1
Tým freelancerů je lepší než tým zaměstnanců. Katujeme mzdové náklady.
Jasně. Když musíte propouštět, je to vždycky známka vzestupu. Freelanceři jsou nejloajálnější lidi na světě a rozhodně neutečou kamkoliv, jakmile jim tam nabídnou HPP a dovolenou. Na každou agenturu, co si vydělá už jen na office manažerku, šéfa a jeho bavoráka, se můžete spolehnout.
2
Na home office jsme všichni stejně produktivní jako v práci. Není důvod platit si dál drahé kancly.
Kreativci, které plíseň přilepila ke gauči a na online meetingy si sotva navlíknou nátělník, samozřejmě vymýšlejí ty nejčerstvější nápady. Accounti, jimž se překrývají online cally v kalendáři na několik vrstev, mají dokonalý přehled. No a šéf, co po odchodu dvou třetin klientů zírá na chalupě do pozlaceného krbu a přemýšlí, jak začít s minimalismem, má všechno pod kontrolou.
3
Klienti jsou mnohem aktivnější než loni. Nezdá se, že by chtěli cokoliv brzdit.
Přesně tak. Všichni běhají jako fretky, protože vědí, že u nich půjde napřesrok každý čtvrtý z kola ven. Makají, aby dokázali, že patří mezi tři nepostradatelné. Dokážou to i tím, že se rychle rozhodnou, zda škrtnout svůj plat, nebo agenturní fíčko.
4
Covid urychlil digitální revoluci. Doba poskočila o několik let vpřed.
Říkal to kolega v Teamsech, ale zrovna mu vypadl hovor, takže to nikdo neslyšel. Digitální revoluce opravdu probíhá. Co to znamená? Že se spousta klientů naučí práci specialistů na online a social media a už je nebudou potřebovat.
5
Agilní přístup úplně mění trh. Děláme věci rychleji, levněji a můžeme je testovat za pochodu.
Agilní přístup umí v Česku asi dvě firmy. Ostatním vytáhne peníze z rozpočtu za konzultanty, rozhází procesy, zbortí je na prach a odejde dělat paseku zase někam jinam. Firmy se z toho budou chvíli vzpamatovávat, než přijde nová manažerská móda a Scrum Master nebude mít co žrát.
6
Je super, že nudné akce jako předávání cen a konference můžou probíhat online. Snobské rauty se ukázaly jako zbytečné.
I poslední místa, kde se klienti mohli nadopovat pocitem prestiže a vítězství, se přesunula na obrazovku vedle Ovečky Shauna pro děti a big tits porna pro tatínka. Jupí. To určitě znamená, že firmy budou chtít do reklamy sypat víc.
7
A zlatý hřeb zoufalosti: krize je příležitost navýšit marketingový rozpočet a získat nad konkurencí rozhodující převahu, protože ta musí utahovat kohoutky.
To je rozhodně pravda a vytáhnout tenhle argument na poslední firmu, co zbyla ve vašem portfoliu, je určitě třeba. Vtip je v tom, že aby fungoval, musela většina ostatních opravdu víteco… utáhnout kohoutky. Ale to moc dobře vidíte na objednávkách sami.
Rok 2020 byl průšvih. Ale nebojte, zvládneme ho i bez lakování skutečnosti na růžovo, možná dokonce líp. Držíme vám palce, ať vy taky.
Váš Boomerang
Text je součástí placené spolupráce s Boomerang Communication