V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Sedm agenturních zaklínadel, co mají dokázat, že 2020 nebyl průšvih

Každý v marketingu ví, že čím víc se mu nedaří, tím se musí smát veseleji. Proto teď z oboru zní, jak byl rok 2020 vlastně bezva a strašně nám pomůže v budoucnosti. Až příští rok zkrachuje půlka agentur, taky budeme tvrdit, že to znamená prímovní vyčištění trhu. No a kterými ukolébavkami se uklidňujeme dnes?

Rok 2020 byl průšvih

Rok 2020 byl průšvih

1

Tým freelancerů je lepší než tým zaměstnanců. Katujeme mzdové náklady. 

Jasně. Když musíte propouštět, je to vždycky známka vzestupu. Freelanceři jsou nejloajálnější lidi na světě a rozhodně neutečou kamkoliv, jakmile jim tam nabídnou HPP a dovolenou. Na každou agenturu, co si vydělá už jen na office manažerku, šéfa a jeho bavoráka, se můžete spolehnout.

2

Na home office jsme všichni stejně produktivní jako v práci. Není důvod platit si dál drahé kancly.

Kreativci, které plíseň přilepila ke gauči a na online meetingy si sotva navlíknou nátělník, samozřejmě vymýšlejí ty nejčerstvější nápady. Accounti, jimž se překrývají online cally v kalendáři na několik vrstev, mají dokonalý přehled. No a šéf, co po odchodu dvou třetin klientů zírá na chalupě do pozlaceného krbu a přemýšlí, jak začít s minimalismem, má všechno pod kontrolou.

3

Klienti jsou mnohem aktivnější než loni. Nezdá se, že by chtěli cokoliv brzdit.

Přesně tak. Všichni běhají jako fretky, protože vědí, že u nich půjde napřesrok každý čtvrtý z kola ven. Makají, aby dokázali, že patří mezi tři nepostradatelné. Dokážou to i tím, že se rychle rozhodnou, zda škrtnout svůj plat, nebo agenturní fíčko.

4

Covid urychlil digitální revoluci. Doba poskočila o několik let vpřed. 

Říkal to kolega v Teamsech, ale zrovna mu vypadl hovor, takže to nikdo neslyšel. Digitální revoluce opravdu probíhá. Co to znamená? Že se spousta klientů naučí práci specialistů na online a social media a už je nebudou potřebovat.

5

Agilní přístup úplně mění trh. Děláme věci rychleji, levněji a můžeme je testovat za pochodu. 

Agilní přístup umí v Česku asi dvě firmy. Ostatním vytáhne peníze z rozpočtu za konzultanty, rozhází procesy, zbortí je na prach a odejde dělat paseku zase někam jinam. Firmy se z toho budou chvíli vzpamatovávat, než přijde nová manažerská móda a Scrum Master nebude mít co žrát.

6

Je super, že nudné akce jako předávání cen a konference můžou probíhat online. Snobské rauty se ukázaly jako zbytečné.

I poslední místa, kde se klienti mohli nadopovat pocitem prestiže a vítězství, se přesunula na obrazovku vedle Ovečky Shauna pro děti a big tits porna pro tatínka. Jupí. To určitě znamená, že firmy budou chtít do reklamy sypat víc.

7

A zlatý hřeb zoufalosti: krize je příležitost navýšit marketingový rozpočet a získat nad konkurencí rozhodující převahu, protože ta musí utahovat kohoutky. 

To je rozhodně pravda a vytáhnout tenhle argument na poslední firmu, co zbyla ve vašem portfoliu, je určitě třeba. Vtip je v tom, že aby fungoval, musela většina ostatních opravdu víteco… utáhnout kohoutky. Ale to moc dobře vidíte na objednávkách sami.

Rok 2020 byl průšvih. Ale nebojte, zvládneme ho i bez lakování skutečnosti na růžovo, možná dokonce líp. Držíme vám palce, ať vy taky.

Váš Boomerang

Text je součástí placené spolupráce s Boomerang Communication