Sázková kancelář Sazka ve spolupráci s CET 21, provozovatelem televize Nova, pilotuje nový televizní formát reklamy. Jde o injektáž v rámci spotů pro kampaň Eurojackpot právě na stanicích skupiny Nova.
Dostat sázkaře k terminálům
V injektáži ubíhá reálný odpočet času do možnosti si vsadit na další slosování této loterie. „Cílem využití tohoto formátu je posílení ‚call to action‘. Z obchodních výsledků víme, že nejvíc sázek na Eurojackpot je uzavřeno v posledních dvou dnech před samotným losováním. Proto jsme se zaměřili na reálné vyjádření, kolik času do dalšího losování zbývá,“ přiblížil Roman Kulifaj, šéf marketingové komunikace Sazky. Mediální agenturou pro kampaň je Médea, kterou využívá vlastník Sazky, skupina KKCG.
„Stávající legislativa v Česku zatím nepovoluje online sázení loterií, proto i v rámci televizní kampaně je hlavním úkolem přivést sázejícího na některý z téměř 6.900 terminálů Sazky. Znázornění zbývajícího času pro vsazení je připomínkou pro každého sázkaře, který ještě nepodal sázenku,“ doplnil marketingový ředitel Sazky Aleš Veselý. Skupina Nova plánuje podle Sazky zařazení tohoto formátu do svého ceníku v rámci obchodní politiky pro rok 2016.
První nová kampaň odstartuje 12. října a bude využívat stávající motiv s fiktivním miliardářem Henrim, jen její hlavní sdělení zní Lístek ke svobodě (loni to byla Vstupenka do klubu miliardářů). „Lidé věří, že si velké peníze vydělají, a sní přitom o maximální svobodě, při níž nebudou muset poslouchat šéfy a dělat si to, co chtějí,“ tvrdí Kulifaj.
Spoty tvořili i zaměstnanci
Kampaň vznikla ve spolupráci agentur VCCP a Symbio Digital, zaměstnanců Sazky a zaměstnanců KKCG. Úvodní kampaň zahrnuje tři hlavní reklamní spoty, ale připraveno je jich celkem dvacet. Spoty vzešly ze zhruba šedesáti scénářů, které navrhovali zaměstnanci, agentury i někteří nezávislí kreativci. S kampaní bude současně spuštěn i instagramový účet tváře spotů Henriho.
https://www.youtube.com/watch?v=xhUm0G473pc&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=zBuXeixybYE
Plán komunikace je připraven na zhruba půldruhého roku dopředu, což odpovídá dlouhodobé strategii Sazky, kterou firma používá i u ostatních kampaní.
Vedle brandových spotů poběží podle Kulifaje také spoty aktivační a gratulační, které mají povzbuzovat chuť lidí sázet.
Propagace sázek online ven nejde
Eurojackpot startoval před rokem, podle Veselého s ambicí přitáhnout nové hráče přinášející nové tržby a nekanibalizovat Sportku. „Letos překročíme s Eurojackpotem miliardové tržby,“ uvedl Veselý. Eurojackpot podle něj vygeneroval za rok celkově pět miliardářů, z toho jednoho z |Česka (s vůbec největší evropskou výhrou). Jako bariéru pro další šíření hry uvedl to, že kvůli české legislativě zatím nejde sázet online, což podle něj zabraňuje přístupu mladších hráčů. V rámci současné kampaně vznikly i spoty, které propagují online sázení, ty jsou ale podle Veselého z výše zmíněného důvodu zatím „v šuplíku“.
Kampaň půjde i na Slovensku
Podle výzkumu společnosti Millward Brown, prezentovaného Sazkou, byla vyvolaná znalost značky Eurojackpot po třech měsících kampaně na úrovni 93 %, spontánnní znalost představovala 53 %. Přitom 51 % dotázaných zvažovalo hru a 53 % deklarovalo, že ji vyzkouší. Současně rostla i Sportka, a to o 5 %.
Eurojackpot začne uvádět i slovenská sázková společnost Tipos, která od Sazky odkupuje autorská práva na kampaň s Henrim. Tento týden odstartoval podle Veselého na Slovensku první teaser. Kampaň by měla být totožná s její českou obdobou, jen půjde o soutěž v eurech a Henri coby její protagonista bude mluvit slovensky.