět řadu dodatečných soutěží a promo akcí o atraktivní ceny, výhradně pro členy Sazka Klubu. Třeba exkluzivní losování o peněžní či věcné ceny – například hned na květen jsme připravili soutěž o milion korun. Šance na výhru je vzhledem k exkluzivitě soutěží pro klub vždy výrazně vyšší.

Soustředíte se ve svém věrnostním programu výhradně na vlastní služby, anebo zařadíte i nabídky externích prodejců?

Je spousta věrnostních programů, které nejsou úspěšné proto, že působí jako sleviště – banka třeba posílá slevové kupóny od drogerie po elektroniku. Touto cestou nechceme jít. Výhody budou primárně napojené na hraní či na hráče. Pokud se v nabídce objeví něco mimo portfolio Sazky, bude to nejvýš v podobě cen od nějaké jiné společnosti z naší skupiny – třeba zájezd od cestovní kanceláře Fischer.

Zůstanete na trhu kurzových sázek?

Ano, byť je to produkt z hlediska svého publika úžeji profilovaný, je pro nás zajímavý tím, že láká bonitní publikum, a pokud někdo hraje kurzové sázky, často hraje i další hry. Proto tento trh nechceme opustit, jen jsme opět čekali, až Sazka dostane povolení provozovat své portfolio online.

Sazka za předchozího vedení udělala ohledně kurzových sázek řadu změn, jednou byly prioritou, pak zase ne, opakovaně se jim měnil název, nikdy to nebyl klíčový fokus firmy, spíše doplněk, bez zásadních investic. A to určitě není cesta, jak být konkurenceschopní vůči někomu, pro něhož jsou kurzové sázky hlavní byznys. Neměli jsme konkurenceschopnou nabídku ani platformu. To vše se od letoška mění. Změnili jsme téměř vše – máme novou platformu, novou nabídku, nové funkcionality, nové uživatelské rozhraní, nový komunikační styl a positioning značky Sazka Bet.

Co od Sazka Bet očekávat? Jak bude usilovat o nové zákazníky?

Spustili jsme celou řadu produktových inovací. Ztrojnásobili jsme počet live sázek na 250.000, nabízíme dvojnásobný počet sportovních streamů včetně nejvyšší české fotbalové ligy, vizualizaci většiny zápasů, vylepšený a přehledný web. Sázející mohou často tipovat s nejvyššími kurzy na trhu a čerpat výhody z celé řady atraktivních bonusů. Další produktové inovace budou následovat ke konci letoška.

Je jasné, že nestačí být jen online, ale musíme být také vidět a slyšet. Zásadně jsme navýšili mediální rozpočet včetně televize. Komunikaci jsme doplnili o sponzoring. A kde jinde než ve sportovním prostředí. Zvolili jsme sport číslo jedna, tedy fotbal, a navázali partnerství s dvěma nejlepšími českými kluby Sparta Praha a Viktoria Plzeň. Nejde samozřejmě jen o to, mít logo Sazka Bet na dresech, záleží nám primárně na aktivní práci s fanouškovskou základnou. Pro fanoušky i sázkaře máme připravenu spoustu aktivizačních prvků, a to jak přímo na stadionu, tak na sociálních sítích. Chceme víc propojit svět Sazka Fantasy a Sazka Bet, profil hráčů je mnohdy podobný. To vše má jasný cíl posílit naši pozici v oblasti sportovního sázení.

Text je placenou inzercí značky Sazka