Proč děláme web, denní newsletter, týdenní Katovnu a nově též měsíční souhrny? Poslechněte si.

Sazka se letos vrátila mezi deset největších zadavatelů reklamy

  • ČTK
  • 06. 06. 2012 00:47

Loterijní společnost Sazka sázková kancelář, která loni v listopadu převzala podnikatelskou činnost zkrachovalé Sazky, výrazně zvýšila investice do reklamy a letos se vrátila mezi deset největších zadavatelů inzerce v Česku. Loni na jaře Sazka kvůli finančním problémům snížila investice do reklamy na historické minimum. Ukazují to statistiky společností, které monitorují reklamní investice.

Sazka angažovala hokejistu Jaromíra Jágra a začala více investovat do reklamy ve druhé polovině loňského roku, která byla ve znamení konkurenčního boje se společnostmi Fortuna a Tipsport. Obě firmy loni v létě po více než 50 letech monopolu Sazky spustily nové loterie a zahájily masivní reklamní kampaně.

Zatímco v roce 2010 ceníková hodnota reklamy v kategorii firem zaměřených na loterie činila zhruba 145 milionů Kč, loni se podle údajů agentury Admosphere zvýšila na 359 milionu Kč.

Sazce díky výraznému zvýšení investic do reklamy letos v únoru na žebříčku největších zadavatelů podle údajů Admosphere připadlo s reklamou v ceníkové hodnotě bezmála 49 milionů Kč desáté místo. V březnu se ceníková hodnota její reklamy zvýšila na 66 milionu Kč, což Sazce zajistilo sedmou příčku. V první desítce největších zadavatelů se Sazka udržela i v dubnu, kdy ceníková hodnota její reklamy byla zhruba stejná jako v březnu.

Loni Sazka ubírala nejvíc z novin a televize

Opačná situace panovala loni na jaře, kdy Sazka měla značné finanční problémy. Reklamní investice Sazky v prvním čtvrtletí loňského roku podle údajů společnosti Kantar Media meziročně klesly o 84 % na 13 milionů Kč. Loni v lednu činily 7,3 milionu Kč, v únoru 3,7 milionu Kč a březnu 2 miliony Kč. V dubnu reklamní investice Sazky dál klesly na 1,3 milionu Kč a v květnu na pouhých 809 tisíc Kč.

Pokles reklamních aktivit Sazky loni pocítily zejména noviny a televizní stanice. Zatímco v prvním čtvrtletí roku 2010 reklamní investice Sazky v případě novin obnášely bezmála 49 milionů Kč, loni do března klesly na 650 tisíc Kč. Hodnota reklamy Sazky vysílané v televizi se podle údajů společnosti Kantar Media snížila z 33,6 milionu Kč v prvním čtvrtletí roku 2010 na loňských 12,3 milionu Kč.

Sazka sázková kancelář převzala loni v listopadu podnikatelskou činnost loterijní společnosti Sazka, která se na jaře 2011 dostala do insolvence, a poté skončila v konkurzu. Vlastníky společnosti Sazka sázková kancelář jsou finanční skupiny KKCG a PPF. Sazka se do insolvence a následně do konkurzu dostala kvůli problémům se splácením nákladné výstavby pražské haly O2 arena.