Scholz & Friends se mění na S5IVE, už není v WPP

Podíl WPP v lokální divizi Scholz & Friends odkoupil Tomáš Kopečný, agenturu rebranduje.

S5ive

Client service director Barbora Hájková, ředitel konzultační divize Lazo Raftovski a šéf a majitel Tomáš Kopečný s novou vizuální identitou agentury

Agentura Scholz & Friends se v Česku a na Slovensku k 15. březnu přejmenovala. Nový název agentury zní S5IVE. Scholz & Friends dosud fungovala jako partnerský podnik se stejnojmennou německou agenturou se sídlem v Hamburku, která je od roku 2011 součástí předního světového komunikačního konglomerátu WPP. Na českém trhu působí agentura od roku 1999. „Po několika měsících jednání se skupinou WPP se nám podařilo dosáhnout dohody a vrátit tak rozhodování plně do rukou lokálního managementu,“ uvedl Tomáš Kopečný, šéf a nově jediný majitel S5IVE. Dosud vlastnil 75 % a teď odkoupil 25% podíl od WPP, finanční detaily transakce nebyly zveřejněny. Vedení agentury, její personální obsazení i sídlo zůstává beze změn.

Nové logo agentury

Nové logo agentury. Název agentury S5IVE, nebo také Stage 5IVE, odkazuje na teorii Davida Logana zpopularizovanou knihou The Tribal Leadership: Leveraging Natural Groups to Build a Thriving Organization. Ta pracuje s teorií, že všechny společnosti se nacházejí v různých stupních vývoje, kde právě zmiňovaná Stage 5 představuje nejvyšší možnou dosažitelnou úroveň spolupráce. Slovní spojení IVE pak odkazuje na Innovations, Values a Endurance, tři základní pilíře, bez nichž by tohoto cíle nebylo možné dosáhnout.

„Rebrandingem a s ním spojeným novým jménem symbolicky vstupujeme do nové etapy. Chceme stanovit nový standard, nejen vytvářet kvalitní kampaně - agentura se na loňských oceněních ADC stala jednou ze tří nejvíce oceňovaných agentur -, ale především díky designu přinášet řešení. At’ už má podobu kampaně, aplikace, eventu či designu nového produktu. Přestože sám slovo hybrid moc nepoužívám, v našem případě asi nejlépe vystihuje obsah práce společnosti. Jsme částečně komunikační agenturou, částečně poradenskou firmou a částečně inovačním centrem,“ přibližuje managing director Kopečný.

„Díky projektům, které jsme v posledních letech úspěšně realizovali, můžeme dnes nabídnout klientům i služby v oblasti vývoje produktů a služeb. Naše motto Co bychom udělali, kdyby to byly naše peníze? nám pomáhá změnit tradiční přístup k vývoji kreativy, interním procesům a více se soustředit na byznysovou stránku jednotlivých projektů,“ doplňuje Barbora Hájková. Ta pokračuje jako client service director. Strategické poradenství a řízení nově vzniklé konzultační divize zastřešuje Lazo Raftovski.

Skupinu doplňuje Barbara Zelená, jejíž úkolem je rozvoj sekce orientované na produktový vývoj a inovace značek. Zelená v posledních letech úspěšně launchovala značky jako Engelmüller, Stratosphere, Silver Arrows Projects (dnes Automobilist) nebo nejnověji tradičního českého výrobce hraček Husch.